Svět Cyberpunku není vytvořen procedurálně

14. leden 2019 16:37 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (5)

Po novém roce přebraly otěže nové hry. Hned od prvních dnů je to Anthem a ještě dříve vycházivší remake Resident Evil 2. Bude příjemné si od obou z nich na chvíli odpočinout díky snad ještě očekávanější hře, která se na celý podzim odmlčela. Vývoj Cyberpunku 2077 ale stále pokračuje.

Po třetím Zaklínačovi se musí CD Projekt kor snažit, aby své věrné fanoušky dokázal uspokojit i s městskou akcí. Jedním ze základních stavebních kamenů bude pochopitelně i Night City, obrovské a podle všeho i extrémně detailní město, jaké nemá obdoby. Existují způsoby, jak si při jeho tvorbě pomoci, v posledních letech se například hovoří o procedurálním generování. Sice ne v takovém rozsahu, v jakém jej použil Sean Murray se svým No Man’s Sky, ale v takovém, aby nemuseli designéři všechno vytvářet ručně.

Někteří ale procedurální generování zrovna v lásce nemají, bojí se totiž, že svět bude vypadat až příliš uměle s nedostatkem potřebné péče. Maciej Pietras ale v rozhovoru pro Jeux Act řekl, že nic takového lidé z CDP nepoužívají – a že vše vzniká hezky postaru. A to je při rozloze města pěkná řehole.

„Změřit svět Cyberpunku je náročné. Ve srovnání se Zaklínačem je hra menší co se týče šíře. Zaklínač byl otevřeným světem s celou řadou přírodních scenérií, dojít z bodu A do bodu B zabralo spoustu času, nejen proto, že jste jezdili na koni, ale i proto, že hra byla horizontální.“ Cyberpunk bude ale jiný, mnohem vertikálnější.

Pietras říká, že svět se bude směřovat hodně do výšky. Všude kolem budou budovy, a i když ne do každé půjde vstoupit, do spousty z nich ano. „V dřívější ukázce jste viděli, jak se hlavní hrdina V probudí ve svém apartmá, podívá se z okna a vidí živoucí svět. Když jde ven, musí si zavolat výtah, může do několika pater. Hra vám umožní vstoupit do mnoha budov, přičemž každou jsme dělali ručně, jelikož věříme, že kvalita přichází skrze manuální práci. Procedurálně jsme nevytvářeli vůbec nic,“ říká. A změřit takový svět co do rozlohy zkrátka není úplně možné.

Na druhou stranu, nikam jinam mimo Night City se nepodíváme. Z tohoto hlediska bude velice limitovaná i fauna, která se ve hře objeví. Kromě psů a koček toho ve městě příliš nežije. Ani tento rozhovor ale nedává odpověď na to nejdůležitější – kdy hra vyjde. My se ale nemůžeme dočkat, až se tak stane. Už teď si Cyberpunk 2077 můžete předobjednat na Xzone.cz.

Zdroj: WCCFTech

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr2.1 napsal 17. 1. 2019 v 14.21

Procedůry se hodí na květenu, tak jako to udělali Guerilla v Horizon. Na co sázet každej keř a pampelišku, když vámi vytvořenej holej level "les" dokáže potáhnout algoritmus.

Nedokážu si to představit v městských zástavbách, tam zkrátka oko pozná že něco neni košér.

Editováno: 17. 01. 2019 v 14.22

Nahlásit nevhodný obsah

20922519
Eurius napsal 15. 1. 2019 v 02.55

Mám dojem, že jsem někde už narazil na informace, že se mají věci odehrávat i mimo město

Nahlásit nevhodný obsah

20922607
butka1998 napsal 14. 1. 2019 v 19.01

Tom11: No někdy to může být dobrá věc. Třeba procedurálně generované mapy skládající se z místností v různých Arkádách nebo looter hrách (PoE, Warframe,...), protože to pak není tak repetitivní a looter hry si zakládají na opakování za účelem farmení. Ale do takovéhle hry to opravdu nepatří na tom se asi všichni schodnou.

Nahlásit nevhodný obsah

15916702
Merengues9 napsal 14. 1. 2019 v 17.48

No v traileru to vypadalo i na venkov...

Nahlásit nevhodný obsah

20878919
Tom11 napsal 14. 1. 2019 v 17.09

kdykoliv je u hry napsano slovo "proceduralne", obvykle to znamena odflafknutej level design a nudu jiz po pul hodine, kdy clovek vyzkousi vsechny dve varianty generovani mapy...

Nahlásit nevhodný obsah