Nový Tomb Raider měl vypadat úplně jinak

23. únor 2017 13:10 / Zdeněk Princ / Novinky / Diskuze (1)

Když v roce 2013 vyšel Tomb Raider od Crystal Dynamics, hráči si obecně pochvalovali naturalistický přístup a tak trochu jinou Laru, než byli doposud zvyklí. Perfektní vizuální zpracování se spolu s open-world povahou naplno projevilo v pokračování a pohledem hráčů se může zdát, že v Crystal Dynamics od prvních momentů přesně věděli, co dělají. Opak je ale pravdou.

Více než tři roky po vydání zmiňovaného Tomb Raideru totiž vychází najevo, že se obraz hry v určitém bodě dramaticky změnil a původní záměr vývojářů vypadal úplně jinak. Informace pochází z digitální publikace Tomb Raider – The Final Hours, kterou spolu s Geoffem Keighleym vydal Eidos ještě před uvedením několikrát zmiňovaného herního rebootu, málokdo jí však věnoval pozornost.

Přitom se v ní lze dočíst, že plánovaný Tomb Raider: Ascension měl být plný nadpřirozených monster, rozsáhlého prozkoumávání herního světa a dokonce měla mít Lara i dětského společníka. Vše totiž vycházelo z pokynu – přistoupit ke slavné značce jiným způsobem, což je přesně to, co v Crystal Dynamics původně udělali.

„Na prvních schůzkách začal tým vývojářů uvažovat nad ostatními hrami, které by mohly ovlivnit vývoj dalšího dílu Tomb Raider. Emocionálně vyspělá hra Ico, survival horor typu Resident Evil a obří mýtická stvoření ze Shadow of the Colossus sloužily coby inspirace,“ zaznívá v dokumentu. Zároveň také padají slova o Izumi – šestileté holčičce, která měla být Lařinou společnicí a jakýmsi médiem, skrze které by bylo možné ovládat například vodu a komunikovat s ostrovem, na který byl příběh první hry umístěn.

První záměr byl ale vyhodnocen jako nefunkční, a to i po změně Izumi za opičku, prostřednictvím které měla Lara vyjadřovat určitou dávku lidskosti a lásky. Na řadu proto přišla obří monstra, ale ani ta v interních testech a debatách neposloužila záměru, takže první koncept putoval do koše a přišla řada na druhý. V něm měla Lara jezdit na koni a bojovat proti monstrům ve stylu hry God of War. Tato změna také přinesla zásah do výtvarné stránky hry a na scéně se měly objevit zombie, které vzaly útokem mlhou prosycený ostrov. Ani to ale nevyšlo.

Jak hra nakonec vypadala, si už umíte určitě vybavit sami, je ovšem pěkné, dát si do souvislostí tu trochu nadpřirozena, která ve hře zůstala, s výše uvedenými informacemi. Podtitul Ascension se objevil v označení rituálu, ve kterém sluneční královna Himiko hledá nové tělo, aby mohla žít dál a vládnout ostrově Yamatai. Objevuje se zde i symbol malé dívky, kterou je pro rituál potřeba, to by ovšem nesměla na scénu přijít Lara Croft a plány překazit…

Pokud vás zajímají další informace, nasměrujeme vás na Steam, kde je dokument Final Hours (a nejen týkající se Tomb Raideru) k dispozici.

Zdroj: Unseen64, The Final Hours

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20867427
bartko.majo napsal 23. 2. 2017 v 15.32

Ten gameplay vyzerá hrozne ako z roku 2004 Vďaka bohu že to nakoniec nevyšlo Som rád že nakoniec vydali skvelý reboot ktorý ma baví Tento miešanec GoW a Zaklínača,by dopadol katastrofálne ak by to nakoniec vyšlo :)

Editováno: 23. 02. 2017 v 15.33

Nahlásit nevhodný obsah