Na Pillars of Eternity II se vybralo 77 milionů
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Na Pillars of Eternity II se vybralo 77 milionů

Na Pillars of Eternity II se vybralo 77 milionů

David Plecháček

David Plecháček

22. 2. 2017 09:31 7
Reklama

Když se v roce 2012 na Kickstarteru objevil Project Eternity, málokdo tušil, jaký diamant v kalifornském Irvine studio Obsidian brousí. S veledlouhou historií v zádech si Feargus Urquhart a jeho družina řekli o 1,1 milionu dolarů na zbrusu nový projekt. Vybral se necelý čtyřnásobek. Jakmile se letos objevila – tentokrát na Figu – kampaň na druhý díl, později přejmenovaný na Pillars of Eternity, o jejím úspěchu nikdo nepochyboval.

Cíl byl stejný, studio si opět řeklo o 1,1 milionů. Částka se vybrala ani ne za 24 hodin. I tak do konce akce zbývalo 27 dní, a my jsme byli zvědaví, kam až se vyšplhá. Během dnešní noci se celková částka vybraná na Deadfire přehoupla přes 3 miliony dolarů (v přepočtu 77 milionů korun). Je to o něco méně, než v případě prvního dílu, ale i tak se jedná o velký úspěch.

Za menší podporu možná částečně může samotný Fig. Jednak není tak populární jako Kickstarter, ale především umožňuje zapojit i větší investory. Tři miliony, o kterých se bavíme, jsou tak rozděleny téměř na polovinu mezi klasické přispěvatele a dárce, kteří chtěli investovat více. V praxi to znamená, že na financování prvního dílu se podílelo 74 tisíc přispěvatelů, zatímco pokračování s podtitulem Deadfire podpořilo „jen“ 27 tisíc subjektů.

Pravda ale je, že kampaň ještě nekončí. Možnost přispět svojí trochou do mlýna máte do 25. února. Největší příjmy přicházejí především v samém počátku a na samotném konci, a tak můžeme očekávat, že se rozpočet ještě v následujících hodinách o několik desítek, ne-li stovek, tisíc navýší. S každým dosaženým milníkem Obsidian slibuje nové a nové prvky ve hře. V tomto ohledu je potvrzené, že se při vašem rozhodování budete muset ohlížet i na vaše přátelé ve zbroji, neboť s nimi budete mít dynamický a neustále se rozvíjející vztah.

Novinkou také bude kompletně přepracované povětrnostní podmínky. Počasí bude hrát mnohem větší roli než v díle prvním. „Snažíme se vytvořit co nejvěrnější svět, ve kterém budou i dynamické elementy jako vítr, déšť, nebo bouře, které se mohou kdykoliv nečekaně objevit,“ říká Adam Brennecke, vedoucí programátor hry. „Například když bude hodně pršet, lidé na to budou i nějak reagovat. Nejen, že si někdy postesknout nad počasím, ale také si budou krýt hlavu, aby nezmokli, nebo utečou pod přístřešek,“ dodává.

Že před deštěm čas od času někdo uteče, to je spíše kosmetická změna, která potěší. Stejně jako to, že se budou stromy ohýbat ve směru větru. Mnohem zajímavější ale je, že to bude mít dopad i na vás, na hráče. Ovlivní to vaše statistiky. Také se kvůli tomu může měnit chování ostatních NPC. Někoho, koho byste jindy našli sklízet plodiny z vlastního pole, najdete místo toho sedět v baru, protože je venku špatné počasí. Zní to rozhodně zajímavě. Uvidíme, jak to bude vypadat v praxi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama