Vampyr nebude mít dobré a špatné konce
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vampyr nebude mít dobré a špatné konce

Vampyr nebude mít dobré a špatné konce

Pavel Makal

Pavel Makal

12. 2. 2017 16:24 4
Reklama

Pařížské vývojářské studio Dontnod Entertaintment má na kontě originální, byť nepříliš úspěšnou akční adventuru Remember Me z roku 2013 a o poznání lepší epizodické dobrodružství mladých dívek s názvem Life is Strange. Francouzští vývojáři momentálně pilně pracují na akčním RPG Vampyr, zasazeném do Londýna na počátku 20. století, kde epidemie španělské chřipky plení chudé obyvatelstvo stejně výživně, jako krvesajné bytosti noci. Server WCCFTech nyní přináší rozhovor s hlavním scénáristou Stephanem Beuvergerem.

Na otázku, proč si vývojáři vybrali pro děj své hry zrovna Londýn, odpovídá Beuverger, že si tým vždy před tvorbou nové hry vybere její zasazení. V případě Remember Me to měla být budoucnost, vývojáři dobře znají Paříž a chtěli vytvořit její futuristickou vizi. Life is Strange oproti tomu mělo připomínat film pro teenagery s trochu smutným podtextem. Amerika tedy byla jasnou volbou a konkrétně Oregon, kde existuje silné hnutí takzvaných hipsterů, se vývojářům zalíbil nejvíce.

Při úvahách o zasazení Vampyru se vývojáři zamysleli nad tím, co je na upírech nejzajímavější. Jsou to chytrá monstra, která jsou si dobře vědoma své osobnosti. Snaží se před veřejností skrývat svou podstatu a je dobrým podvodníkem. Autoři hry chtěli, aby se hráč cítil rozpolcen, a tak pro hlavní postavu vybrali pravý opak upíra – lékaře. Ten je zvyklý životy zachraňovat, teď je ale možná bude brát. Zároveň chtěl mít tým ve hře i epidemii a španělská chřipka v Londýně roku 1918 byla prostě to pravé.

Beuverger uvádí, že se během vývoje inspirovali skutečnou historií. Navštívili Londýn a většinu lokací, kde se hra bude odehrávat, aby jí vetkli punc reality. Strávili také značný čas studováním detailů o běžném životě a například i stylu oblékání té doby. Vampyr by tedy měl být poměrně historicky věrný. A do toho všeho pak implementovali upíry, kteří jsou podle Beuvergerových slov taktéž opravdoví.

Navíc se vývojáři museli rozhodnout, jaký typ upírů ve hře vlastně chtějí mít. Mytologie kolem těchto bytostí je nejen velice rozsáhlá, ale také se v mnoha případech výrazně větví. Může jim vadit česnek, sluneční svit, nemusí být vidět v zrcadlech a tak podobně. Autoři chtěli hráčům poskytnout komplexní odpovědi na to, jak podobný upír může žít, a nakonec vytvořili vlastní příběhové pozadí. Ve hře bude hned několik druhů upírů a v rámci interní mytologie je vše spjato s krví. Navíc se na pozadí hry odehrává velká konspirace, kterou bude hráč muset odhalit, aby zjistil, proč byl přeměněn na upíra.

Jakožto upír budete mít možnost pít krev nevinných obětí, Beuverger však tvrdí, že ve hře nebudou žádní bezejmenní civilisté. Každá postava má mít svůj příběh, zájmy, přátele i nepřátele. Každá smrt bude ve hře mít následky na osud ostatních. Pokud například zabijete člena gangu z East Endu, neovlivní to možná celé město, rozhodně to však poznamená ty, kteří jej znali. V rámci příběhové linie po vás pak hra bude vyžadovat mnohem závažnější rozhodnutí, která budou mít globální dopad.

Zajímavé je i povídání o systému karmy. Původně měl fungovat tak, že by hráč získával plusové a mínusové body, ale vývojáři to zavrhli. Nemůžete přeci dostávat pozitivní karmu za to, že kohokoli zabijete. Po různých experimentech se vývojáři rozhodli pro takzvané body zatracení. Jedna smrt rovná se jeden bod. Do pekla jdete tak jako tak, takže můžete jen ovlivnit rychlost.

Váš styl hry ovlivní i celkový vzhled města. Pokud vyvraždíte příliš velké množství lidí, oblast zchátrá, protože tam zkrátka nikdo nebude žít. Na konci hry můžete vidět Londýn jako mrtvé město v plamenech. Vývojáři ale zdůrazňují, že to není nezbytně špatný konec. Je to zkrátka vyvrcholení stylu hry, jaký si hráč vybral. Upozorňují také na to, že po každém rozhodnutí se hra uloží a není cesty zpět, nemůžete si tedy jen tak vyzkoušet výsledek a v případě nespokojenosti své rozhodnutí změnit.

Ve hře bude několik frakcí, od ubohých, nechtěně zplozených upírů, kteří se skrývají v kanálech, až po členy tajné organizace upířích aristokratů, kteří tajně vládnou Londýnu a dalším částem britského impéria. Můžete se k nim přidat, ale také nemusíte, hráč dostane zásadní svobodu ve svém rozhodování. Na základě své příslušnosti a vztahu k frakcím můžete také bojovat s odlišnými bossy, a ne každý souboj musí nutně skončit smrtí nepřítele. Bossům se nepůjde vyhnout, hráč však dostane na výběr ze tří stylů, jakými lze profilovat svou postavu. Boj bude tedy dostatečně variabilní.

Stejně tak na ulicích často uvidíte půtky mezi upíry a jejich lovci. Můžete se do nich zapojit, lze si dokonce vybrat i stranu, nebo se prostě otočíte zády a půjdete si po svých. Vampyr nenabídne otevřený svět, jako je tomu v případě GTA nebo podobných obrů, i tak se ale velmi brzy po začátku hry budete moci vypravit skoro kamkoli. V jednotlivých lokacích narazíte na řadu vedlejších questů, pokud se ale budete chovat nezodpovědně a oblast příliš vykrvíte, nezbyde nikdo, kdo by vám úkol zadal.

Hra bude mít více konců, vývojáři se však zdráhají označit je za dobré či špatné. Budou vždy pouze logickým vyústěním cesty, kterou si hráč v průběhu hraní zvolil. Vampyr by měl vyjít ještě letos, přesné datum vydání však bohužel zatím neznáme. Hra se chystá na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Na trh ji přinese vydavatelství Focus Home Entertainment, které si v poslední době pojistilo celou řadu zajímavých titulů, jako je na příklad Werewolf: The Apocalypse nebo Call of Cthulhu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama