Valve omezí vydávání klíčů mimo Steam
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Valve omezí vydávání klíčů mimo Steam

Valve omezí vydávání klíčů mimo Steam

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

19. 8. 2017 09:03 29
Reklama

Valve dává opět vědět o dalších plánovaných změnách na Steamu a vypadá to, že společnost značně omezí distribuci klíčů mimo svoji platformu, což by se nás hráčů mohlo celkem zásadním způsobem dotknout ve smyslu tom, že by časem mohly kupříkladu pomalu vymizet zkompletované balíčky levných her.

Naznačené změny přitom patří mezi zjevnou snahu pozměnit přístup Valve k vydávání her. To se na Steamu v poslední době celkem zásadním způsobem mění a před časem jsme vás (chronologicky seřazeno) informovali o původních plánech ukončení služby Steam Greenlight, o zpřehlednění systému podpory, o změnách pravidel ohledně předávání darů i systému distribuce sběratelských karet, a nakonec i o startu služby Steam Direct, jež ukončený Greenlight nahrazuje. Jsou to však právě dnes avizované změny, jež značí zatím zřejmě ten největší posun a změnu oproti dříve zavedeným pořádkům.

To v praxi předně znamená, že tvůrci nebudou moci ze systému automaticky získávat velká kvanta klíčů, což bylo až doposud možné. Nyní začnou ve Valve kupříkladu zkoumat to, proč vývojáři, kteří dokázali prodat na Steamu pouze pár tisíc kopií, náhle potřebují vydat půl milionu klíčů. V takovém případě totiž společnosti nepřinášejí žádnou hodnotu a spíše distribuční systém zatěžují.

Jedná se o přirozené riziko pro ty, kteří se nutně nemusí snažit o odstřihnutí Valve od podílu z výdělku.

A to na jednu smysl určitě dává, neboť Steam se stará o distribuci (a ta mimo jiné znamená i budování finančně náročné infrastruktury), ale při významné snaze prodávat hry mimo Steam přichází o podíl ze zisku. Na druhé straně se však samozřejmě jedná i o přirozené riziko pro ty, kteří se nutně nemusí snažit o odstřihnutí Valve od podílu z výdělku, ale kteří se naopak snaží kupříkladu za pomocí oněch zkompletovaných balíčků her přežít, protože by jinak nedokázali oslovit dostatečně velké publikum.

Valve se však zjevně bránit musí – prakticky jakýkoli on-line prodejce je pro tohoto giganta reálnou konkurencí, neboť taková stránka hry pouze prodává a nemusí se starat o aktivaci klíče ani o nutnou infrastrukturu, o servery, o podporu uživatelů a tak dále. Z toho nutně vyplývá, že Valve a potažmo hry na Steamu mohou být vždy o něco dražší, což se také reálně děje. Snaha omezit vývojářům nástroje pro získávání hromady klíčů ze Steamu se tak jeví jalo logický krok – někdo to sice v dobrém myslet může, najdou se však ale jistě takoví tvůrci, kterým jde pouze o to, aby Valve nemuseli vyplácet 30 % ze svého zisku a stále přitom mohli naplno využívat jejich služeb.

Riziko se však přímo vybízí – raketový start Valve a potažmo Steamu vyslal do světa varování před monopolem, časem tato kritika celkem polevila, jsou to ale právě tyto kroky, které mohou podobné obavy opět nastartovat. Na straně druhé však zcela chápeme to, že ve Valve se zkrátka musí bránit proti možnému zneužívání dosud štědrého systému.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama