V přípravě je remaster pro Tomb Raider 1 až 3

11. březen 2018 11:54 / Kateřina Stuchlíková / Novinky / Diskuze (24)

S novým filmem s Larou Croft v hlavní roli chystajícím se vtrhnout do kin již v následujícím týdnu, se jistě zvedne nová vlna zájmu o hru jako takovou. Film samotný sice vychází z moderního rebootu série, odstartovaného v roce 2013, to ale neznamená, že není zajímavé vrátit se až k úplným začátkům slavné herní série, jejíž první díl vyšel před dvaadvaceti lety. Problémem je, že na některé mladší hráče může být její, téměř čtvrt století starý, kostičkovaný kabátek už těžko překousnutelnou překážkou.

A právě v tom by mohl pomoci chystaný remaster prvních tří dílů Tomb Raider, tedy těch vydaných v letech 1996 – 1998. Remaster bude k dispozici pouze na Steamu a zcela zdarma pro stávající majitele tří DOSových dílů. Kdo hry na Steamu nevlastní a bude si chtít remastrovanou edici zahrát, bude si muset původní díly pořídit (cena na Steamu je 6,99 euro za každý díl). O remaster se stará firma Realtech VR, která už je dokonce hotova s pracemi na prvních dvou dílech a aktuálně pracuje na leštění dílu třetího.

Krásnější Laru bude popohánět nový 3D engine a hry budou také podpodporovat OpenVR. Remasterované verze tak samozřejmě nabídnou bezproblémovou podporu modernějších operačních systémů, hezčí a detailnější textury, hru světla a stínů a podobně.

Je nutné podotknout, že se remaster týká především vzhledu a funkčnosti na novějších systémech, nedojde tedy ke změnám původního ovládání, které někteří hráči považují za poněkud krkrolomné. Těsit se nicméně můžeme na oficiální podporu Xbox 360 i One ovladačů, a to včetně DLC Unfinished Business a The Golden Mask, jichž se remaster jinak netýká.

V přiložených videích se můžete podívat na remaster prvního a druhého dílu v běhu; video ukazující krásnější třetí díl dorazí až příští měsíc. Datum vydání zatím známo není, měli bychom se ale snad dočkat letos.

Zdroj: DSOGaming

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20874931
SpeedyRedy napsal 12. 3. 2018 v 20.15

Tomb Raider a Zelda, tak to snad ani nelze srovnávat. Ovládání bylo o trpělivosti a cviku. Hra byla založena na bezchybném průchodu ale to až po opakovaném několikanásobném vzdechnutí. Loadingy tam sice byly delší ale na druhou stranu tehdy to bylo fakt pěkné a také dost náročné na té PSX. V lednu jsem dohrál na PSX konzoli trojku. Bylo to maso hlavně poslední finále a level před ním, kde ukládací krystal získat bylo nemožné. Po dohrání jsem zažil takový pocit, jako u ničeho, to se nedá popsat prostě radost. A že jsem musel opakovat pasáže posledního kola třeba i skoro hodinovou část hry. Byl to skvělý oddech od těch dnešních defakto stejných, nudných her. Dnes je hra určená spíše pamětníkům nadšencům. Jsou ale borci co to dávají třeba celé na jeden život, třeba trojku :-) Mylsím že Tomb Raider nebyl hra pro každého. To co z toho udělali Američani když se snažili v Legendu odstranit pocit frustrace, no nevim, nevim. Byla to lineární jednoduchá arkáda, ale výzva to nikoliv a ty time trialy, to bylo asi jediné, co v té hře bylo výzvou, zejména v Anniversary. Teď je Tomb Raider stealth procházečka s lovením zvěři. A aby se neřeklo, ano jsou tam i nějaké ty hrobky XD

Editováno: 12. 03. 2018 v 20.19

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 12. 3. 2018 v 17.50

Jedničku jsem zažil na vejšce, kde to hrál spolubydla na koleji. Skok do vody z vodopádu byl epic. Nebo stojka na rukou. Zpětně se mi zdá, že i ty její kozy nám přišly kulatější a asi jsme vůbec nevnímali ty polygony. Hrálo se to na nabušeném Pentiu 120MHz v dechberoucím rozlišení 640x480!
Byla to prostě první 3D akční adventura a jako taková tam byla fůra věcí nedotažených - ovládání. Pro zajímavost: The Legend of Zelda: Ocarina of Time vyšla o necelé dva roky později a hraje se to skvěle doteď a ani remake na 3DS nemusel s ovládáním nic zásadního dělat.

Nahlásit nevhodný obsah

20896559
Trix napsal 12. 3. 2018 v 16.21

Miami Vice: Tomb Raider, kde bude mít hráč strach z pohybu a kde bude zapotřebí pečlivě zvažovat každej další krok a skok. Kde budou hlavní náplní rébusy táhnoucí se celou úrovní a kde bude Lara místo žoldákům čelit vlkům, tygrům a medvědům.
Hra kde konečně aktivuješ složitej hlavolam a odměnou Ti je tajemná melodie a další část úrovně kam se bojíš vkročit. Těch několik prvních Tomb Raider her je něco na co se nezapomíná..
Skvěle napsáno. COPY PASTE a budu to používat jako odpověď pro děcka, co ty hry neznají nebo kritizují.

