CD Projekt hovoří o plánech do budoucna

9. listopad 2017 10:34 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (14)

Série Zaklínač a především její třetí díl patří k nejoblíbenějším titulům posledních let a je často dáváno za příklad toho, jak má správné RPG vypadat. Vývojáři z polského CD Projektu dali sérii značné množství lásky a péče, čtvrtý díl ale v plánu nemají.

Ačkoli jsme podobná prohlášení slyšeli z úst polských vývojářů už v minulosti, nyní je znovu potvrdil výkonný ředitel společnosti Adam Kiciński v rozhovoru pro web Strefa Inwestorow. Kiciński uvedl, že plány na čtvrtou hru momentálně nejsou na stole a CD Projekt považuje Geraltovu trilogii za plně uzavřenou. Na druhou stranu ale rozhodně nepopírá, že se do světa, stojícího na motivech knižní ságy Andrzeje Sapkowského, v budoucnu vrátí s jinou IP. Ostatně, práva na herní zpracování Zaklínače mají stále v rukou.

V současné době se studio plně zaobírá prací na dvou projektech. Kromě karetního Gwentu je to samozřejmě i dlouho očekávaný Cyberpunk 2077, jehož kořeny sahají až do roku 2012. Kiciński opětovně potvrdil, že tato hra bude mnohem větší, než byl poslední Zaklínač, obratně se ale vyhnul otázkám na to, zda bude obsahovat multiplayer. Co se týče Gwentu, Kiciński připustil, že by se v budoucnu mohl objevit i na dalších platformách. Velmi pravděpodobně je řeč o Switchi, na jehož kvality ostatně vývojáři z CD Projektu v minulosti pěli samou chválu.

Připomeňme, že společnost v minulosti s úspěšně zažádala o vládní granty na vývoj nové hry. První projekt, o jehož podporu vývojáři Cyberpunku žádali, nese název City Creation a má za cíl „vytvořit komplexní technologii pro návrh obřího, živoucího města, kde se bude vše odehrávat v reálném čase. Tato technologie má být postavena na pravidlech, umělé inteligenci a automatizaci a podporuje inovativní procesy a nástroje pro špičkové hry v otevřeném světě“. Svět Cyberpunku má tedy být ještě živější a dynamičtější, než tomu bylo v případě třetího Zaklínače. Autoři zjevně cílí na podobný systém, jakým se chlubi například domácí Kingdom Come: Deliverance, tedy svět, který dynamicky reaguje na vaše činy, ale například i na denní dobu nebo počasí.

Druhý grant má podpořit prvek s názvem „Seamless Multiplayer“. Tento element často zmiňují například vývojáři druhých Watch Dogs. V Cyberpunku má být „komplexní technologií pro tvorbu unikátních mechanismů hratelnosti v multiplayeru, včetně schopnosti vyhledávání protivníků, správy vlastních her, replikování objektů a podpory rozličných herních režimů unikátní sadou dedikovaných nástrojů“. I v Cyberpunku by tedy podle všeho mělo být možné bez omezení zvát a navštěvovat herní světy ostatních hráčů a spolupracovat na questech, nebo jim naopak škodit.

Další dvě žádosti pak nesou názvy „Cinematic Feel“ a „Animation Excellence“. Už podle jmen si zřejmě dokážete udělat obrázek o tom, čeho za pomoci těchto technologií chtějí autoři z CD Projektu dosáhnout.

Zdroj: VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20917394
Pozastavený účet napsal 11. 11. 2017 v 14.52

Smaug.: Zdrojů je na to celkem dost.Četl jsem i nějaké české herní weby, jak o tom psaly.Já doufám v mnohaúrovňové město ve stylu Deus Ex Human Revolution a Mankind Divided, ale mnohem rozsáhlejší a designově vymakanější.Ale to uvidím až v gameplayích a trailerech.
Zdroj:https://www.pcgamesn.com/cyberpunk-2077/cy berpunk-2077-classes
Mezi classami bude novinář nebo rocková hvězda.

Editováno: 11. 11. 2017 v 14.53

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 11. 11. 2017 v 14.11

Cokovenecek: Já zase slyšel (kamarád kamaráda má kamaráda, znáš to), že classy nebudou a Cyberpunk bude hratelnostně v podstatě Zaklínač 3. To ve mě vzbuzuje trochu obavy a doufám, že alespoň místo rozplacatění krajiny do dálky, ji spíš poženou do výšky. Mnohaúrovňové město, jaké je na titulním obrázku by mohlo být moc pěkné i jako openworld, ale zase příšerně složité na nadesignování a asi i na engine. U Zaklínače se mohli inspirovat v reálném prostředí, tady to bude trochu horší.

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Pozastavený účet napsal 10. 11. 2017 v 21.31

_Gabriel: Však já ani nepsal nic o hejtění. :D Jenom jsem sarkasticky podotknul, že se ti líbí i západní produkce, ačkoli máš raději východní z Japonska.
Já souhlasím.Také bych byl raději za lineární pecku, která vyrazí dech.Slovo open-world už začíná smrdět repetetivními aktivitami, už jen když to slyším.Nejhůře je na tom Ubisoft, kde už jsem se na jejich open-world hry rovnou vykašlal.
Jen jsem pozastavil nad tím, proč dopředu soudíš hru podle toho, že ji vyvíjí vývojář, který za 10 let udělal 3 naprosto rozdílné hry.A který jistě udělá jinak i Cyberpunk 2077.Slyšel jsem i něco o hratelných classách, teď nevím, jestli je to vůbec pravda, ale měla by tam být i classa jako novinář.A classa je něco, co té hře dodá na znovuhratelnosti.
Každopádně se těším na odhalení.
Já si každopádně ze Zaklínače 2 pamatuji ty nechutný lokace jako Vergen, Loc Muinne, Henseltův tábor a Flotsam.Ty lokace jsem naprosto nesnášel.
Nejlepší atmosféru měl asi první Zaklínač.Hlavně v druhé kapitole.V páté už to mělo rychlý spád, takže to šlo celkem do kopru.

Editováno: 10. 11. 2017 v 21.33

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 10. 11. 2017 v 13.53

Minstriel: Nebylo to dokonalé. Třeba se nikdo nezamykal na noc a i po třetím probuzení za hodinu se choval, jako by se nic nedělo. Ale jo, celkový dojem byl hodně dobrý.

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 10. 11. 2017 v 11.32

Smaug.: Právě že te města v Zaklínači byla super a atmosféru to mělo.
Snad to dobře zvládnou i v té cyberpunkové verzi.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 10. 11. 2017 v 08.21

marosho: Já mám Zaklínače náhodou vcelku rád, akorát nejsem fanboyské pako a nemyslím si, že je to nejlepší hra v celém vesmíru.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 10. 11. 2017 v 07.51

marosho: Zapomněl jsi, že vyšla Zelda, Horizon a určitě i další.

_Gabriel: Good one. Ale taky nevypadá moc dobře, když je to moc komorní nebo prázdné. Tady mají možnost se předvést, jak zvládnou využít třetí rozměr.

BTW, Reakce na činy, počasí a denní dobu byly snad už v Zaklínači 1. Asi to nebyla první hra, kde běžná NPC reagovala celkem obstojně na déšť, ale utkvělo mi to. Reakce na denní dobu mi přijde dnes snad už samozřejmá (a byla běžná i v devadesátých letech). Bohužel na to někteří kašlou a pak to vypadá hodně archaicky (že, Pillars od Ethernity).

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Pozastavený účet napsal 9. 11. 2017 v 23.03

_Gabriel: Tobě se může líbit i něco ze západní produkce? :O Blade Runner je pro mě btw filmem roku.Trumflo to i Dunkirk.
Zatím jsme z toho neviděli ani kus.Nevím, proč dopředu soudíš hru, ze které jsi viděl (velmi povedený a atmosférický) trailer.Od stejného vývojáře je Dishonored 2 i Prey.A dívejme, jak se v jejich případě zlepšila optimalizace.Na PC šlapalo Prey jako hodinky, ale Dishonored 2 se téměř nedalo hrát na ultra.
Cyberpunk her je děsně málo.Deus Ex Makind Divided se sice povedl, ale žádná bomba to nebyla a povedené jako Human Revolution to nebylo rozhodně.A tudíž mi nevadí, kdyby to byl i lehký nadprůměr.Po cyberpunk hře sáhnu vždy.I po filmu.A když už cyberpunk hra nebo film, tak s podobnou atmosférou a perfektním soundtrackem jako Blade Runner.
No, zpět k tématu.Engine nemají špatný.Když ho ještě vylepší, rozhodně na tom půjde postavit kvalitní hra. :)

Editováno: 9. 11. 2017 v 23.05

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 9. 11. 2017 v 22.18

Mitsurugi: Smiř se s pravdou hošku. Ty a pár dalších, kteří pod každým článkem o Zaklínači či CDPR jen nesmyslně a bez argumentů (které by mohl někdo brát vážně), jen hejtují... Že se ti jejich hry nelíbí je v pořádku, jsi sice jeden z mála, ale v pořádku... To máš tak nudný život, že komentuješ věci které nemáš rád? :) Mě se například nikdy nelíbilo WoWko a nechápu co na tom lidi mají a vidíš snad, že bych u každého článku o WoWku hejtil?

Editováno: 9. 11. 2017 v 22.26

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 9. 11. 2017 v 21.53

marosho: Ten byl dobrej.

_Gabriel: Hehe.

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 9. 11. 2017 v 20.32

Jsem na ně zvědavý... V současné době jim udávají laťku kvality jen oni sami. Nebude lehké překonat třetího Zaklínače, ale i tak asi nebudou mít konkurenci..bez ohledu na žánr.

Editováno: 9. 11. 2017 v 20.33

Nahlásit nevhodný obsah