Ex-vývojáři Hitmana komentují krok Square

8. srpen 2017 12:01 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (0)

O chystané hře Echo jsme hovořili dvakrát v podcastu a psali jsme o ní i novinku. Možná vám ale během povídaní uniklo, že za jejím vývojem stojí společnost Ultra Ultra, která sídlí v Dánsku a tvoří ji (také) bývalí zaměstnanci IO Interactive. Proto mají někteří co říct k tomu, proč Square Enix nechalo IO napospas vlastnímu osudu.

Někteří vývojáři odešli z nejslavnějšího dánského studia před delší dobou, jiní ale pracovali i na epizodickém posledním díle. Pokud vám nedává vale smysl stejně jako většině nezainteresovaných lidí, pravděpodobně vás potěší, že stejný názor zastává i bývalé osazenstvo v Ultra Ultra. V čele s Martinem Emborgem, šéfem studia.

„Takže opravdu vytvoříte moderního Hitmana, jak jste slíbili, a následně přijde tohle? To nedává absolutně žádný smysl,“ říká Emborg pro PCGamesN. Emborg IO opustil během příprav nového Hitmana, před tím, než hra prošla prostřední fází vývoje. „Podle mě autoři nakonec splnili všechno, co slibovali od první hry, ale nikdy se jim to do té doby nepodařilo. Až s tímhle novým formátem,“ dodal.

Kvalita je jedna věc, proč Emborga krok Square překvapil, ale druhou věcí je, že IO Interactive bylo jediným studiem vydavatele, které mělo zkušenosti jak s vývojem epizodických titulů, tak s vývojem her jako služeb. Square Enix si vlastně částečně podřezalo vlastní židli vzhledem k neustálému vývoji na trhu a k blížícímu se "epizodickému" vydání remaku Final Fantasy VII.

„Netuším, proč to udělali. Ale věřím, že IO dopadnou pevně na vlastní nohy a udělají něco skvělého,“ říká a věští, že studio využije vlastní nezávislosti a vytvoří něco bláznivého. Zajímavým faktem je, že vlastní motivací k odchodu mu bylo vědomí stejné práce i v průběhu dalších let. Asi vážně nemohl tušit, jaké turbulentní časy pro studio zanedlouho nastanou.

Zdroj: PCGamesN

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!