Nahlásit nevhodný obsah

20896559
Trix napsal 12. 3. 2018 v 16.18

SpeedyRedy: Souhlasím. Pohyb a ovládání. Pro někoho staré a toporné, pro mě strategické a o trpělivosti. Takové tehdejší Dark Souls : ) Legends jsem ještě bral, ale ty nové díly mě dost iritují a nebaví.

Nahlásit nevhodný obsah

20896522
RomiDush napsal 12. 3. 2018 v 14.09

Myslím, že nejsem jediný, kdo by ocenil remake původního prvního Max Payna...

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 12. 3. 2018 v 13.53

?Katka Stuchlíková: Bugina, kánoe, Londýn ? Nic mi to neříká.
Lara leze po čtyřech se zadkem v obrazovce ? No konečně jsme doma :D Už vim.

Na konzolích (tušim je to doba) se dalo ukládat absolutně všude jako na PC. krystaly byly jako Autosave (a doplnily náboje ?). Nebylo problém si hru uložit těsně před kritickým okamžikem. Problém bylo, že člověk skočil na lano netrefil se a pak hra loadovala celý level 2 minuty. 10 vteřin hraju 2 minuty čumim na loading. TR4 byl s timhle peklo (bez toho by byl ještě větší).

Editováno: 12. 03. 2018 v 13.59

Nahlásit nevhodný obsah

20803914
Katka Stuchlíková napsal 12. 3. 2018 v 13.42

Ocelotr2.0: Ve trojce sis mohl "vybírat" pořadí levelů, byl tam třeba Londýn (metro), nějaký ostrůvek v Pacifiku a ježdění ve vozíčcích ala Indiana Jones. Trojka byla spíš zajímavá v tom, že v ní bylo více dopravních prostředků (bugina, kánoe) a Lara se konečně naučila lozit po čtyřech ;-)

Já tě s tím pohybem chápu, já hrála vždycky jen na PC, takže tam samozřejmě jelo F5/F6 hodně často a načteno bylo hned. Navíc, pokud vím, tak na konzolích se nedalo ukládat všude, ale jen u těch krystalů? To je pak asi dost o něčem jiném, takže chápu.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 12. 3. 2018 v 13.09

Katka Stuchlíková: O čem byla trojka ? Jedničku si pamatuju, pamatuju si Benátky ve dvojce (a to je nej. díl), pamatuju si čtyřku s Egyptem a pětku s povídkama z Irska (dál jsem se nedostal kvůli lanu Irsko level 1-4 1-5 ?), ale trojka. Vim že jsem hrál ale nepamatuji na jediný moment, co by utkvěl v paměti.

Ovládání je možná v pohodě když má člověk na skok čas, ale jakmile člověka honila koule, gilotiny, nebo něco co musel stihnout člověk na ČAS (zavírající se dveře a mezi nima tři skoky pře bodce) byl to pěkně velkej vopruz. A zdůrazňuji NA PS1, každá smrt, dvě tri minuty nahrávání. Kdo nehrál nedokáže si představit jak po dvou vteřinách gameplaye (konec v jámě na bodcích) čekáte tři minuty. A těch smrtí mohlo bejt na jednom jen-tak-tak skoku klidně 30.

Nasimuloval bych ten nahrávací čas na PC, to člověku pomůže pochopit jak je ovládaní totálně blbé. A jak je každá smrt vopruz.

Editováno: 12. 03. 2018 v 13.41

Nahlásit nevhodný obsah

20803914
Katka Stuchlíková napsal 12. 3. 2018 v 11.33

Ocelotr2.0: Protože čtyřka už je víceméně vzhledově na úrovni těchto remasterů, takže tam už mají hotovo ;-D ale jinak si nemyslím, že by čtyřka byla o tolik větší, než trojka.

Mně teda ovládání prvních TR vůbec nevadí, pokud se to člověk naučí a zvykne si na tu Lařinu topornou odezvu a přistoupí na ten pohyb ve čtvercích, tak mi připadá naopak mnohem preciznější s jasněji danými pravidly, než u moderních her, kde je to spíš "skoč a nech se překvapit, jak to dopadne". Ale je pravda, že lana ve čtyřce jsou zlo.

Editováno: 12. 03. 2018 v 11.34

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 12. 3. 2018 v 11.06

SpeedyRedy: Jak říkám přesně tohle je na tom hrůza. Dohrál jsem TR 1-4, v pětce jsem se sekl na skoku na lano ani na 50tej pokus jsem to nedal a u PS1 smrt znamenala 2 minuty nahrávání. To na tom byla úplně největší hrůza. Takže vim o čem mluvim ovládání v Tomb Raider je ZLO. Jinak se mi starý Tomb Raidery líbilo, akorát grafika už je dneska nekoukatelná a ten "remaster" je ugly. Ponechám ve vzpomínkách v dnešní době už bych rozšlapal joypad.

