Před Falloutem 3 vznikal i jiný 3D Fallout
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Před Falloutem 3 vznikal i jiný 3D Fallout

Před Falloutem 3 vznikal i jiný 3D Fallout

David Plecháček

David Plecháček

30. 1. 2017 11:21 3
Reklama

Imagine Games Network, zkráceně IGN, je sanfranciská společnost, která provozuje stejnojmenný web zaměřující se na zábavní průmysl. Mezi jeho programy patří i IGN Unfiltered, měsíční pořad, který obsáhle vyzpovídá oblíbené videoherní vývojáře, a to nejen z hlediska her, ale i jejich celoživotní práce nebo všedního života. Z posledního dílu tentokrát čerpáme i my.

Na návštěvu dorazil Fergus Urquhart, který v roce 1996 založil Black Isle Studios. Black Isle bylo interní studio společnosti Interplay, které přišlo se sériemi Baldur‘s Gate nebo Fallout. Právě na nich Urquhart pracoval, posléze na druhém Falloutu pracoval i ve společnosti Black Isle, a – byť série později přešla pod Bethesdu – pracoval v ní do té doby i na díle třetím.

Dokonce dvakrát. Studio Black Isle totiž experimentovalo, a nejprve přišlo se známým projektem s krycím názvem Van Buren (viz video). Van Buren není žádná novinka, tech demo bylo dokonce v roce 2007 k dispozici ke stažení, ale na povrch vyplula i zpráva, že ve studiu pracovali i na verzi, z níž později vzešla hra Icewind Dale.

Urquhart k projektům říká: „(Van Buren) Byl vlastně až druhý Fallout 3.“ Ještě před ním tvůrci zkoušeli něco jiného. Zatímco Fallouty 1 a 2 byly izometrické záležitosti, v Black Isle se chtěli posunout do 3D. „V té době bylo 3D cool, Chtěli jsme se posunout z 2D enginu do 3D enginu, a tak jsme tehdy začali experimentovat s 3D technologií NDL,“ dodává.

Jenže v té době se Interplay, majitel a vydavatel jejich her, dostal do finančních potíží, a tak namísto vydání projektu jako Fallout 3 došlo k tomu, že z něj začal vznikat zmíněný Icewind Dale. Urquhart v tom viděl jistou příležitost k vytvoření RPG, které by sloužilo jako skvělý protipól k Baldur‘s Gate, a tak by vývojáři Falloutu vešli ve známost zase díky něčemu jinému.

Aby zajímavého příběhu nebylo málo, engine NDL později koupila společnost Gamebase, která NDL předělala a přejmenovala na Gamebryo. A – otázka za zlatého bludišťáka – který engine použila Bethesda při tvorbě jejich Falloutu 3?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama