CDP: Cyberpunk bude úspěšnější než Zaklínač
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka CDP: Cyberpunk bude úspěšnější než Zaklínač

CDP: Cyberpunk bude úspěšnější než Zaklínač

David Plecháček

David Plecháček

15. 3. 2017 09:48 20
Reklama

Na Cyberpunk 2077 čekáme dlouho. Nic neříkající, přesto povedený trailer s písničkou od skupiny Archive se objevil už před čtyřmi roky a celé hry se stále hned tak nedočkáme. Studio CD Projekt Red se po úspěšném Zaklínači začíná soustředit na futuristické RPG, a spoluzakladatel CDP Michal Kiciński už začíná odhadovat, jak si Cyberpunk povede.

Jeho odhad se odvíjí od toho, jak se dařilo Zaklínači. Pro polský magazín Gazeta řekl, že nikdo ze společnosti neočekával takový úspěch ani hry, ani celého CD Projektu, ale v řeči samotných čísel se očekává, že Cyberpunku se bude dařit ještě víc: „A to se o Zaklínači bavíme jako o hře, která vyhrála každou cenu, která se v tomto průmyslu udílí. Pokud můžeme s Cyberpunkem doufat ještě v něco víc, byly by to lepší prodeje,“ říká.

Naráží tím na to, co v minulosti řekl výkonný ředitel CDP a zároveň Kicińského bratr Adam. Zaklínač 3 byl sice velký komerční úspěch, ale co se týče samotných prodejů, existoval velký prostor, jak být lepší. „Ambicí CD Projektu je dohnat ty největší vývojářská studia na světě,“ dodává Michal Kiciński.

Výhodou herní adaptace ságy Andrzeje Sapkowského je právě fakt, že Zaklínač byl zavedeným pojmem ještě před tím, než se CDP do videoher vůbec pustil. Na druhou stranu, jak vedení společnosti přiznává, bylo to i trochu svazující. Zaklínač se ale odehrával v už vytvořeném světě, a navíc sérii znala spíše střední a východní Evropa. Na západě Zaklínač zdaleka tak populární není. A právě proto může Cyberpunk zaujmout mnohem širší publikum.

„Jsem přesvědčený, že Cyberpunk 2077 bude mnohem větší komerční úspěch než Zaklínač 3. Futuristický svět Cyberpunku je nám mnohem bližší z našeho každodenního života. Je to také populárnější téma, věnují se mu filmy, knihy, komiksy a konec konců i hry. Fantasy je v tomto ohledu mnohem víc niche záležitost,“ říká sebevědomě Michal Kiciński.

A kdy hra vyjde? Redaktoři Gazety se ptali i na to, ale můžete hádat, jaká byla odpověď. Nijaká. Kiciński připomenul, že by CD Projekt chtěl mít krátkou, ale intenzivní kampaň. „Vytvořit krátkou, řekněme šest měsíců, ale intenzivní marketingovou kampaň je velice těžký úkol. Dokáží to jen respektované společnosti s velkým kapitálem. Je to takový informační blitzkrieg. Musíte být dobře připravení, ale můžete tak hodně získat,“ dodává za CD Projekt jeden ze spoluzakladatelů. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama