Death Stranding nabídne otevřený svět
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Death Stranding nabídne otevřený svět

Death Stranding nabídne otevřený svět

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

24. 2. 2017 12:33 3
Reklama

O Death Stranding toho stále příliš mnoho nevíme – tento titul zamíří pouze na PlayStation 4 a pod jeho produkcí je podepsaný Hideo Kodžima, který stále ještě většinu informací drží pod pokličkou. Avšak čas od času o sobě a o hře přeci jen dá něco málo vědět a vypustí do světa něco nového. Aktuálně tak můžete zavítat například na PlayStation blog, kde tento slavný tvůrce série Metal Gear hovoří například o enginu hry a o nástinu její náplně.

Existuje mnoho teorií o tom, co Death Stranding vlastně je, než se o tom však sami na vlastní kůži přesvědčíme, tak musíme vzít zavděk i těmi menšími střípky informací. Do mozaiky těch pak zapadá dnes probíraný rozhovor, ve kterém slavný designér a tvůrce nastiňuje specifika hry, jež se ze všeho nejvíce snaží být zejména odlišná.

Koncept hry by tedy měl být něčím zcela jiným a doposud neviděným, přesto však Kodžima hru nejvíce připodobňuje ke klasickému akčnímu titulu. Hráči navyklí na akční jízdy se tedy dle jeho slov budou cítit jako doma, brzy však budou moci odhalit dosud netušenou hloubku. K tomu Kodžima dodává, že své si bude moci ve hře najít každý, a bojovník tedy může zůstat bojovníkem, ti druzí se ale mohou těšit na více vrstev hratelnosti a na takový přístup, ve kterém nebude klasický boj hrát prim.

To by mohlo našeptávat tomu, že by hra mohla vedle klasické akční složky přinést například i stealth přístup, nicméně to stále ještě není zcela přesné a jakékoli přiblížení samotného obsahu hry je nyní zejména obtížné – Kodžima se vehementně vyhýbá jakýmkoli konkrétním informacím. Sděluje však světu to, že není boj jako boj a Death Stranding v duchu odlišného pojetí nabídne alternativu ke klasickým zbraním. Stále se však jedná o vyloženě vágní a mnohoznačný popis. Něco by už ale mohly napovídat v trailerech ke hře viděná vlákna vedoucí ke všemu živému i mrtvému. Zde Kodžima mluví o tajemném konceptu takzvaných Strands. Co to ale bude, to zatím bohužel netušíme.

Jestliže si budete chtít vychutnat hru samotní, nic vám bránit nebude. Stejně tak ale budete moci naskočit i do multiplayeru.

Víme však, že nahánět svého antagonistu ztvárněného Madsem Mikkelsenem budeme moci v otevřeném světě, kde budou k dispozici například i vozidla a ostatní spoluhráči. K tomu a k síťové složce hry Kodžima nadále dodává, že hra nebude obsahovat klasický singleplayer ani multiplayer. Dva koncepty budou tedy zřejmě spojené v jeden celek a hrát přitom půjde pouze dle vlastního gusta – jestliže si tedy kupříkladu budete chtít vychutnat hru samotní, nic vám bránit nebude. Stejně tak ale budete moci naskočit právě i do multiplayeru. Ani jeho podobu však, jak správně tušíte, zatím neznáme, i zde ovšem Kodžima slibuje dosud netušené principy.

Jako poslední pak slavný vývojář v rozhovoru pro PlayStation blog zmiňuje cestu (absolvovanou s Markem Cernym) za výběrem enginu, jež trvala více než půlrok a která znamenala navštívení hned tří desítek vývojářských týmů. Od začátku přitom platily jasné podmínky – engine musí umět fotorealistickou grafiku a musí být schopen zpracovávat i otevřený svět.

A právě tyto podmínky Kodžimovi nabídli v holandském studiu Guerilla Games, kde si Kodžimu získali již při samotném příchodu. Ten prý již prakticky ve dveřích obdržel klíčenku se zdrojovými kódy k enginu a vyslovené přání, aby použil právě jejich engine. Dohoda na sebe nenechala tehdy příliš dlouho čekat a Kojima Productions se společně s Guerilla Games dali dohromady v otázce vývoje enginu a ten v posledních měsících díky spolupráci těchto dvou týmu razantním způsobem změnil podobu tak, aby vyhovoval oběma zúčastněným stranám. Výsledkem je technologie jménem Decima, za níž se prý nemá kdo stydět a jež dostojí nejvyšším standardům i v následujících letech.

Přesvědčit se o tom ostatně můžete již sami, a to v aktuálním Horzion: Zero Dawn. Na samotný Death Stranding si ale každopádně ještě budeme muset počkat. Dosavadní informace však vypadají přinejmenším zajímavě, co říkáte? Připomenout si hru dnes určitě můžeme i trailerem, kterým Kodžima Death Stranding vůbec poprvé představil.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama