Kodžima: "V Death Stranding bude humor"

3. únor 2017 11:15 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (5)

Hideo Kodžima si momentálně užívá zájem médií i fanoušků díky záhadnému projektu Death Stranding. Projekt, který byl představen na loňské E3 záhadným trailerem, vzbudil v herní komunitě poprask, jemuž každé další Kodžimovo slovo řádně přiložilo pod kotel. O hře samotné toho ale vlastně víme jen velice málo, podobně jako herci, kteří se slavným japonským designérem na hře pracují. V novém rozhovoru pro magazín Glixel si Kodžima sice stále drží karty u těla, hovoří ale o mnoha dalších zajímavých tématech.

Začátek rozhovoru se věnoval tématu Kodžimova odchodu z Konami a založení nové nezávislé společnosti. Na otázku, jak se jeho každodenní život tímto krokem změnil, Kodžima odpověděl, že samotný vývoj a tvoření nových světů je stále stejné. Svou činnost ale přirovnal k velení lodi, a zatímco u předchozího zaměstnavatele měl na starosti celou flotilu, tentokrát se jako kapitán může starat o jedno jediné plavidlo a mnohem hlouběji se zaměřovat na jeho potřeby. Zároveň také zmiňuje kreativní svobodu a možnost vydat se kamkoli, kam jej srdce táhne.

Na dotaz, zda někdy uvažoval o tom, že si dá od vývoje pauzu a bude třeba cestovat nebo studovat hru na nějaký hudební nástroj, Kodžima, podobně jako v minulosti, odpovídá, že chce tvořit hry do dne, kdy zemře. Na druhou stranu ale v herním byznysu tvrdě pracuje už třicet let a možnost pauzy ho v minulosti lákala, navíc ho k ní přemlouvala i rodina. Nakonec ale dal na slova přátel, kteří mu tvrdili, že na něco takového nemá čas, protože fanoušci po celém světě netrpělivě čekají na to, jaká bude jeho další hra. Zmínil, že zvažoval i tvorbu krátkého filmu, nakonec ale raději zůstal u her.

Rozhovor se následně konečně stočil k Death Stranding. Kodžima v minulosti opakovaně prohlásil, že by si rád od série Metal Gear dal pauzu a vytvořil něco nového. Je třeba říct, že Death Stranding je od roku 2003, kdy vytvořil Zone of The Enders: The 2nd Runner jeho první hrou mimo slavnou ságu. Na otázku, zda si s myšlenkou na Death Stranding pohrával ještě v době, kdy pracoval pro Konami, odpovídá kodžima zamítavě:

„Samozřejmě, že po mém odchodu od bývalého zaměstnavatele a založení nové společnosti jsme si kladli otázku, co bychom měli udělat. Něco jsme samozřejmě udělat museli, ale já mám pořád tolik nápadů. Každý den přicházejí nové a upozaďují ty předešlé. Některé se ale nakonec v mé mysli prosadily a my jsme vybrali hru, která je především vhodná pro trh, ale také tu, která v nás vzbudila největší nadšení. A tou je Death Stranding. Není to nápad, který bych měl dlouho, je poměrně nový. Myslím, že byste měli tvořit něco, co odpovídá aktuální době, protože svět se neustále mění. Každý den jsou nové zprávy, i lidé se mění. Někdy mají filmoví režiséři v dětství nějaký nápad a pak podle něj v dospělosti udělají film. Nemyslím, že to je dobrý přístup, protože už to není aktuální.“

Aktuálnost je něčím, co je Kodžimovi vlastní. V sérii Metal Gear předestřel svou vizi budoucnosti, v níž je pravda relativní, a prakticky tak předpověděl model politiky 21. století. Kodžima říká, že se samozřejmě zajímá o dění ve světě, a že hovory o současnosti jsou způsobem, jak hovořit o přítomnosti a budoucnosti. Je podle něj důležité hovořit o světě, v němž nyní žijeme, a ukazovat svým dětem, jaký svět je čeká, nebo jaký bychom měli vytvořit. Je ale poměrně znepokojen aktuální inklinací k pravicovému smýšlení v Americe.

Demo P.T., které mělo hráče nalákat na následně zrušený projekt Silent Hill, na němž měl Kodžima ještě pro Konami pracovat s Normanem Reedusem a Guillermem del Torem, a vlastně i Death Stranding ze dvou dostupných videí působí dojmem mnohem temnějšího přístupu. Kodžima ale říká, že Death Stranding nebude hororovou hrou, chce jen vytvořit něco unikátního, co jsme dosud neviděli, a dát projektu umělecký dojem. Ve hře bude přítomný i Kodžimův typický humor. Designér tvrdí, že humor je ve hrách velmi důležitý. Hry, jako je Death Stranding, se hrají dlouho a kladou na hráče značné nároky a stres. Humor je způsobem, jak si hráči mohou i náročné situace užít. I v nové hře tedy dojde na úsměvné situace, budou ale citlivě zasazeny tak, aby nekazily atmosféru.

Další podstatná část rozhovoru se věnovala Kodžimově lásce k filmu. Přiznal, že momentálně velmi obdivuje herečky Emmu Stone a Alicii Vikander, film Mad Max: Fury Road viděl už 18x a Guy Ritchie je jeho oblíbeným režisérem. Kodžima se vyjádřil i k VR, které vnímá jako další přirozený krok , který velme obraz mimo rámec televize či promítacího plátna. Vidí v této technologii velký potenciál pro vzdělání a prorokuje, že výrazně ovlivní celou společnost. Na závěr se vyjádřil i k chystané konzoli Nintendo Switch. Připodobnil ji ke starší technologii Transfarring, kterou vytvořili pro přenos dat mezi PS3 a PS Vita. Switch je podle Kodžimy evolucí této myšlenky. Filmy a televizní pořady už nyní můžete sledovat na jakémkoli zařízení, hry podle něj budou následovat. Nintendo se tedy dle Kodžimova názoru vydalo správnou cestou.

 

Zdroj: Glixel

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20861459
daremes napsal 4. 2. 2017 v 20.48

Tak jasne, ze tam bude humor. Ono to jeho vypraveni je vetsinou zmateny mix vseho, az to pusobi, ze to varil pejsek s kocickou. Hry jsou to fajn, ale prijde mi, ze z neho delaji vizionare a genialniho vypravece, prestoze je to jen sikovny developer, ktery vtipne pracuje s kycem a cliche.

Nahlásit nevhodný obsah

20869881
_pedrox_ napsal 3. 2. 2017 v 18.07

Len aby zas neboli vtipné len pre japonských hráčov...

Nahlásit nevhodný obsah

20877960
TseruMaru napsal 3. 2. 2017 v 12.59

Vtípky tam měl vždycky. Nešlo ani pochybovat, že by tam měly chybět.

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 3. 2. 2017 v 12.26

KRABICE?Mimochodem, prosím, ať i Kojima není další Social Justice Warrior.

Editováno: 3. 02. 2017 v 12.27

Nahlásit nevhodný obsah