V Shadow of War je potřeba dobývat města
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka V Shadow of War je potřeba dobývat města

V Shadow of War je potřeba dobývat města

David Plecháček

David Plecháček

8. 3. 2017 16:23 25
Reklama

Her ze světa J. R. R. Tolkiena bylo mnoho, ale Middle-earth: Shadow of Mordor z roku 2014 se řadí k tomu nejlepšímu, co jsme ze Středozemě viděli. Kvality jsme možná docenili až s odstupem času, ale na pokračování s podtitulem Shadow of War se opravdu těšíme. Novinka od Warner Bros. Interactive a studia Monolith v pokračování představí několik nových mechanismů, na které se můžeme podívat už teď díky šestnácti minutám přímo ze hry.

Prim bude hrát opět systém Nemesis. Video ale hned v úvodu představuje nový klíčový prvek pojmenovaný Nemesis Fortresses. „Abychom zachránili Středozemi, budeme muset pronikat hluboko do nepřátelských území a využívat nový prsten moci, abychom své nepřátele ovládli a dobyli celý Mordor,“ dozvíme se hned v úvodu.

Rychlý pohled na mapu světa nám ukáže, že nechybí žádné z velkých měst Středozemě, ať už jde o gondorská Minas Tirith nebo Osgiliath, nebo o pevnost v průsmyku Cirith Ungol či další menší pevnůstky na pláních Gorgoroth, u nurnenského moře nebo horské město Seregost. Právě to se ve videu Talion pokusí dobýt.

Talion s Celebrimborem zdá se nezapomněli žádné ze svých kousků, a díky vlastnoručně skutému prstenu jsou ještě mocnější. Hra se opět nebojí být v některých scénách brutální a sekat skřety na části po desítkách. Jakmile se dvojici podaří město osvobodit – nebo lépe řečeno dobýt – budou si moci začít tvořit armádu, s jejíž pomocí se postaví Sauronovi.

Warneři slibují, že i dobývání měst bude dynamické a vy se budete muset ze svých chyb učit. Ne nadarmo se i tato složka hry jmenuje Nemesis Fortresses. Díky Nemesis systému vám budou vaši ovládnutí skřeti pomáhat. V Shadow of Mordor vytvářel Nemesis skřetům vzpomínky, díky kterým si vás nepřátele pamatovali a chtěli se vám opět dostat pod kůži, v Shadow of War ale Nemesis vytváří vzpomínky i na bývalé společníky z řad skřetů, díky kterým vás hra bude zásobit novými příběhy.

Jinými slovy: jakmile někoho ovládnete, on si moc dobře pamatuje, kdo byl ten nad ním. Byl-li zlý, tak až půjde do tuhého, může vám s radostí vypomoct ve chvíli, kdy vám poteče do bot, ale samozřejmě to platí i naopak. „Nemesis vytváří mnoho příběhů, plné loajálnosti, zrady, nebo přátelství.“

Pokud jste sledovali teaser trailer, dojde i na onoho draka. Nejprve dobyvatelům pořádně zatopí, ale Talion jej může ovládnout a získat tak nesmírně důležitou výhodu při obléhání města. Jakmile zabijete nebo ovládnete všechny generály, můžete se pustit do samotného správce města. Po jeho likvidaci vám připadne celé město i celý přilehlý region.

Vaší nové provincii musíte následně přiřadit správce vlastního. Každý z nich má určitou schopnost nebo bonus, jak může šířit vlastní vliv po dané zemi nebo jak jinak pomoci. Město následně bude možné upgradovat a vylepšovat jeho obranu, neboť o něj později můžeme v rámci protiútoku opět přijít. Jak tato fáze bude probíhat a zda se jí bude účastnit sám Talion, ale není zřejmé.

Studio Monolith ale nezapomíná připomínat, že systém Nemesis, který si pamatuje vaše kroky, učiní každé dobývání úplně jiným. A nemyslí tím jenom odlišná města, ale pokud budete hrát hru znovu, vaše volby budou mít jiné následky a změní se celý průchod. My se jen obáváme toho, aby se v novém Mordoru nestávalo příliš často, že vám dobyté město Sauron vezme a vy si jej několikrát budete brát zpět – protože „každý váš útok je jiný“. 

Shadow of War vyjde 22. sprna na PS4, Xboxu One a PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama