Valve čelí kritice kvůli monetizaci Artifactu
Když Valve v roce 2017 lákalo na oznámení nové hry, jen málokdo byl nadšen z výsledku. Artifact, karetní hra, která se za pár dní dostane z Early Accessu, nikdy nebořil žebříčky oblíbenosti – a v podobném trendu pokračuje i nadále.
Na Valve se totiž hráči sesypali kvůli agresivnímu obchodnímu modelu, který titul praktikuje. Hra samotná stojí 18 eur, a pokud chce hráč dokoupit sadu kartiček, což je samozřejmě v rámci konkurenceschopnosti potřeba, každý nový balíček jej stojí 2 eura. To samozřejmě není nijak likvidační částka, dle hráčů však zřídkakdy „padne“ nějaká opravdu užitečná karta, a peněz je tedy do hry nutné nasypat více.
Pokud si navíc chcete zahrát v některém z oficiálních turnajů, je třeba zakoupit balíček pěti vstupenek za 5 eur. Jakmile se do turnaje hráč dostane, pro opětovné získání vstupenky musí vyhrát alespoň tři zápasy, čtyři výhry znamenají jeden balíček karet navíc, a pět výher balíčky dva. Pokud ale hráč dvakrát prohraje, je z turnaje automaticky vyřazen a vstupenka mu propadá.
Valve již kritiku stihlo zmírnit blogovým příspěvkem, ve kterém tvrdí, že v plné verzi Artifactu najdou hráči dostatek vyžití i bez neustálého placení – text zmiňuje kupříkladu přátelské a tréninkové zápasy. V budoucnu pak přijde nový mechanismus, díky kterému budete moci nechtěné karty převést do turnajových vstupenek.
I tak nám však politika Valve přijde poněkud agresivní, zvláště pak kvůli tomu, že Artifact není free-to-play hrou, ale plnohodnotným titulem s jasně danou (ač sníženou) cenovkou. Plná verze hry vychází 28. listopadu, kdy se budeme moci sami přesvědčit, zda americká společnost herní mechanismy upraví.