MoonQuest zamířil po sedmi letech do EA
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka MoonQuest zamířil po sedmi letech do EA

MoonQuest zamířil po sedmi letech do EA

Kateřina Stuchlíková

Kateřina Stuchlíková

20. 7. 2018 07:51
Reklama

Sandboxová a náhodně generovaná hra Terraria, míchající těžbu surovin a stavbu z Minecraftu a roguelike dobrodružné výpravy a souboje v pixelartové grafice, zažila veliký úspěch (vloni oslavila 20 milionů prodaných kopií), a tak není divu, že se jejím konceptem nechávají inspirovat i jiné projekty. Třeba takový MoonQuest, který jako by na první pohled zmíněné Terrarii z oka vypadl a po téměř sedmi dlouhých letech vývoje míří na Steamu do režimu Early Access.

MoonQuest nabízí ale samozřejmě i věci navíc, kupříkladu větší škálu prostředí k prozkoumání a vytěžení a také výběr z několika hratelných postav navzájem se výrazně odlišujících schopnostmi. Moonquest dále nabídne klasickou dobrodružně kutací škálu činností, jako průzkum zajímavých prostředí (sněžné lesy, hory, dungeony, zalidněná města), hromady předmětů k sesbírání (zbraně, výbava) a mnoho zdrojů k vytěžení (stříbro, zlato, cukr, sůl, ovoce...).

MoonQuest je hrou jednoho muže, Australana jménem Ben Porter. Ten na hře začal pracovat již v roce 2011. Před čtyřmi lety s hrou (ještě pod názvem Moonman) také uspěl na Kickstarteru - v té době věřil, že hra vyjde v květnu 2015. Nyní víme, že jsme se nakonec EA verze dočkali až v těchto dnech.

Ben Porter v blogovém příspěvku popisuje odlehčenou formou s nádechem ironie, jak je vůbec možné, že mu vývoj jeho snového projektu zabral tak dlouho. Mimo jeho zcela nepopiratelných sklonů k puntičkářství, vývoj prodloužily skutečnosti, že se rozhodl vyvinout si vlastní engine i vývojářské nástroje a dlouho také neměl zcela jasnou představu, jak bude hra vypadat a zahazoval tak často dlouhé měsíce práce. Spoustu času mu také sebrala zmíněná kampaň na Kickstarteru a rozptylovat nad míru se nechal i správou vývojářského deníčku.

Nyní je ale hra v hratelné podobě konečně na světě a od hráčů prozatím sklízí veskrze pozitivní reakce. V režimu EA by měla dle slov vývojáře hra strávit příštích dvanáct měsíců, během nichž budou přibývat náhodné úkoly a také nové oblasti, předměty, postavy a v neposlední řadě herní módy. Hru pořídíte na Steamu za 9,99 euro, případně na itch.io za 11,99 dolarů. Po opuštění EA se bude cena hry zvyšovat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama