Brian Fargo plánuje upustit od vývoje her

24. březen 2017 10:23 / konfrst.jan@gmail.com / Novinky / Diskuze (5)

Jméno ikonického herního designéra Briana Farga si můžete pamatovat například z klasik Fallout, Icewind Dale, PlaneScape: Torment, Baldur’s Gate a samozřejmě i ze stále aktuální série Wasteland. Nově však tento tvůrce o sobě dává vědět v souvislosti s plánovaným odchodem do důchodu. K tomu prý dojde po dokončení a vydání třetího dílu poslední zmiňované série.

Brian Fargo vstoupil do herního průmyslu ještě takřka v době kamenné a působí v něm již od v roku 1981. Finálně jej tedy plánuje opustit s vydáním Wasteland 3, což v roce 2019 bude znamenat úctyhodných 38 let od nástupu do služby. Důvodem pochopitelně není nic jiného než touha po odpočinku, který si již dle Fargových slov mnoho jeho vrstevníků dopřává. Fargo přitom stál u zrodu mnoha herních legend a během jeho působení v týmu Interplay dal například vzniknout i týmu Black Isle Studios, odkud vzešly zmíněné klasiky Baldur’s Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment a koneckonců i první dva díly série Fallout.

Výše zmíněná cifra každopádně vyjadřuje již pěknou řádku let a na to konto Fargo nadále podotýká, že byl svědkem zrodu Blizzardu, EA i vzestupu Sierry. Sám pak v roce 2002 dal vzniknout studiu inXile Etertainment, jež do světa v roce 2004 vypustilo moderní The Bard’s Tale a které prý bude opouštět v té nejlepší kondici.

V současnosti prý totiž inXile Entertainment nikomu nic nedluží a díky úspěchům v rámci crowdfundingových kampaní (jež původně vznikly jakožto evoluce kritiky týkající se klasických vydavatelství) je zcela samostatné. Wasteland 2 totiž dokázal vybrat takřka 3 miliony dolarů a nedávný Torment: Tides of Numenera získal 4,5 milionů dolarů. Plánovaný čtvrtý díl The Bard’s Tale má na kontě 1,5 milionu dolarů a další pokračování Wastelandu dokázalo o něco málo překonat díl druhý.

Našlápnuto má tedy tento tým kvalitně, brzy to však bude bez hlavního designéra a tvůrce. Ten se bude podílet ještě na The Bard’s Tale IV, Mage’s Tale pro VR a zejména na Wasteland 3. Poté se tato ikona zřejmě přesune do ústraní a je otázkou, jestli se kdy ještě objeví na výslunní. Tak jako tak za sebou zanechal značné množství práce.

Zdroj: Shacknews, DualShockers, Eurogamer.net

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20853933
konfrst.jan napsal 24. 3. 2017 v 16.28

RuThaN: záleží na tom či onom titulu, v minulosti zastával obě tyto funkce, záleží ale kdy a kde..

Nahlásit nevhodný obsah

20853654
RuThaN napsal 24. 3. 2017 v 14.11

Podle me to neni designer, ale producent, coz je sakra velky rozdil.

Editováno: 24. 03. 2017 v 14.12

Nahlásit nevhodný obsah

5985067
kokodas napsal 24. 3. 2017 v 11.41

To jsem rád, že ještě dodělá Wasteland 3, mám rád jeho hry, teda hlavně Wasteland 2. Torment: Tides of Numenera není pro mě, to je spíš knížka než hra

Nahlásit nevhodný obsah

20853933
konfrst.jan napsal 24. 3. 2017 v 11.33

JozyCZ: chybička se vloudila, díky za upozornění ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20871812
JozyCZ napsal 24. 3. 2017 v 11.26

upustit? :D

Nahlásit nevhodný obsah