Co si DICE odnesli z alphy Battlefieldu V?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co si DICE odnesli z alphy Battlefieldu V?

Co si DICE odnesli z alphy Battlefieldu V?

Marek Selinger

Marek Selinger

17. 7. 2018 09:04 12
Reklama

Dobře si pamatujeme na dobu před dvěma lety, kdy se značka Battlefield připravovala na návrat ze současnosti do minulosti, konkrétně do první světové války. Pro co nejlepší herní zážitek tehdy DICE připravili alpha i beta testy, přičemž během nich hra doznala značných změn. O to samé se nyní snaží vývojáři i v případě dalšího pokračovaní, tedy dílu s podtitulem V.

Ten si poprvé mohla širší herní obec vyzkoušet v rámci akce EA Play na začátku června, na což navázala nedávná uzavřená alfa. V ní mohli hráči otestovat mapu v zasněženém Norsku, a hned dva herní módy. Konkrétně se jednalo o tradiční Conquest a o první dva dny z inovovaných operací, které pro letošek nesou název Grand Operations. Tím hlavním důvodem, proč DICE tento test vůbec uspořádalo, byla snaha získat co nejvíce zpětné vazby od samotných hráčů, aby ti, kteří si hru na podzim koupí, dostali co nejvyváženější zážitek. Co tedy konkrétně by mělo v otevřené betě, která proběhne na začátku září, být změněno a vylepšeno?

Battlefield V lpí na větším týmovém hraní, čemuž ale neodpovídal stav během alpha testu, kdy se stávalo, že jednotlivé squady nevydržely pospolu během celé bitvy. To by se již nemělo dít, protože dle DICE „má nejvyšší prioritu snaha udržet celou squadu pospolu“. Novinkou v sérii je i to, že nově bude moci oživovat padlé spoluhráče kdokoliv z vaší squady, nehledě na třídu. Tzn., že již nebudete muset hrát za medika, abyste mohli pomoci svým spolubojovníkům. Háček je v tom, že právě pouze medik vás bude moci vyléčit do plného stavu zdraví. A s tím souvisí i další poznatek, který si vývojáři odnesli, oživování by nemělo působit tak neohrabaně. Hráči kolikrát hlásili, že se jim nezobrazovala ikonka padlého hráče, tudíž nevěděli, kde a kdy koho mají oživit. Navíc i samotné oživování by mělo probíhat mnohem rychleji – hned o dvě a půl sekundy.

DICE v Battlefieldu V omezili i množství munice, které daný hráč nese po respawnu. Podle mnohých bylo toto množství ale až příliš malé, tudíž se často stávalo, že po dvou přestřelkách byl hráč „na suchu“. I o tomto problému studio ví a bude ho řešit. Battlefield 1 představil novinku v podobě Behemothů, což byly vzducholodě, vlaky či velké tanky, které mohly změnit výsledek bitvy. Možná i proto, že tomu tak často nebylo, vývojáři od tohoto systému upouští, a místo toho představují tzv. reinforcement weapons. Konkrétně mohli hráči během alpha testu vyzkoušet tank Churchill Crocodile a raketu V-1, avšak podle reakcí byly tyto zlepšováky vidět na bitevním poli až moc často. I o tom v DICE ví. Samozřejmostí je balanc některých zbraní, potažmo vybalancování času, který je potřebný na zabití nepřítele. A v neposlední řadě budou ve studiu pracovat na zlepšení matchmakingu, který by do září měl projít dalšími změnami.

Jak vidno, vývojáře čeká ještě spoustu práce, aby byla hra připravená 19. října na vydání. Pokud máte zájem, můžete si Battlefield V předobjednat na Xzone.cz, případně si přečíst naše květnové preview. A nezapomeňte se s námi do diskuze podělit, jak se na nový díl těšíte.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama