Snake Pass na Switchi fungoval za týden
Už v polovině března jsme psali, že německý vývojář Julian Eggebrecht, který je jedním ze spoluzakladatelů slavného studia Factor 5 (série Star Wars: Rogue Squadron, Turrican), prohlásil, že vývoj na Switch je ještě jednodušší než na PS4, která je obecně vnímána po komplikované trojce jako velice přístupná. Jeho slova nyní potvrzují autoři hry Snake Pass.
Vývojáři z nezávislého britského studia Sumo Digital se svým Snake Passem současně zamířili jako jedna z první her na PC, PS4, Xbox One i Switch. Řada ostatních multiplatformních titulů přitom na Switch dorazí se zpožděním, například Yooka-Laylee nebo Rime. Navíc jde o první hru pro Switch, kterou pohání technologie Unreal Engine 4, takže jde i o zajímavý benchmark.
Eggebrecht se domníval, že by pro third party vývojáře neměl být problém začít vyvíjet na novou platformu. A s tím souhlasí i Sumo Digital po zkušenostech s portem velmi dobře hodnoceného Snake Passu. V rozhovoru pro Gamer Professionals jeden z autorů Seb Liese prohlásil, že na Switchi tým rozchodil hru za týden.
Dev-kity obdrželo studio na konci listopadu. Kvůli tomu, že si v prosinci vzalo hodně lidí volno, ale začali vývojáři na portu pro Switch pracovat až v lednu. Během sedmi dní se přitom podařilo hru úspěšně rozeběhnout. Poté samozřejmě bylo podle vývojáře třeba leccos vyladit a upravit, ale základní práce skutečně zabrala jen pár dní.
Liese si navíc myslím, že v budoucnu bude celý proces ještě rychlejší. Už proto, že autoři enginu spolupracují těsně s Nintendem i vývojáři her na další optimalizaci. Liese se už proto podle svých slov těší, jaké další hry na Unreal Enginu si na svém novém Switchi zahraje.
Z dosavadních recenzí se zdá, že nenápadný Snake Pass má možná blíže ke hrám od Rare než plošinovka Yooka-Laylee, která se o to tak vehementně snažila. Studio Sumo Digital v tuto chvíli spolupracuje na akci Crackdown 3 a dělá i akci Dead Island 2, kterou jim Deep Silver předal poté, co projekt sebral studiu Yager.