Milion prodaných kopií Outlastu 2 je úspěch
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Milion prodaných kopií Outlastu 2 je úspěch

Milion prodaných kopií Outlastu 2 je úspěch

David Plecháček

David Plecháček

30. 10. 2017 10:47 2
Reklama

Zítra je Halloween! Sice se u nás neklepe na dveře s tradičním Trick or treat tak často, ale přesto zvyky tohoto svátku pomalu pronikají i k nám. Když nic, tak jej všichni vnímáme jako den vyřezaných dýní a strašidelných kostýmů. Právě strašení a potažmo strach jako takový je pro celý Halloween typický, a to se samozřejmě projevuje i v herním světě. Kdy jindy bychom měli o hororech hovořit více, než v těchto dnech?

Tohoto názoru se drží i studio Red Barrels, které nám nevtíravou formou připomíná, že letos také vyšlo něco jako Outlast 2. Od dubna uplynulo hodně vody a po vydání jsme toho o pokračování úspěšné hry příliš neslyšeli. Stejného názoru byli i reportéři magazínu WCCFTech, kteří se za studiem rozjeli a zeptali se na to nejdůležitější – jak hodnotí Outlast 2 oni?

Na zvídavé otázky odpovídal Philippe Morin, který potvrdil, že přese všechno je druhý díl úspěšnou hrou: „Blížíme se k hranici jednoho milionu, což považujeme za úspěch. Víme, že hra poměrně polarizovala, ale jaký je smysl být nezávislým vývojářem, kdybyste hráli na jistotu?“ Přesto Morin přiznal, že by se určitě našly věci, které by vývojáři udělali jinak. Jednou z nich by bylo ladění samotné hry. „Chtěl bych se vyvarovat toho, že jsme patch vydali až několik týdnů po vydání. Jsme ale malý tým, na konci produkce nás bylo 20, takže dokončování bylo velice intenzivní,“ vysvětluje příčiny problému.

Studio Red Barrels ale bylo konfrontováno i s tím, co padlo v minulých dnech v souvislosti se studiem Visceral a jejich série Dead Space. Konkrétně s tím, že vývoj hororových her je drahý a tyto hry se těžko prodávají. Morin podotkl, že vytvářet horor jako AAA blockbuster může být zrádné. „Fanoušci jsou zanícení a vášniví, ale pořád se jedná o niche žánr. Čím větší máte rozpočet, tím více toho musíte prodat a tudíž musíte oslovit více hráčů. Ale samozřejmě nevím, jak to ve studiu Visceral bylo, za nás jen vím, že se horory vyplatí dělat,“ řekl.

Z rozhovoru také vyplynulo, že ačkoliv je podle vývojářů VR „cool“, s jejich omezenými možnostmi a stále ne tak rozvinutým trhem by byl vývoj této podpory riskantní. Na Twitteru ale studio dříve prozradilo, že by rádo vydalo druhý Outlast i na Switchi. „Zatím k tomu nemám co říct,“ řekl s úsměvem zpovídaný Morin. Zato prozradil, že na Xboxu One X bude Outlast podporovat nativní 4K a 60 FPS, byť bohužel bez podpory HDR a zvuku Dolby Atmos.

Red Barrels mají na stole několik možností, kam se vydat dál. Spoluzakladatel studia ale přiznal, že se nezdá být reálné, že by tým opustil hororové hry. Zasazení té další ale prozatím nezná. „Brzy se rozhodneme, co dál. Ale samozřejmě k nějakému oznámení jen tak nedojde,“ dodal. Pokud vás druhý díl minul, můžete vše snadno napravit a o Halloweenu si jej zahrát. Pořídit jej můžete na Xzone.cz. Minout byste neměli ani naší recenzi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama