Fallout 76 bude trestat vrahy bezbranných
Oznámení Falloutu 76 se bohužel nesetkalo s jednohlasným nadšením, jaké si nový díl podobně legendární značky zaslouží. Na vině je fakt, že se tentokrát jedná o čistě multiplayerovou záležitost, byť Bethesda upozorňuje, že si svět budeme moci užít i bez kooperace s ostatními hráči. Jak ale bude fungovat PVP?
Postnukleární svět Falloutu je samozřejmě nebezpečný a všichni jsme předem obeznámeni s tím, že nás za každým rohem může rozpárat obří deathclaw nebo trubkou umlátit zlotřilý nájezdník. Asi nikdo z nás ale nestojí o situaci, kdy si na nováčky ve hře zasedne silný hráč a udělá jim z pobytu v ní peklo. Herní systém by tento nešvar měl řešit.
Pokud na někoho zaútočíte, musí vaši palbu opětovat, aby v případě jeho zabití šlo o “legální” frag. Pokud někoho zabijete bez toho, aby se bránil, budete označeni za vraha, všichni budou znát vaši polohu na mapě a na vaši hlavu bude vypsána odměna. Ta bude navíc vyplacena z vašich nashromážděných zátek, a pokud jich máte málo, budete místo toho potrestáni zásadním debuffem, který snižuje vámi způsobené poškození jak vůči ostatním hráčům, tak vůči NPC.
Trest trvá dvě hodiny a nepomůže vám ani to, že se odhlásíte a vrátíte se ke hře později. Vyprchává totiž jen během skutečného hraní. Pete Hines, viceprezident marketingu v Bethesdě říká, že právě tento mechanismus by měl předcházet situacím, v nichž je zabíjení jednostranné. Fallout 76 vychází 14. listopadu na PC, PS4 a Xbox One. Ještě předstím si jej hráči s předobjednávkou budou moci vyzkoušet v rámci beta testu.