Autor Assassina trochu více přiblížil Ancestors
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Autor Assassina trochu více přiblížil Ancestors

Autor Assassina trochu více přiblížil Ancestors

Jiří Bigas

Jiří Bigas

25. 4. 2017 14:30 14
Reklama

Designér Patrice Désilets se nám minulý týden připomněl se svou ambiciózní historickou freskou Ancestors: The Humankind Odyssey. My bychom se ale vůbec nedivili tomu, kdybyste ani po několika zprávách stále netušili, co přibližně máte od hry čekat. Jsme na tom podobně, je totiž dosti záhadná. Trochu více světla do situace vnesl britský Eurogamer, který měl možnost autora po přednášce na konferenci Reboot Develop vyzpovídat.

Jak se hra vlastně bude hrát a co v ní budeme vůbec dělat? Za tyto otázky na adresu Ancestors se není třeba stydět. Nic vám neuniklo, moc jasné to není nikomu. Otec série Assassin's Creed zdůraznil, že hlavním aspektem hry je přežití. Většina moderních survival her využívá first person perspektivu a množství nabídek. Ancestors odmítají pohled první osoby i záplavu menu.

Pokud jde o uspokojení základních potřeb, naše postava musí jíst, pít i spát, řekl Désilets. Tedy nic výjimečného. Tak už to u lidí chodí. Ve prehistorickém virtuálním světě na vás ale nebezpečí číhá doslova na každém kroku. Všechno a všichni vás mohou zabít.

Protože se “příběh” hry rozprostírá napříč několika miliony let, nemáme k dispozici žádného hlavního hrdinu. Nikdo nežije tak dlouho. Co přetrvá, je rodová linie. Désilets má sen a tím je přivést k životu proslulý obrázek představující evoluci člověka od shrbeného lidoopa po vzpřímenou inteligentní bytost. Ostatně tento motiv se objevuje i v logu hry.

Vývoj postav(y) tak například bude trvat miliony let. Na rozdíl od normálních her bude trvat celé generace, než se člověk skutečně vyvine a zřejmě i osvojí nějakou novou schopnost. Désilets chce dát hráčům svobodu v tom, jak si evoluci vychutnají, měli bychom mít možnost určit si vlastní tempo. Můžeme se tak ale zřejmě dostat i do slepé vývojové uličky, odkud nebude cesty zpět.

Zbytek popisu je ale podobně mlhavý jako celý titul. Namísto přežití jednotlivce zřejmě půjde ve hře o přežití druhu jako takového a snahu, aby evoluce probíhala v souladu s okolním světem. Už během konference zaznělo, že z epizodické hry se má nakonec stát velký open world titul. Jak k tomu skoku došlo, přesně Désilets nevysvětlil, ale prozradil, že už má vydavatele, i když jeho jméno říct zatím nechce.

Hra bude podle něj ještě dlouho ve vývoji. Letos určitě nevyjde, ale mělo by to být dříve než za další tři roky. “Možná příští rok, možná ne,” řekl Désilets. Doufejme, že si neukousl příliš velké sousto. Nakonec se totiž nezdají Ancestors o nic méně ambiciózní nežli pozastavená historická hra 1666: Amsterdam. Možná právě naopak.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama