Bluehole mluví o PUBG i na jiných platformách
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Bluehole mluví o PUBG i na jiných platformách

Bluehole mluví o PUBG i na jiných platformách

David Plecháček

David Plecháček

3. 1. 2018 09:38 8
Reklama

PlayerUnknown's Battlegrounds dlouhé měsíce válčilo pouze na počítačích a až na sklonku roku se podívalo i na konzoli Xbox One. U tak žádaného a populárního titulu ale koluje chuť v žilách i majitelům jiných zařízení. Přes šedesát milionů jich je u PlayStationu. S novým rokem zní nevyřčená otázka stále hlasitěji: Podívá se Battlegrounds i na konzoli od Sony?

Poptávky jsou si vědomí i v Jižní Korei. Právě odtud pochází tým Bluehole, jehož úspěch Battlegrounds vynesl mezi neskloňovanější studia celého světa. Chang Han Kim, jeho výkonný ředitel, v rozhovoru o vydání na jiných platformách hovořil. Za důvod, proč PUBG je jen na Xboxu a na konzoli od Sony nikoliv, neoznačil časovou exkluzivitu, ale pouhou existenci programu Game Preview. „Kdybychom měli tu možnost, Battlegrounds by časem bylo na všech platformách,“ řekl.

Kim sice potvrdil, že mezi Microsoftem a Bluehole existuje časově omezené exkluzivní partnerství, jeho vznik ale právě umožnil zmíněný program, v němž jsou stále ještě nedodělané hry. „Early access na Steamu a Game Preview na Xboxu One umožňuje vydat nedodělanou hru, a tak nemají žádné omezení co se týče kvality. PlayStation je v tomto ohledu mnohem striktnější,“ popisuje Kim problémy své hry. Na ty narazilo i studio Wildcard se svým survivalem Ark. „PUBG tak nějakou dobu Xbox exkluzivní zůstane,“ zaznělo tudíž v rozhovoru pro InvenGloval.

Šéf studia Bluehole v článku narazil i na případy, kdy hra vyšla na PlayStationu i půl roku poté, co byla definitivně hotová, právě kvůli restrikcím a kontrole kvality, na které si Sony zakládá. „Stále jsme ve fázi, kdy se s konzolemi učíme a poznáváme jejich prostředí a chuť jejích hráčů. Ale o dalších platformách můžeme přemýšlet až ve chvíli, kdy bude verze pro Xbox hotová,“ dodal.

Dešifrovat předchozí informace si musí každý sám. Nevíme, jak dlouho se verze pro Xbox chystala a o kolik jednodušší je vývoj Xbox verzí díky podobné architektuře a systému jako na PC. Vývoj ale pravděpodobně začal až po počátečním úspěchu prvních měsíců v předběžném přístupu. Netrval tak ani rok. Dočkáme se tudíž do roka a do dne i verze pro PlayStation?

V širším hledáčku a mnohem delším horizontu by majitelé značky PlayerUnknown's Battlegrounds chtěli svou hru rozšířit i na další média: „Rád bych, aby se z PUBG stala univerzální franšíza vycházející z naší hry. Rádi bychom měli vliv i na další odvětví, jako je esport, filmy, dramata, animované snímky a podobně. Ve skutečnosti náš už oslovily i společnosti z Hollywoodu a několik lidí z Netflixu. Naším snem je vytvořit celou novou kulturu,“ završil v současnosti nejznámější muž z Jižní Korei herního průmyslu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama