"KC:D jsme přirovnávali k RDR od Rockstaru"

20. duben 2018 18:24 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (14)

Reboot konference, o níž jste si mohli přečíst rozhovor s jejím organizátorem Pavolem Budajem, může být zdrojem zajímavých informací. Na jedné straně se jí účastní Patrice Desiléts, na straně druhé si poslechnete Dana Vávru se slovy na téma Kingdom Come, a pak si ještě prohlédnete krásný Dubrovník. Ale pokud nejste na místě, musíte se spokojit s námi.

Pojďme se podívat na to, co říká hlavní tvář nedávno vydaného Kingdom Come. Ten hovořil především o tom, jak se z původních nápadů stalá milionová IP. Z toho, co Dan Vávra řekl, je asi nejzajímavější jeho příměr. Když totiž sháněl investory a vydavatele, svou hru jim přirovnával ke skvělému Red Dead Redemption.

„Chtěl jsem udělat tak lidskou hru, jak jen to bylo možné,“ řekl přítomným návštěvníkům Rebootu. „Vlastně jsem jim ve zkratce říkal, že chci udělat Red Dead Redemption, ale s meči.“ Důraz přitom kladl na realističnost, pro níž Kingdom Come kritici i veřejnost chválí. Hra musela být pomalejší, neboť stejně jako ve skutečném světě, pokud něco chcete, chvíli to trvá. „Trvá to déle, než jak ukazují soudobé filmy,“ řekl Vávra konkrétně.

Co se týče filmů, opět zopakoval, jak Hollywood przní pohled na historii. „Chtěli jsme udělat jednotlivé questy co nejzábavnější. Nějaké jsem napsal a ddal jsem je ostatním jako předlohu. Musel jsem na to najít odborníky, protože historie je opředená mýty z Hollywoodu, které ji dělají absurdní. Denní život je prostě mnohem složitější,“ povzdechl si a dodal, že se osobně setkal s investory, kteří nejenže nevěřili jeho vizi, ale v roce 2009 nevěřili ani konzolím jako takovým.

Ze začátku se tak do KC:D nikomu nechtělo, a tak se Vávra a spol. vrhli na Kickstarter. To byl překvapivě dobrý krok – vyjma peněz od backerů se totiž Kingdom Come dočkalo i velké pozornosti médií. „Ve chvíli, kdy jsme na Kickstarter přišli, jsme byli snad na všech titulních stranách světových médií.“ S tím samozřejmě přišel určitý tlak. Vezmeme-li v úvahu, že prvotním plánem bylo hru vydat do 18 měsíců... nakonec vyšla o 30 měsíců později. Jen více než rok a půl trvalo Vávrovi a týmu scénáristů napsat scénář.

Ale hra nakonec zdárně vyšla. Pravda, trvalo to, ale čekání stalo za to. Jestli na něco hlavní autor není hrdý, jsou to chyby. „Jestli se něco nepovedlo, tak je to tohle. Bugy jsou extrémně těžké na testování. Změnili jsme jeden quest a ono to rozbilo jiný. Abyste hru náležitě vyzkoušeli, musíte jí věnovat přes 600 hodin. Po vydání jsme i tak viděli věci, které nikdy předtím,“ což platí prakticky dosud. I proto se Warhorse v současné době zaměřuje převážně na tvorbu opravných balíčků.

Technický stav se stále zlepšuje, takže pokud jste čekali po vydání, možná je nejvyšší čas. Pokud váháte, můžete si přečíst recenzi na PC verzi a na konzolové verze hry. Ty vám při rozhodování pomohou. Zároveň, pokud se rozhodnete investovat, můžete využít nabídky Xzone.cz.

Zdroj: VG247

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20874257
Spratekk CZ napsal 23. 4. 2018 v 14.15

Už má hra aspoň na XoX stíny v interiérech, nebo opravený textury? Od vydání jsem to hrál asi tak týden pravidelně. Přestalo mě bavit to, jak WH mlžil ohledně updatů na Xboxu kdy každej řikal něco jinýho... update vyšel, byl to day one, ne to nebyl day one ale update to byl... prostě ani jeden člověk nedal opravdu skutečnou informaci. Hlavně, že se mluvilo o DLC a pořád dokola v rozhovorech o tom stejnym. Stále čekám, že hra dostane opravnej balík, protože díky padání hry a přetečení paměti mi hra sebrala nejednou pár hodin hraní... riskovat to znova nechci.

Hra dobrá, ale přístup jak u AC Unity s Ubisoftem nebo S Destiny a Activisionem.

Fandim studiu a pokud už maj engine atd, tak aby zamakali na hře z Říma. I tam se dá to co už udělali využít. Jenom by to chtělo zapracovat ještě na PR a komunikaci s hráčema. Dávat rozhovory už uměj na jedničku

Nahlásit nevhodný obsah

20877290
martinbucek napsal 23. 4. 2018 v 13.55

Mucha v trenkach: s nejakymi framedropmi nemam skusenost, ale s cim mam skusenost, je ze vcera zmizli steny na celom hrade....teda boli neviditelne, alebo ze sa nedalo prejst cez jednu stranu pola, lebo tam bola bariera... tiez neviditelna, nepomohlo nic, len restart hry, co je dost otravne, ked sa to behom hodiny opakuje, kedze loading do menu a loading do hry su strasne dlhe....hra si momentalne nezasluzi vyssie hodnotenie ako 2z5.....a lockpicking bedni je horor....sa mi nepodarilo ani najlahsiu otvorit

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 23. 4. 2018 v 13.23

Masarkavtrenyrkach: No já vim jak to běhá na min. konfiguraci na PC. Na číču.

Nahlásit nevhodný obsah

7739207
spoock napsal 23. 4. 2018 v 12.00

JabJab21: Mě KCD bavil příběhem, prostředím, ale kdybych na tu hru měl koukat jak to někdo hraje, tak asi umřu nudou. Já jsem rád, že jsem to podpořil na KS, ale DLCčka už zřejmě hrát nebudu. Na můj vkus udělali Warhorse dost chyb, které spíš hře uškodily. Savovací systém, překombinovaný souboják, který nedomysleli pro hromadné bitvy, kde opravdu to není zábava. Oblékací systém doteď nechápu, na můj vkus nesmyslně mnoho vrstev, které ve výsledku stejně nikdo nevidí, jen občas problikne oblečení, aj.
Za mě je KCD 7/10 hra po těch patchích a těším se, co WH udělají příště, doufám, že u středověku zůstanou.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 23. 4. 2018 v 10.54

Dotaz na místní osazenstvo: Jak to vypadá s KC:D na základní PS4? Všichni to hrajou na PC nebo na PS4Pro / XOX a tyhle základní konzole chudiny stojí v ústraní. Funguje to tam dobře? Udělali nějaký patch, aby to tam běželo 30fps?

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 23. 4. 2018 v 10.52

Gabriel_: Tak od her tak moc neočekávej a budeš mile překvapen. Myslím to vážně. Přehnané očekávání je nejlepší zabiják nejen kvalitního sexu.

Editováno: 23. 04. 2018 v 10.52

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 22. 4. 2018 v 18.59

Me, jako cloveku co KC:D nesleduje taky pripada, ze ten humbuk kolem hry hodne opadl. Posledni oficialni veci sem slysel patch 1.3 apod. plus sem videl nekolik videi z KC:D (hlavne ty s bugama pro pobaveni). Nicmene po par dnech me veskera KC:D videa prestala bavit, bylo to vsechno na jedno brdo a takovy suchy/nezazivny. Potom sem zadny novy videa ani nezaregistroval a na KC:D sem si vzpomnel az kvuli teto novince. Asi to je kvuli zamereni hry, kdy se nehraje na zabavnost ale na "jakoby realismus", ktery uz z podstaty veci neni zabavnej asi jako neni zabavny vynaset odpadky. Jedina zabava ve hre sou bugy a to jenom kdyz vam zrovna nepodelaj hru.

Zabavou myslim opravdu zabavny veci, a ne veci, ktery nejsou zabavny ale nektery lidi to bavi (jako treba umirani v Dark Souls).

Editováno: 22. 04. 2018 v 19.13

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 22. 4. 2018 v 18.35

ono hlavně jde o to že když drtivá většina zpráv o hře, jen pár týdnů po vydání jsou jen o tom jak pracují na opravnejch patchích, jak musí odložit opravnej patch atd, tak to nevrhá zrovna přívětivý světlo, upřímně podle mě hra celkem rychle zapadá

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 22. 4. 2018 v 17.37

omatousek: Bugů jsem taky moc nepotkal, ale hramě po 60 hodinách přestala bavit, po dohrání hlavního příběhu a těch zajímavějších vedlejšáků už tam nic neni. A většina vedlejších questů je typu: "běž tam, vrať se zpátky, běž zase tam, vrať se zase zpátky, běž tam ještě, vrať se zase zpátky, obejdi celej svět a běž zase tam a pak se vrať sem...." :-D

Editováno: 24. 04. 2018 v 03.21

Nahlásit nevhodný obsah

2502469
omatousek napsal 22. 4. 2018 v 13.12

Moc bugů jsem neviděl, ale to je jak u koho, to je jasný :) Za mě nejlepší hra posledních let, asi na stejné příčce, jako Witcher 3 a stále ji hraju...a budu ještě hodně dlouho :)

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 22. 4. 2018 v 10.27

No myslim ze tak daleko od Hollywoodu taky nejsou. Soubojovej system je strnulej a divnej. Daleko radsi nez pokus o realisticnost bych mel bud arkadovej soubojovej system jako v TES nebo skutecne realisticky system, ktery nejakym zpusobem vyuziva pohyb. Tzn maximalni vyuziti mysi nebo Wii nunchaku nebo VR vybaveni. Hrat si na realisticnost s klavesnici a mysi ve stylu For Honor, proste neni vubec realisticky, zvlaste kdyz nepratele cekaj jak se rozmyslite apod. Spis je to otravny.

Editováno: 22. 04. 2018 v 10.52

Nahlásit nevhodný obsah

20922307
Pollytosnew napsal 21. 4. 2018 v 19.53

Na tuhle hru uz sere pes ...

Nahlásit nevhodný obsah

20811703
Bohemund napsal 21. 4. 2018 v 14.52

Bugy dodržují tradici TES a kdyby to byla historická hra podle Hollywoodu, tak by půlka šlechty byli černoši a západní novináři by ji chválili za věrohodnost. :)

Video o srovnání Kingdom Come a Elder Scrolls :)
https://www.youtube.com/watch?v=_AyWnx-a9TM

Nahlásit nevhodný obsah