Neoficiální WoW server běžel jen 5 hodin

25. červenec 2017 16:08 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (33)

Je obecně známo, že Blizzard nemá fanoušky emulované servery World of Warcraft zrovna v lásce. Léta se s existencí “free” serverů vyrovnává jejich ignorací, ostatně jsou často velmi kolísavé kvality a hráče často pouze nalákají na hraní na oficiálních serverech. Čas od času se ale objeví projekt, jehož kvalita a technické zpracování je na takové úrovni, že americká společnost musí zakročit.

Poslední obětí jí byl server Felmyst, běžící na datadisku Burning Crusade. Právě období Burning Crusade bývá často označováno za zlatý věk World of Warcraft a tisíce fanoušků na něj s jiskrou v oku vzpomínají. Blizzard ale žádné oficiální servery pro tuto verzi hry neprovozuje. Staromilcům tak nezbývá než se stahovat na podobné servery jako byl Felmyst. Projekt letitého příznivce Gummy52 měl patřit k těm nejvěrnějším originálu a dle autora cílil na “stanovení nového standardu ve warcraftové emulaci.”

Brány Azerothu a Outlandu se však otevřely na pouhých 5 hodin. Přesně tak dlouho trvalo, než zakladateli zaklepal na dveře pošťák nesoucí dopis od právní společnosti zastupující Blizzard Entertainment. Čtyřletá práce tělesně těžce postiženého nadšence v mžiku ztratila hodnotu. Právě svalová dystrofie, již Gummy52 trpí, znemožňuje přestěhování serveru do jiného státu, kde by mohl uniknout legislativním a právním omezením.

“Risknul jsem, že bychom mohli omezit server na 3000 hráčů a užít si uzavřenou komunitu. Bohužel jsem tuhle ruletu prohrál, ačkoliv chvíli bylo fajn vidět tolik lidí užívat si něco, na čem jste osobně pracovali. Tenhle projekt dal čtyřem letům mého života smysl, což jsem si užíval,” komentuje celou situaci otevřeně na oficiálním webu projektu.

 

Zdroj: GameSpot

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20821316
zdeeneek napsal 27. 7. 2017 v 19.00

Mitsurugi: Nikdy nemáš jistotu, že i kvalitní neoficiální server zůstane kvalitní napořád. Člověka, který ten server provozuje, to přestane bavit (nebo v tomhle případě už třeba vinou zdravotních problémů se o to ten kluk nebude moct starat) a server začne provozovat někdo jiný a třeba hůř. Myslíš, že Blizzard má čas na to pořád kontrolovat jakou má ten server kvalitu? A kdyby Blizzard povolil jeden neoficiální server, tak se ozvou další lidi s tím, že chtějí povolení neoficiální server provozovat také. A Blizzard bude muset dohlížet a kontrolovat kvalitu desítek nebo stovek neoficiálních serverů. A co z toho Blizzard bude mít, když ty servery jedou zadarmo - pro Blizzard to jsou jen starosti navíc.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 7. 2017 v 20.43

zdeeneek: No, Blizzard právě zakazuje private servery, které kvalitou vynikají, takže v nějaké kontrole kvality to rozhodně nebude. Privaty servery nikdy nesloužily k ozkoušení hry, jsou o několik datadisků pozadu, ale jsou právě naprosto úžasné v tom, že si můžeš v obstojné kvalitě zahrát starší datadisky, jelikož Blizz to neumožňuje. Ta hra se tolik změnila, že Legion a TBC jsou skoro jiné hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 26. 7. 2017 v 19.15

Mitsurugi: neoficiální server vytvořeny fanouškem neodpovídá skutečnosti jak wowko ve skutečnosti vypadá - to je podle me hlavní důvod proč Blizzard proti neoficiálním serverům bojuje. Uroven neoficiálních serveru je různé kvality, ale i ty lepší jsou plné bugu, cheateru apod. Člověk, který vyzkouší hraní na neoficiálním serveru tak lehce muže dospět k názoru, ze wowko je blbost a nechce to hrát / platit. Na oficiálním serveru můžeš hrát zdarma do 20. levelu a pohodlně si vyzkoušet jaké wowko je a jestli te bude bavit. Neoficiální servery v tomto případě jsou teda k ničemu.

Editováno: 26. 07. 2017 v 19.19

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Pozastavený účet napsal 26. 7. 2017 v 15.09

Mitsurugi: Podivný trolling, ale já s tím nemám co do činění.Ani nechápu, co se tímto snaží sledovat.
Nejlepší trolling, co jsem za posledních pár týdnů viděl je jistojistě Míra Frajbiš.

Editováno: 26. 07. 2017 v 15.14

Nahlásit nevhodný obsah

702226
Rastm4N napsal 26. 7. 2017 v 13.27

Mitsurugi: Ok, to beru, s tím souhlasím. Ostatně to byl důvod, proč si tenkrát pozvali tým, co stál za Nostalriusem, do Blizzu. Nakonec z toho ale prostě sešlo. Ono jim to není lhostejný, protože Blizz ví, že jistá touha tu je, ale holt se to nevyplatí z důvodů, které jsem popsal níže. Ostatně např. Diablo 3 dostálo velkých změn díky tomu, že naslouchali fanouškům Starcraft má spousty věcí, které jsou na základě fanoušků (napadá mě např. ten kreslený mod od autobota). Nevidím to jako neúctu k práci fandů, vidím to jako rozhodnutí založené na tom, že nevýhody opačného opatření by převážily nad výhodami. Opatření proti větším sviním, který by se rozhodly zneužít téhle dobré vůle.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 7. 2017 v 13.18

Rastm4N: O čem to zase proboha mluvíš? Onlinovky ani mody podporovat nemůžou.

Já tu mluvím o fanouškovské tvorbě obecně, kam spadají i mody, které Bethesda podporuje. Další pozitivní příklad podpory komunitní tvorby je Valve, které na tom už vydělalo milióny dolarů. Na druhé straně barikády máme třeba Nintendo, které sestřeluje i opravdu brilantní projekty.

Můj argument je, že likvidování povedené fanouškovské tvorby je prostě nerozumné rozhodnutí. Rozumné rozhodnutí je tu tvorbu využít ve svůj prospěch.

Nahlásit nevhodný obsah

20880185
rezz3t napsal 26. 7. 2017 v 13.17

lidem se ani nedivim ze nechtej hrat legion ... s kazdy mrokem to jde vic a vic do prdele

Nahlásit nevhodný obsah

702226
Rastm4N napsal 26. 7. 2017 v 12.58

Mitsurugi: Kolikpak modů podporuje Elder Scrolls Online? Myslím tím jiných, než UI, který Blizzardi podporují taky. Není to to samý.

Editováno: 26. 07. 2017 v 13.05

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 7. 2017 v 12.49

Rastm4N: Kolikrát tu musím sakra napsat, že nezpochybňuji oprávněnost jejich kroku?

Argumentuji Bethesdou, která podporuje tvorbu modů a profituje z ní, nevím proč sem taháš mezifiremní spory kvůli trademarkům.

Editováno: 26. 07. 2017 v 12.53

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 26. 7. 2017 v 12.21

Blizzard je holt nenažranej a nedovolí cokoliv ze svého intelektuálního vlastnictví zneužívat někoho jiného. Já ve svém okolí ovšem neznám nikoho, kdo by hrál Warcraft legálně. Všichni moji známí hrajou na legacy serverech takže ty servery jsou, né že né.

Nahlásit nevhodný obsah

702226
Rastm4N napsal 26. 7. 2017 v 10.43

Mitsurugi: Teď budeš argumentovat Bethesdou? Bethesdou, která rozjela žalobu kvůli Scrolls? Pořád se tu bavíme o intelektuálním vlastnictví a právo je stále na straně Blizzu. Pokud pracoval s originálkama, musel odsouhlasit Terms of Use, pokud ne, tak pirátil data. Ostatně aby hra běžela na freečku, nemusíš si náhodou stáhnout jejich "verzi" hry? V tom případě je to nelegální šíření. Ať to vezmeš z jakéhokoliv pohledu, prostě to není a nebude košér. Jak to popisuješ, tak to v praxi prostě nedopadne. Lidi si zaplatí za legacy, zaplaví fóra stížnostma, zruší předplatné a tradá pryč, zpátky na freečko, protože "tam za to nemusí platit".

Nahlásit nevhodný obsah

20872387
Halali napsal 26. 7. 2017 v 10.20

Jedine, co občas hraju, je 2.4.3. patch na TBC. Hlavni je, ze názory jsou zbytecne, protože lide stare patche v hojnosti hraji, ale nevite o nich.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 7. 2017 v 09.30

HonZyczech: "Jak já mu jenom vrátím, že můj drahocenný názor označil za zbytečný? Ha, ha, už vím, řeknu, že tu brečí, to mu ukáže!".

goblincz: No nevím, na Nostalriusu hrálo docela hodně lidí. WotLK taky hraje hodně lidí (třeba kolik lidí bylo na Twinstaru, než přešli na Cata).

Editováno: 26. 07. 2017 v 09.32

Nahlásit nevhodný obsah

20869902
goblincz napsal 26. 7. 2017 v 09.26

Spousta lidí by sice chtělo vanilla/tbc servery, ale jak dlouho by je to opravdu bavilo hrát? To opravdu tolik lidí zapomíná, že v původní hře byla řada věcí řešena špatně? Připomíná mi to dnešní postoj lidí ke komunistům. Pořád slyším jak bylo za komančů to a to a každý vyvolává jejich návrat, ale kdyby se měla doba lusknutím prstu změnit na tu před rokem 89 tak bych chtěl vidět kolik lidí by reálně dobu změnilo.

Hraju wow od vanilly, WotLK je pro mě nejlepší datadisk a srdcovka během které jsem zažil nejhezčí hráčská léta, přesto bych se zpátky vrátit nechtěl.

Nahlásit nevhodný obsah

20873172
HonZyczech napsal 26. 7. 2017 v 09.09

Mitsurugi: Můj komentář je asi stejně tak zbytečný, jako tvůj pláč...

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 26. 7. 2017 v 08.45

HonZyczech: Očividně jsou tisíce hráčů, co se do těch dob vrátit chtějí, takže tvůj komentář je jaksi zbytečný. Jinak znovu, TBC server WoWku v reálu nic nekrade. Nebo si vážně myslíš, že hráč co chce hrát TBC půjde hrát Legion a obráceně?

zdeeneek: Tady se neshodneme, já zastávám názor, že kvalitní fanouškovská tvorba šířená zdarma se má podporovat, ne potlačovat. Na zákony kašlu, tohle je čistě pragmatická záležitost. Co firma získá sestřelováním podobných projektů? Nic, krom špatného PR. Co získá jejich podporou? Peníze, dobré PR, možná i talentované lidi. Volba je dle mého jasná.

Sestřelování kvalitních fanouškovských projektů je IMO stejná hovadina, jako by Bethesda sestřelila mody do Skyrimu. Naopak Bethesda se chová trochu inteligentněji a z modů profituje.

Nahlásit nevhodný obsah

20857343
SUBGAMER napsal 26. 7. 2017 v 06.50

Měl to nechat běžet. Soud s postiženým fanouškem to by byla panečku PR.

Nahlásit nevhodný obsah

20821316
zdeeneek napsal 26. 7. 2017 v 06.32

Mitsurugi: a co se na to podívat z druhé strany? Ze by se nadani jedinci, kteří na něčem takovém pracuji, nejdříve zeptali majitelů práv hry jestli něco takového múzou dělat? Nežijeme přece na divokém západě kde si každy muže dělat co chce, ale v právním statě.

Nahlásit nevhodný obsah

20873172
HonZyczech napsal 26. 7. 2017 v 06.31

Pánové, pánové, pánové... Já hraju WoW s menšími přestávkami od roku 2005 a rozhodně bych se do dob "vanila" game vrátit nechtěl. Tuny a tuny gridnu jen kvůli tomu, abych udělal 1 level a mohl se posunout do další lokace? Levelovat z 1 na 60 měsíc? A pak shánět 40 schopných lidí na RAID? Nezlobte se na mě, ale dejte s tím pokoj.
Jinak souhlas s kolegou podemnou. Kdybyste na něčem pracovali a někdo vám vaši práci ukradl a vydával ji do světa zadarmo, taky by se vám to nelíbilo. Je to stejný hnus jako např. PC emulace Breath of the Wild...

Editováno: 26. 07. 2017 v 06.32

Nahlásit nevhodný obsah

20886812
Zlotřilý čaroděj z věže za městem napsal 26. 7. 2017 v 01.10

Nechápu ten hate na Blizzard.
Sakra, kradou jim hru, je to pirátství... co sakra čekáte, že budou dělat?

Nahlásit nevhodný obsah