Vývojář mluví o neúspěchu Evolve
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vývojář mluví o neúspěchu Evolve

Vývojář mluví o neúspěchu Evolve

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

7. 6. 2018 08:53 5
Reklama

Začátkem červa jsme informovali, že servery multiplayerové kooperační akce Evolve budou v září vypnuty. Originální počin studia Turtle Rock si bohužel nedokázal udržet hráčskou komunitu, vydavatel 2K se proto rozhodl podporu hry ukončit. Na Redditu se v této souvislosti objevilo vyjádření jednoho z vývojářů. Umožňuje nahlédnout do zákulisí vývoje hry a zároveň nabízí možné důvody jejího neúspěchu.

Matthew Colville pracoval ve studiu Turtle Rock jako vedoucí scénárista. Podle jeho slov měla hra původně vzniknout v podobě kooperativní akce bez kompetitivních prvků. Ve studiu chtěli vytvořit živoucí svět plný jedinečných tvorů, čemuž předcházelo studium knih o biologii, anatomii, evoluci a sledování dokumentů od Davida Attenborougha. Mnoho takto vzniklých tvorů však bylo ze hry nakonec odstraněno, protože na hráče údajně působili jako nechtěné rozptýlení.

Podle Colvilla by se hra v původně zamýšlené formě zařadila mezi ty nejlepší hry desetiletí. Problém nastal v procesu schvalování ze strany vydavatele. 2K chtěli, aby vývojáři vpasovali do hry něco originálního, něco, co ještě v žádné jiné hře nebylo. Tak se zrodila myšlenka v podobě 4v1 multiplayeru.

Sám Colville uznává, že šlo o zajímavý nápad. Všichni byli zprvu nadšení. Vytvořený prototyp také fungoval. Colville však vzpomíná na slova svého kamaráda. „Důvodem, proč to celé funguje, je fakt, že se všichni ve studiu během hraní striktně drží svých rolí,” řekl Colvillemu. Tenkrát si uvědomili, že pokud se někdo od role odchýlí a dělá si, co chce, vše se rozpadá jako domeček z karet.

Dále uvažuje o (ne)vyváženosti jednotlivých postav a monster. Všichni se od sebe fundamentálně odlišovali, takže bylo velmi těžké hru vybalancovat. Zatímco monstra se postupně vyvíjela, lovci se neposouvali na nové úrovně, ani nesbírali schopnosti. Jednotlivé strany hráli v podstatě úplně jinou hru, což byl podle Colvilla problém především vzhledem k implementaci nových věcí do hry. Zde opět připomíná, že „nic z toho bychom nemuseli řešit, kdyby monstrum nebylo hratelné. Kdyby bylo monstrum kontrolováno umělou inteligencí, mohli bychom udělat zcela odlišnou, zábavnější, více vtahující hru”.

Colville také uvažuje nad cenovkou. Pokud je potřeba, aby se do hry v jeden čas zapojili čtyři hráči, není podle něj moudré účtovat si šedesát dolarů za jednu kopii. Velká hráčská základna je v tomto případě velmi důležitá. S tím patrně souvisí rozhodnutí pro free to play model rok po vydání hry. V neposlední řadě upozorňuje také na nemožnost implementovat do hry update častěji než jednou za tři měsíce. Vzhledem k tomu, že se jednalo o multiplayerový titul, chápe Colville možnost včas záplatovat vzniklé chyby jako naprosto zásadní věc.

Zajímavé vyjádření potvrzuje, že vztahy mezi vývojářskými studii a vydavateli jsou někdy složité. Pokud byste si chtěli hru vyzkoušet na vlastní kůži, máte ještě chvíli čas. V září však z nabídky Steamu nadobro zmizí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama