Fanouškovské Halo a rozhovor o Halo s 343
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Fanouškovské Halo a rozhovor o Halo s 343

Fanouškovské Halo a rozhovor o Halo s 343

David Plecháček

David Plecháček

21. 1. 2019 14:18 1
Reklama

Jsou dvě skupiny hráčů: Jedni hrají sérii Halo pro svůj bohatý příběh a enormně košatý lore okolo, jiní zkrátka proto, jaký má slavná série multiplayer. Ať už šlo o díly, na nichž se podílela společnost Bungie, nebo o díly z pod taktovky 343 Industries, multiplayer byla vždy pro sérii výsadou. Za svou historii cílil fanouškovský Project: Contingency na oba tábory, v minulosti na fanoušky hutných příběhů, nově však na milovníky multiplayeru.

Fanoušci série dost možná tuto vznikající hru znají. Poprvé se objevila už v roce 2014, a tehdy opravdu cílila především na hráče příběhových her. Jenže co bylo tehdy není dnes. Změnil se engine, CryEngine vystřídal Unreal od Epicu, a změnil se i žánr. Nově totiž jde především o multiplayer. V červnu 2016 mířila hra pozvolnými krůčky do alfy, nové zaměření ale projektu evidentně co se týče časového horizontu nepomáhá.

Než se jej dočkáme, autoři představili nový trailer. Jmenuje se The Winter Contingency a ukazuje, čeho všeho jsou lidé zapálení do sci-fi série schopní. Pokud se v těchto vodách pohybujete pravidelně, zřejmě to pro vás není novinka. Project: Contingency totiž není jediná hra svého druhu, o to samé se pokouší i titul Installation 01, téže od fanoušků jedné z nejsilnějších značek od Microsoftu. Obě však samozřejmě míří především na PC.

Na Xboxu zůstane pro fanoušky samozřejmě prioritou hry vytvořené od first-party studií. Jak už zaznělo, Halo má v současné době na starosti 343 Industries. Převzít otěže po Bungie nebylo jednoduché, na druhou stranu se zástupci studia nikdy nezříkali vlastních chyb. Shodou okolností o tom v těchto dnech promluvila Bonnie Rossová, šéfka 343 a viceprezidentka v Microsoft Studios.

Pro Venture Beat sice nehovořila o konkrétních přešlapech, na druhou stranu je evidentní, že naráží například na problémy okolo launche Halo: The Master Chief Collection. Rossová ale taktéž uvedla, že nejde jen o chyby, které souvisí s otázkami, co je nejlepší pro značku, ale také s tím, jak studio komunikovalo s fanoušky. „Není to totiž náš svět, je to především jejich svět,“ podotýká v návaznosti na komunitu okolo hry.

„Co je důležité pro značku? A co pro fanoušky? Je to součást kultury, a za tenhle drahocenný svět jsme zodpovědní my. A my jej chceme vést dobrým směrem,“ říká. Halo nabízí spousty možností, ostatně jak v rozhovoru připomíná, základní trilogie od Bungie se odehrává na poli pouhých tří měsíců. A i to stačilo. Teď si však představte, kolik toho nabízí celá doba, jejíž události jsou v různých pramenech zmapované. „V tomhle obrovském světě a univerzu se dá dělat tolik, že je to pro mě osobně snová práce. Mám pocit, že je tu ještě tolik práce, a mám radost, že je právě na nás.“

Halo: Infinite by mělo uzavřít další kapitolu série. Tentokrát už je jisté, že míří jak na Xbox One, tak na PC. Navíc se stále chystá i televizní adaptace.

„Bungie vytvořilo svět, do které jsem utekla, do kterého jsem se zamilovala. Do smrti jim za to budu vděčná,“ říká a dodává, že přechod byl jako když přebíráte zajetou společnost start-upem. Celý rozhovor si můžete (v angličtině) přečíst pod tímto odkazem. Dozvíte se tak například, jak se k Halo Bonnie Rossová dostala, co jí u série drží a jestli už není například z Master Chiefa trochu unavená. My jen připomeneme, že Akademie interaktivního umění a věd (AIAS) zařadí na předávání DICE Awards 13. února Rossovou do síně slávy po bok Gabe Newella, Hidea Kodžimy, Šigeru Mijamota a dalších.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama