Kodžima nefandí více koncům ve hrách
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Kodžima nefandí více koncům ve hrách

Kodžima nefandí více koncům ve hrách

Jiří Bigas

Jiří Bigas

20. 2. 2017 11:27 15
Reklama

Hideo Kodžima se v rozhovoru pro sérii The Game Makers vyjádřil tak, že lze z jeho slov usuzovat, že Death Stranding nebude mít více různých konců. Objevil se v desáté epizodě pořadu, který se věnuje budoucnosti interaktivních příběhů.

Zatímco většina hráčů a vývojářů v poslední době slyší na trend dynamických scénářů, které hráčům umožňují prožít svůj vlastní příběh a ovlivňovat jeho vývoj, autor Metal Gearu je očividně konzervativnější. Jako stará škola upřednostňuje podle svých slov takové hry, kde je osud hráče pevně daný. A takové tituly chce také dělat, prohlásil.

Technika více zakončení ho, jak sám říká, moc nezajímá, i když si je vědom toho, že je momentálně v kurzu. Přemýšlí spíše o tom, jak by hráči mohli spojit své síly s dalšími uživateli a učinit spojení ve vyprávění. S ohledem na dosavadní Kodžimovu tvorbu není velkým překvapením, že dává přednost klasickému lineárnějšímu pojetí příběhu. Sám se koneckonců považuje také za režiséra, který má určitou vizi a proměnlivost scénáře ho asi neláká tolik jako hráče.

Už v první epizodě The Game Makers Kodžima prohlásil, že nejzajímavější je ve hrách posouvat příběh i hraní samotné najednou. Tím se hry liší od filmů a knih. Scénář ani hratelnost se nesmějí předbíhat. Pak se teprve hráč může stát součástí příběhu. Taková míra ponoření se do děje není v jiném médiu podle něj možná. A tomu také věnuje Kodžima při vývoji největší úsilí.

Svěřil se také, že psaní je nekonečný proces, jak se během vývoje mění hra a je třeba se přizpůsobit různým fázím vývoje. Ne vždy se také podaří všechny části příběhu a hratelnosti úspěšně převést do hry. Takže je potřeba něco jiného upravit. Scénář se mění na základě toho, jak se mění hra. A stejně tak se mění třeba postavy. Až dokud není vše hotové.

Kodžima v nedávném rozhovoru pro Glixel také podotkl, že humor považuje za velice důležitou součást her, navzdory tomu, že Death Stranding působí tak vážně. Humor je podle něj podstatný, aby pomohl hráče provést dlouhým titulem, který je často velice dramatický a má své vrcholy i pády. Ani v Death Stranding proto nebude humor chybět. Ale v takovém množství, aby nepoškodil zasazení hry.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama