Nový Tomb Raider měl vypadat úplně jinak
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Nový Tomb Raider měl vypadat úplně jinak

Nový Tomb Raider měl vypadat úplně jinak

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

23. 2. 2017 12:10 1
Reklama

Když v roce 2013 vyšel Tomb Raider od Crystal Dynamics, hráči si obecně pochvalovali naturalistický přístup a tak trochu jinou Laru, než byli doposud zvyklí. Perfektní vizuální zpracování se spolu s open-world povahou naplno projevilo v pokračování a pohledem hráčů se může zdát, že v Crystal Dynamics od prvních momentů přesně věděli, co dělají. Opak je ale pravdou.

Více než tři roky po vydání zmiňovaného Tomb Raideru totiž vychází najevo, že se obraz hry v určitém bodě dramaticky změnil a původní záměr vývojářů vypadal úplně jinak. Informace pochází z digitální publikace Tomb Raider – The Final Hours, kterou spolu s Geoffem Keighleym vydal Eidos ještě před uvedením několikrát zmiňovaného herního rebootu, málokdo jí však věnoval pozornost.

Přitom se v ní lze dočíst, že plánovaný Tomb Raider: Ascension měl být plný nadpřirozených monster, rozsáhlého prozkoumávání herního světa a dokonce měla mít Lara i dětského společníka. Vše totiž vycházelo z pokynu – přistoupit ke slavné značce jiným způsobem, což je přesně to, co v Crystal Dynamics původně udělali.

„Na prvních schůzkách začal tým vývojářů uvažovat nad ostatními hrami, které by mohly ovlivnit vývoj dalšího dílu Tomb Raider. Emocionálně vyspělá hra Ico, survival horor typu Resident Evil a obří mýtická stvoření ze Shadow of the Colossus sloužily coby inspirace,“ zaznívá v dokumentu. Zároveň také padají slova o Izumi – šestileté holčičce, která měla být Lařinou společnicí a jakýmsi médiem, skrze které by bylo možné ovládat například vodu a komunikovat s ostrovem, na který byl příběh první hry umístěn.

První záměr byl ale vyhodnocen jako nefunkční, a to i po změně Izumi za opičku, prostřednictvím které měla Lara vyjadřovat určitou dávku lidskosti a lásky. Na řadu proto přišla obří monstra, ale ani ta v interních testech a debatách neposloužila záměru, takže první koncept putoval do koše a přišla řada na druhý. V něm měla Lara jezdit na koni a bojovat proti monstrům ve stylu hry God of War. Tato změna také přinesla zásah do výtvarné stránky hry a na scéně se měly objevit zombie, které vzaly útokem mlhou prosycený ostrov. Ani to ale nevyšlo.

Jak hra nakonec vypadala, si už umíte určitě vybavit sami, je ovšem pěkné, dát si do souvislostí tu trochu nadpřirozena, která ve hře zůstala, s výše uvedenými informacemi. Podtitul Ascension se objevil v označení rituálu, ve kterém sluneční královna Himiko hledá nové tělo, aby mohla žít dál a vládnout ostrově Yamatai. Objevuje se zde i symbol malé dívky, kterou je pro rituál potřeba, to by ovšem nesměla na scénu přijít Lara Croft a plány překazit…

Pokud vás zajímají další informace, nasměrujeme vás na Steam, kde je dokument Final Hours (a nejen týkající se Tomb Raideru) k dispozici.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama