O úkolech a dilematech v Cyberpunku

17. září 2018 17:55 / Aleš Tihlařík / Novinky / Diskuze (2)

Jednou z věcí, které si na předchozích hrách studia CD Projekt RED pochvaloval snad každý, byly propracované vedlejší úkoly. Pokud bychom tedy následující řádky měli někomu věřit, budou to pravděpodobně právě polští tvůrci herního Zaklínače.

V rozhovoru s časopisem Edge, který vyzpovídal Patricka Millse, návrháře questů, totiž padlo několik důležitých informací právě ohledně úkolů. „Jakékoliv příběhy, charaktery nebo témata, které nestihneme do hloubky probrat v průběhu hlavního příběhu, budou plnohodnotně řešeny ve vedlejších úkolech. Chceme se ujistit o tom, že všechny dosáhnou standardu hlavní dějové linky. Nic nesmí působit jako pouhá výplň, jako něco, čím si hráč zkrátí chvíli při čekání na další hlavní quest, nebo čím si jen vydělá nějaké peníze. Takový přístup nemáme rádi, v Cyberpunku 2077 se vždy ujistíme o tom, že každý úkol bude stát sám o sobě, že bude vyprávět kompletní příběh.“

„V ukázce ze hry, kterou jsme veřejně prezentovali, je k dispozici více voleb, než jsou hráči normálně zvyklí. Mohli jste vzít DeShawnovy peníze a utéct hned na začátku – bojkotovat jeho misi, ale v budoucnu se také vypořádat s následky tohoto rozhodnutí. Zdrhnout jste mohli i se Stoutinými penězi, ale virus na kartě s eddies (herní měna ve světě Cyberpunku) by musel být nějak odstraněn. Po těchto stránkách se nelimitujeme. Naše filozofie při tvorbě questu je jednoduchá – pokud by to hráč mohl logicky udělat, tak to půjde. A pokud ne, musíme přijít se sakra dobrým důvodem, proč nemůže.“

Řeč se později stočila i na jeden ze zajímavých mechanismů hry, konkrétně na kyberpsychózu. „Mechanismus z Cyberpunku 2020, ve kterém lidé, kteří to přeženou s augmentacemi, začnou pociťovat negativní efekty na svém mentálním zdraví, bude tvořit velkou část hry, ačkoliv zatím nemůžeme zabíhat do detailů. Prvek transhumanismu, připomínající jakousi smlouvu s Faustem, je pro mě jako pro designéra úkolů fascinující. Všechny tělesné útrapy zmizí a stanete se perfektním strojem, jenže pokud jste augmentace u někoho koupili, jste jejich dlužníkem – jestli potřebujete další, očekává od vás, že se zase vrátíte k němu. Myšlenka, že jsme osvobození technologií, je velmi utopická. Nakonec totiž zjistíte, že augmentace nevyřešila žádné vaše problémy. Jsou stále tam, a technologie je jenom zhorší. Silný technikou, slabý duchem.“

Musíme tedy uznat, že tahle slova se poslouchají nádherně. Povedou se ale tvůrcům beze zbytku naplnit, nebo si na sebe tentokrát ušili mastodontní bič, který jim po vydání sešvihá záda? To zjistíme příští rok, kdy by hra měla pravděpodobně vyjít. Do té doby nezbývá nic než čekat, případně si Cyberpunk 2077 předobjednat na Xzone.

Zdroj: WCCFTech

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875708
Jaroslav Burda napsal 18. 9. 2018 v 11.27

To bude prostě absolutní masterpiece. Ano, je to ještě na dlouho, ale nemám sebemenší důvod Cyberpunku, potažmo CD Projektu nedůvěřovat. Pro mě osobně zcela nejočekávanější herní produkt. Každou novou informaci hltám s naprostým nadšením.

Nahlásit nevhodný obsah

20876319
Corra napsal 18. 9. 2018 v 07.56

Zatím není důvod studiu nevěřit. Hra, na kterou se těším zdaleka nejvíc...

Nahlásit nevhodný obsah