Autoři Forzy hovoří o tom, proč jsou úspěšní
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Autoři Forzy hovoří o tom, proč jsou úspěšní

Autoři Forzy hovoří o tom, proč jsou úspěšní

David Plecháček

David Plecháček

22. 3. 2017 11:45
Reklama

Magazín GameIndustry nedávno uveřejnil článek s názvem Jak Forza převzala roli největší závodní značky od série Need for Speed. V něm se na stejnou otázku snažili odpovědět rozliční zástupci studií Turn 10 a Playground Games, především Ralph Fulton a Dan Greenawalt. Dostali se k tomu, proč je série Forza tak populární, a jak to před lety vlastně začalo.

Obě studia by to samozřejmě neměla tak jednoduchá, kdyby se série Need for Speed nepropadala s každým dalším vydaným dílem do čím dál větších problémů. Jinými slovy, to, že je Forza největší závodní sérií právě od dob Need for Speed je do jisté míry i role náhody. Jenže jak správně říká Dan Greenawalt, může za to i fakt, na jaké hráče Forza cílí.

Pro GameIndustry řekl: „Když se snažíte zjistit čistou motivaci hráčů, můžete ji částečně najít v samotném žánru, a to tak, že se začnete zabývat tématy jako je explorace, kompetitivnost, single player vs multiplayer… zkrátka neptáte se, co hráči chtějí, ale ptáte se, proč to chtějí,“ říká kreativní režisér Turn 10. „Když se dostanete na tuto úroveň, nemůže vás překvapit, že lidé, kteří mají rádi auta a otevřené světy tíhnou k Horizonu a lidé, kteří mají rádi hardcore zápolení a samozřejmě mají rádi auta, tíhnou k Motorsportu.“

Podle Greenawalta ale existuje početná skupina hráčů, kteří si užijí oba dva druhy, protože jsou rádi v komunitě hráčů, kteří mají jednoduše rádi auta. Situace je potom pro samotné vývojáře mnohem snazší. „Často slýchám, že hráči mluví o sub-žánrech a o tom, jestli je to simulátor nebo arkáda, ale často se nic z toho neprojeví ani na motivaci našich hráčů, ani na samotných číslech. Za úspěch proto vděčíme poslední skupině, která hraje obojí,“ dodává.

Dá se říct, že i díky tomu se Forze vyhnuly potíže s prodeji Horizonu 3. Když si vybavíme, že jsme kolikrát psali o tom, že slavné značky nedosahují takových prodejů jako dřív (nebo jak se očekávalo), včetně nového Call of Duty, Dishonored, Titanfallu nebo Watch Dogs, úspěch Forzy i po několika dílech stále překvapuje. „Sami jsme čekali hodnocení okolo 80 na Metacritic, ale dostat se na 91 je fantastické. A prodeje? Ty jsou lepší, než kdokoliv z nás doufal,“ říká Ralph Fulton.

Série Forza je každý rok jiná, a proto je tak populární. Spolupráce Turn 10 s Playground Games je tedy klíčová. Spojení vzniklo před vraty veletrhu E3, v roce 2010. Několik desítek metrů daleko probíhaly nejrůznější konference, když se zástupci obou studií, britského i amerického, sešli v restauraci a začaly společné námluvy. „Setkali jsme se s těmito gentlemany z Velké Británie, kteří na nás okamžitě začali chrlit své nápady na závodní hru,“ vzpomínají v Turn 10.

„Byl to pro celou sérii velký moment. Když se nad tím zamyslíte, byla to doba, kdy vyšla Forza 4. Lidé z Playground za námi v té době přišli a najednou se to celé zlomilo,“ říká Alan Hartman, šéf amerického studia. Ale přeci jen to zanechalo jednu kaňku: „Měl jsem jeden z těch nejhorší steaků, co pamatuji,“ říká Ralph Fulton z Playground. Ne, že by byl špatný, čas od času tam na schůzky obě dvě strany chodí, ale vývojáři z Británie byli zkrátka až tak moc nervózní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama