"Konec Scaleboundu je Philova zodpovědnost"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka "Konec Scaleboundu je Philova zodpovědnost"

"Konec Scaleboundu je Philova zodpovědnost"

David Plecháček

David Plecháček

3. 4. 2017 11:46 5
Reklama

Jonathan Blackely, známější pod svou přezdívkou Seamus Blackley, je do jisté míry otcem Xboxu. Ačkoliv je jeho jméno díky zaměstnání v Looking Glass Studios podepsáno také pod Ultimou Underworld nebo pod System Shockem, známějším se stal až ve chvíli, kdy v roce 1999 vstoupil do Microsoftu. Tam měl sice nejprve pracovat na DirectX, ale nakonec stál u zrodu první konzole redmondské společnosti.

Je proto pochopitelné, že má k Xboxu blízký vztah. Možná si třeba vzpomenete na půl roku starou zprávu, ve které jsme psali, že takzvaný Duke – obří ovladač pro původní Xbox - by mohl opětovně zavítat na Xbox One. S revoluční myšlenkou přišel právě Seamus Blackley, jeden z jeho tvůrců. I to dokládá, že spojení Blackley-Microsoft stále ještě společností rezonuje.

Jenže to také znamená, že se Blackley rád ozve, když se mu něco nelíbí. Redaktoři z webu The Inner Circle si Blackleyho pozvali do svého podcastu a kromě jiného se ho ptali i na zrušení RPG Scalebound. Emoce nechme stranou. Blackley sice říká, že si vytvořil k akční hře od PlatinumGames od počátku speciální pouto, ale jeho vyjádření nás zaujalo kvůli něčemu jinému.

„Jestliže Scalebound pohořel a jednotlivé buildy nevypadaly dobře a nelepšily se, tak je to Philova zodpovědnost,“ říká v narážce na Phila Spencera, šéfa Xboxu. „Všichni lidé, kteří na to měli nějaký vliv, stojí totiž pod ním,“ vysvětluje.

Blackley v podcastu říká, že Spencer bude teď všem na očích. Pravda, kdyby hru ve špatném stavu nakonec vydal, jeho kredibilita by byla prakticky nulová, ale i teď jeho reputace v očích veřejnosti poklesla. Jakákoliv hra, která bude mít problémy a kterou bude chtít „udržet naživu“, ztratí tah na bránu.

Phil Spencer musí najít rovnováhu mezi tím, co chtějí hráči, a tím, co si přeje vedení – a k tomu musí jeho hry uspět. Šéf Xboxu musí zkrátka přede všemi obhájit to, co dělá, ať už je to vytváření nových her jako Cuphead, nebo podpora těch starších, jako je Killer Instinct. Právě to podle Blackleyho říkal Phil v Podcast Unlocked, byť jenom v náznacích, kde vysvětlovat zrušení Scaleboundu. Zkrátka a dobře, Spencer je pořád určitým způsobem politik, který si musí zachovat tvář.

Pro Blackleyho ale Scalebound neskončil: „Pořád dokážu zavřít oči a vidím, jak Scalebound hraji. Nechci, aby to skončilo.“ Následně v žertu dodal: „Od chvíle, co Phil jeho zrušení oznámil, ho nenávidím!“ Jak řekl závěrem – lidé, kteří jsou všem na očích, to nemají jednoduché. V herní branži nevyjímaje...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama