AMD a Nvidia přibalují hry ke grafikám

9. srpen 2018 10:00 / Aleš Tihlařík / Novinky / Diskuze (15)

Vypadá to, že těžební horečka (minimálně prozatím) dosáhla mrtvého bodu a trh s grafickými kartami se, minimálně pro zákazníky, pomalu vrací do normálu. Pro výrobce GPU se však jedná o nešťastnou shodu náhod, musí se totiž zbavit přebytečných karet, na které by se jinak prášilo v přeplněných skladech. S cenou se nikomu níže nechce, řešením jsou tedy herní bundly, které začali nabízet oba giganti na poli grafických zobrazovadel.

AMD ke grafickým kartám střední třídy, tedy RX 570 a RX 580, začne přibalovat hned tři hry zdarma – third person akci Strange Brigade od tvůrců z Rebellion Developments, vesmírné RPG Star Control: Origins a také Assassin’s Creed Odyssey, které pravděpodobně nemusíme více představovat. Všechny přibalované hry vyjdou v následujících měsících, kódy k nim budou platné do konce roku.

Nvidia si pro nové majitele vyšší třídy, tedy karet GTX 1070, GTX 1070 Ti, FTX 1080 a GTX 1080 Ti, přichystala kompletní edici Destiny 2, tedy základní hru a Expansion Pass, obsahující datadisky Curse of Osiris a Warmind. Tato akce se vztahuje pouze na vybrané partnerské obchody české Nvidie a trvá do 19. srpna – pokud byste tedy kartu v bundlu s povedeným MMOFPS chtěli pořídit, budete si muset pospíšit.

Která nabídka více oslovila vás, naše čtenáře? Plánujete některou využít? Nebojte se pochlubit v našich komentářích.

Zdroj: DSOGaming

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20885768
kingosek napsal 10. 8. 2018 v 17.19

Ne 1170 a 1180 ale 2070 a 2080 ...

Nahlásit nevhodný obsah

15552241
LGW napsal 10. 8. 2018 v 11.52

Mitsurugi: Tak je to otázka ceny té i7 především, to je jasný. Ale s těmi deskami to je spíš záležitost kvality - pokud je deska kvalitní, tak jen tak neodejde. V záložním PC na bytě máme stále C2Q 6600 v poměrně slušné Asus desce a stále jede naprosto v pohodě a to jsou komponenty téměř 11 let staré.
Takže jasně, pokud má člověk nějakou low-end nebo OEM desku z té doby, tak do toho bych neinvestoval ani omylem. Ale pokud má člověk kvalitní desku, tak byť Ivy táhne na 6. rok, tak za rozumnou cenu si myslím, že to není od věci. Ale plošně všem se to doporučit nedá, to souhlas.

Nahlásit nevhodný obsah

20909380
Vrzalík napsal 10. 8. 2018 v 10.50

HerrSpock: Oproti kartám, které mají vyjít nyní v září, je Pascal (všechny karty GTX 10xx) 2 roky stará karta. Je blbost si ho nyní měsíc před vydáním nových karet kupovat, pokud mi nebude nabídnut např. za 50-60% ceny, co stál, když byl uveden na trh. Ano hry na něm ještě třeba 2 roky pojedou, ale na kartách, co budou vycházet nyní za měsíc, pojedou ty hry dejme tomu dalších možná 4-5 let. Tipuju, že GTX 1170 bude výkonem +- na úrovni GTX 1080Ti, ale bude stát oproti dnešní GTX 1080Ti rozhodně méně. Můj odhad +- 15k. Proč bych si teď měl kupovat GTX 1070 za 12-13k? Smysl dává, ji pořizovat za 7k. Jinak bych rozhodně kupoval novou GTX 1170 s výkonem dnešní GTX 1080 Ti za menší peníz a výhledem 4 let hraní.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 10. 8. 2018 v 08.50

LGW: Nevím jestli bych investoval do takhle starého procesoru. Přece jen, pokud vůbec dokážeš sehnat nějakou Ivy i7, tak za ně všichni chtějí nesmyslné ceny (jako třeba 2-3 tisíce) a ještě k tomu je to investice do platformy, kde brzy začnou odcházet desky a nové neseženeš.

Nahlásit nevhodný obsah

20849887
HerrSpock napsal 10. 8. 2018 v 08.08

Vrzalík: Naprostá většina her, které vyjdou do roku 2020 jsou dělané na současnou generaci karet. Ty ještě nějaký pátek staré nebudou a navíc, výkon, kterým disponují 1070 a výš je, dle mého názoru, dostačující na 2-3 roky poměrně s přehledem. Cena by mohla být nižší, to nepopírám ale vždy jsem spíš zastával názor "potřebuju kartu tak si jí prostě koupím" a co úplně nesnáším je otázka "vyplatí se mi?" Osobně mám procesor i7 7700 a GTX 1070Ti a když si vezmu, že mi novinky z roku 2018 jedou na plné nastavení grafiky v průměru 90FPS tak já bych si prostě novou kartu nekoupil.

Nahlásit nevhodný obsah

15552241
LGW napsal 9. 8. 2018 v 22.23

Ty Haswellácké i5 jsou k 1060 6GB v pohodě, obzvlášť jestli to trošku nataktujete. Já mám ještě starší i5 3570k na 4,5 Ghz, 1060 6GB a na 60Hz 1080p monitoru je to v pohodě. Existují výjimky, kde se občas dostane CPU na 100%, ale to je především BF1 multiplayer (64 hráčů) nebo třeba Witcher 3 v Novigradu. Podobně náročné jsou asi ještě AC:Origins a GR:Wildlands, ale obvykle to spíš znamená nějaké výkyvy FPS než nějakou nehratelnost :)

Jo. A kdyby se přeci jenom něco časem kouslo, tak sehnat bazarovou i7 do desky a je vystaráno ještě na slušnou dobu. Stejnak jsou DDR4 pořád předražený, tak nemá cenu na upgrade spěchat ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20818484
udh napsal 9. 8. 2018 v 20.08

Mam i5 4690 16gb ram , 1060 6gb a az na pár výjimek jedu vsechno na max 60fps full hd takze lepsi nez na konzoli ktera je jeste daleko víc zastaralá nez 4690....

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Pozastavený účet napsal 9. 8. 2018 v 20.05

Mitsurugi: Souhlas. Ideální sestava. GTX 1060 také používám.

Nahlásit nevhodný obsah

20909380
Vrzalík napsal 9. 8. 2018 v 17.24

At' si je nechají. Za 1) jsou to už staré karty, které alespoň tedy u Nvidie dostanou za měsíc náhradu v podobě výkonnějších karet nové generace, za 2) měli by je spíše zlevnit, ne přidávat hry a ceny držet nahoře. Grafiky této generace už takovou cenu nemají.

Editováno: 9. 08. 2018 v 17.27

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 9. 8. 2018 v 16.37

OnlyCORE: Tak na Full HD ani víc nepotřebuješ.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 9. 8. 2018 v 14.04

OnlyCORE: pokud budeš hrát na 60hz monitoru, tak tam s klidem můžeš k tomuhle narvat i GTX 1070 :) A s přetaktováním se pak už nedá skoro bavit o potřebě nového CPU

Editováno: 9. 08. 2018 v 14.07

Nahlásit nevhodný obsah

20877968
OnlyCORE napsal 9. 8. 2018 v 13.44

rezz3t: Tak na hraní jenom není... Hodně Photoshop a hlavně Inventor kvůli projektům do školy. A jede to jako jako po másle.

Mitsurugi: mám i5 4690k, podle benchmarků co jsem koukal to sice jde ale nic výkonnějšího jak 1060 už není ideální a už nevyužívá plnej potenciál gpu

Editováno: 9. 08. 2018 v 13.48

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 9. 8. 2018 v 13.14

OnlyCORE: Co máš za procesor? Já mám 1060 6GB a k tomu Ivy Bridge i5 (a to ani ne tu nejlepší) a ve Full HD na 60 Hz monitoru nepociťuji žádné CPU bottlenecky.

Editováno: 9. 08. 2018 v 13.15

Nahlásit nevhodný obsah

20880185
rezz3t napsal 9. 8. 2018 v 13.05

OnlyCORE: Jestli mas pc jenom na hrani tak se ti asi nevyplati mno

Nahlásit nevhodný obsah

20877968
OnlyCORE napsal 9. 8. 2018 v 13.02

Už dlouho přemýšlím nad upgradem grafárny, ale problém je v tom, že když koupím třeba 1060 nebo počkám na 1160(2060) tak nastane bottleneck s procákem. To znamená upgrade cpu - to znamená upgrade desky - to znamená upgrade pamětí. Jak to tak vidím přejdu na druhou stranu a stane se ze mě konzolista xD

Nahlásit nevhodný obsah