A proč neudělaj čtyřku ? Aha, byla moc obrovská, bylo by to moc práce.

Editováno: 12. 03. 2018 v 11.16

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 12. 3. 2018 v 08.27

Ocelotr2.0: Nevíš o čem mluvíš, právě ovládání je na té hře jeden z prvků, díky kterým je hra výjímečná. Počítání kroků, úkroky dostran, salto vzad s rotací a chytem, skok z rozběhu s chycením a bez chycení s proskokem. V této hře je cílem umírat tak dlouho než prostě nacvičíš pohybovou sekvenci a dáš to za perfekt. Do dnes pamatuji na šetření nábojů zabíjením vlků z úskoků a překotem vzad tak abych tratil minimum. Dnešní hry jsou jen držení jednoho tlačítka a směrové šipky, prostě o ničem. O z A do B, o hlavních a vedlejších otrockých misích, kde dopředu víš co tě čeká a kde tě nic nepřekvapí. Tomb Raider od CORE Design má své kouzlo právě díky ovládání. Vždy jsem se těšil co nový díl, to nový pohyb.

Editováno: 12. 03. 2018 v 08.28

Nahlásit nevhodný obsah

20803914
Katka Stuchlíková napsal 12. 3. 2018 v 08.22

SpeedyRedy: Alespoň Lařino sídlo i souboj s dinosaurem by byl fajn, tak můžeme doufat. Škoda, že se nikdy nedočkáme těch úrovní v potopené lodi, to by byla paráda :-)

schmauz: Cisterna je masakrální úroveň, to napouštění a vypouštění vody byl parádní mechanismus a umí zamotat hlavu dodneška.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 12. 3. 2018 v 08.14

"TANK" ovládání je to co bys se mělo hlavně opravit, v dnešní době nemá místo. A ve srovnání s remasterem Shadow of the Colossus vypadá tohle spíše jako práce nadšených moderů než profesionální práci. Uberhnusný.

Editováno: 12. 03. 2018 v 08.16

Nahlásit nevhodný obsah

20859198
schmauz napsal 11. 3. 2018 v 21.07

Na první díl mám stále nejlepší vzpomínky. Úroveň “Cistern” nebo souboj s Natlou, to se nedá zapomenout.

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 11. 3. 2018 v 20.21

Katka Stuchlíková: Ještě mám informaci, že není vyloučeno, že by časem dokončil případně první level a Lařino síldo, celou hru nikoliv, vždy to to bude jen demo. Docela mě to zklamalo, tak nějak jsem myslel, že si do Vánoc my fanoušci odpráskneme T-Rexe v propasti v honbě za třetí soškou a pak se na zahraničních diskuzních fórech dočetl toto.

Editováno: 12. 03. 2018 v 00.17

Nahlásit nevhodný obsah

20803914
Katka Stuchlíková napsal 11. 3. 2018 v 19.02

SpeedyRedy: Aha, tak to jsem opravdu nevěděla, děkuju za informaci. Nedá se říct, že by na svých webovkách nebo FB nějak výslovně upozorňoval, že to bude jen kraťoučké demo. Ale asi se to dalo očekávat, je to hodně velké sousto na jednoho člověka a zadarmo. Škoda.

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 11. 3. 2018 v 17.54

Katka Stuchlíková: Nevím jestli to víte ale Nicobass nic dokončovat nebude, jeho projekt Tomb Raider DOX byl zamýšlen jen jako demo. Nicobass tím chtěl sehnat práci, kterou už nyní má. Na diskuzích se rozčiloval, že po něm hráči chtějí celou hru. Takže jeho Remake byla jen ukázka jak by vypadala dvojka dnes. Škoda no.

Editováno: 11. 03. 2018 v 17.57

Nahlásit nevhodný obsah

20908924
Miami Vice napsal 11. 3. 2018 v 15.57

Katka Stuchlíková: Kéž bys neměla pravdu.

Nahlásit nevhodný obsah

20803914
Katka Stuchlíková napsal 11. 3. 2018 v 14.59

OneShot: Já dodneška hraju první dva díly opakovaně hodně často, takže ty rozdíly tam vidím, určitě to není jen o rozlišení, ty textury jsou opravdu nové (patrnější je to u té dvojky), i když uznávám, že to žádná dechberoucí krása není :-)
Práce Nicobasse je úžasná, z dema jsem byla nadšená, ale upřímně moc nedoufám, že to kdy dokončí. A stejně jako Anniversary to není remaster, ale spíš už remake...

Miami Vice: Plně s tebou souhlasím ve všem, ale dneska už na vydání takovéhle hry nebude mít nikdo koule.

Nahlásit nevhodný obsah

20878723
veselykralicek napsal 11. 3. 2018 v 14.43

OneShot: Já myslím, že to bude klaskej starej TR, ale na Steamu ten remaster udělají jako mod, který můžeš na Steamu stahovat a upravovat si s nima základní hru.

Jinak s Tebou souhlasím, místo jedničky remaster si každý zahraje spíš Anniversary a místo dvojky se třeba jednou dočkáme plné hry od Nicobasse.

Nahlásit nevhodný obsah