Shape of the World vás vezme do lesa
Fantaskní svět plný barev i jednoduchých tvarů přinese příští rok na PC i na konzole first person explorativní adventura Shape of the World, na kterou se nyní můžeme díky aktuální sdílnosti autorů z nezávislého týmu Hollow Tree Games blíže podívat.
V základu si hra slibuje klást jednu zásadní otázku – bude les růst i tehdy, když v něm nikdo nebude? Každý další krok ve větě hry totiž znamená procedurální generování dalšího obsahu a spolu s ním i automatizovanou tvorbu samotného lesa, v němž se hra odehrává.
Inspirací jsou přitom autorům tituly, mezi něž patří například Proteus či Flower a z toho je tedy zároveň celkem hned jasno, že napětí ani souboje zde nemají své místo na slunci. Shape of the World je o exploraci a o nenásilném procházení kouzelné krajiny.
Hráče přitom tato adventura slibuje nezatěžovat kdejakými úkoly či jinými formami nátlaku v podobě nutnosti někam jít či cokoli udělat – hratelnost slibuje být zcela otevřená a bez jakýchkoli zábran.
O interakci se světem však nouze nebude a na to konto zážitek i atmosféru hry nadále doplní dynamický soundtrack, který bude aktivně reagovat na to, co zrovna budou hráči s tamní florou či faunou vytvářet.
A jak to může vypadat v praxi, to vám již odhalí přiložený trailer, hra samotná každopádně na jaře příštího roku nejprve dorazí do programu předběžného přístupu na Steamu a až poté by měla dorazit i na konzole.