MoonQuest zamířil po sedmi letech do EA
Sandboxová a náhodně generovaná hra Terraria, míchající těžbu surovin a stavbu z Minecraftu a roguelike dobrodružné výpravy a souboje v pixelartové grafice, zažila veliký úspěch (vloni oslavila 20 milionů prodaných kopií), a tak není divu, že se jejím konceptem nechávají inspirovat i jiné projekty. Třeba takový MoonQuest, který jako by na první pohled zmíněné Terrarii z oka vypadl a po téměř sedmi dlouhých letech vývoje míří na Steamu do režimu Early Access.
MoonQuest nabízí ale samozřejmě i věci navíc, kupříkladu větší škálu prostředí k prozkoumání a vytěžení a také výběr z několika hratelných postav navzájem se výrazně odlišujících schopnostmi. Moonquest dále nabídne klasickou dobrodružně kutací škálu činností, jako průzkum zajímavých prostředí (sněžné lesy, hory, dungeony, zalidněná města), hromady předmětů k sesbírání (zbraně, výbava) a mnoho zdrojů k vytěžení (stříbro, zlato, cukr, sůl, ovoce...).
MoonQuest je hrou jednoho muže, Australana jménem Ben Porter. Ten na hře začal pracovat již v roce 2011. Před čtyřmi lety s hrou (ještě pod názvem Moonman) také uspěl na Kickstarteru - v té době věřil, že hra vyjde v květnu 2015. Nyní víme, že jsme se nakonec EA verze dočkali až v těchto dnech.
Ben Porter v blogovém příspěvku popisuje odlehčenou formou s nádechem ironie, jak je vůbec možné, že mu vývoj jeho snového projektu zabral tak dlouho. Mimo jeho zcela nepopiratelných sklonů k puntičkářství, vývoj prodloužily skutečnosti, že se rozhodl vyvinout si vlastní engine i vývojářské nástroje a dlouho také neměl zcela jasnou představu, jak bude hra vypadat a zahazoval tak často dlouhé měsíce práce. Spoustu času mu také sebrala zmíněná kampaň na Kickstarteru a rozptylovat nad míru se nechal i správou vývojářského deníčku.
Nyní je ale hra v hratelné podobě konečně na světě a od hráčů prozatím sklízí veskrze pozitivní reakce. V režimu EA by měla dle slov vývojáře hra strávit příštích dvanáct měsíců, během nichž budou přibývat náhodné úkoly a také nové oblasti, předměty, postavy a v neposlední řadě herní módy. Hru pořídíte na Steamu za 9,99 euro, případně na itch.io za 11,99 dolarů. Po opuštění EA se bude cena hry zvyšovat.