CliffyB brání svou hru, nekopíruje Overwatch
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka CliffyB brání svou hru, nekopíruje Overwatch

CliffyB brání svou hru, nekopíruje Overwatch

David Plecháček

David Plecháček

13. 3. 2017 16:16 51
Reklama

Zanedlouho začne beta multiplayerové akce LawBreakers studia Boss Key Productions, které po odchodu z Epicu založil Cliff Bleszinski. Čím více se ale akční hra dostává do podvědomí hráčů, tím více jich viní studio z toho, že se v určitých věcech až příliš inspiruje u konkurenčního Overwatch. A jak se dalo čekat, proti těmto nářkům se CliffyB tvrdě ohradil.

„Typická lidská vlastnost. Setkávám se s tím celou mou kariérou. Lidská mysl zkrátka zbožňuje porovnávání věcí. Je to technika, která jim pomohla přežít. Je to jako: ‚Ó, vidíš toho velkého medvěda? Snědl mi kamaráda!‘ A pak potkáte nového medvěda a říkáte si: ‚Bože, on mne sežere, protože snědl i jednoho z mých přátel.‘ Lidé si zkrátka dávají věci do určitých škatulek, které neustále nafukují,“ říká.

Naráží tím na to, co se mu nedávno přihodilo. Jeden z jeho fanoušků porovnával dvě postavy s rotačním kulometem k populární postavě jménem D.Va, která vystupuje ve hře Overwatch a právě kulomety jsou její primární zbraní. „Jednalo se o Maverick a Tossku. Také mají kulomety. Mají jetpacky, umí vytvořit prostředí s nulovou gravitací, a podobně. A on říkal něco jako: ‚Hele, vy máte ženu s minigunem, takže napodobujete postavu D.Va,‘ říkal a dodával, ‚to je ta malá Korejka s růžovým mechem, kterého může nechat vybouchnout.‘ Takže žena a minigun znamená, že kopírujeme Overwatch? Jasně. Ok.“

Ohledně kopírování nápadu se točila i jiná část rozhovoru se slavným vývojářem. Blizzard totiž sám otevřeně přiznal, že nápady na vlastní postavy si vypůjčil i od jiných značek, jako například Pharah z Quake. CliffyB na to samozřejmě řekl, že tomu se vyhnout ani nedá. Jedna z postav LawBreakers má například warp nebo teleport. Snadno ale dojdeme k tomu, že taková věc ani originální být nemůže: „Tyhle schopnosti má Nightcrawler, ale ‚vlastně to bylo už v Dishonored, jenže v Dishonored to bylo, protože to byl nápad Epicu z jedné zrušené IP, říkali jsme tomu Bamf, ale pak Tracer, ta má to co má i naše postava, a… ‘ ó můj bože!“

Bleszinski zkrátka říká, že pracuje s generací mladších hráčů, která tyto starší hry jako Quake ani pořádně nezná, a tak je pro něco starého ve skutečnosti něčím novým, a možná i proto je Overwatch tak úspěšný „Jsme rád, že je ta hra úspěšné, protože to znamená, že first-person střílečky jsou stále živoucími žánry, a jestliže oni jsou Coca Cola, rád budu Pepsi nebo RC Cola,“ dodává závěrem vzájemného porovnávání. Některé prvky už Cliffy lepší neudělá, a tak se o ně ani studio nesnaží. „Doufám, že vyjdeme v době, kdy bude Overwatch etablovaná značka a my tak zaujmeme hráče, kteří budou chtít vyzkoušet něco trochu odlišného.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama