Hráčská základna Steamu nadále roste
V rámci výstavy a souboru konferencí jménem Casual Connect USA promluvil k posluchačům za tým Valve Tom Giardino a díky němu se dozvídáme něco o tom, jak velkým molochem dnes Steam vlastně ve skutečnosti je.
Předně zazněla informace o tom, že tato platforma má od ledna loňského roku hend 27 milionů nových zákazníků. Ty Giardino definuje jako uživatele, kteří si buďto přímo na Steamu nějaký titul zakoupili, anebo kteří v rámci jinak bezplatného titulu utratili nějaké peníze, tedy například za dodatečný obsah nebo za prémiové funkce.
To znamená úctyhodný nárůst 1,5 milionu hráčů za měsíc a celkově díky tomu uživatelská základna nabobtnala na 67 milionů unikátních uživatelů, kteří se ke Steamu připojí alespoň jednou za měsíc. Pro srovnání – k PSN se připojuje zhruba 70 milionů hráčů a na Xboxu se počet aktivních a on-line uživatelů pohybuje okolo 53 milionů.
Denně se přitom ke Steamu připojí na 33 milionů hráčů s tím, že tito ve hře stráví průměrně 14 minut. To je zároveň více než dvojnásobný nárůst v počtu takto aktivních uživatelů od roku 2015.
Spolu s tím také údajně významně poskočil podíl asijských zemí, a to zejména díky Číně, Japonsku a Koreji. Tamní uživatelé tvoří až 17 % celkových hráčů na Steamu, před lety byl však jejich podíl minimální. Celosvětově vede severní Amerika se 34 % a za ní je Evropa s 29 %.
Kolem a kolem lze z výše uvedených cifer, že Steam příliš mnoho konkurence nemá, a to pomalu ani na ostatních platformách.