Anthem má problémy s matchmakingem
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Anthem má problémy s matchmakingem

Anthem má problémy s matchmakingem

David Plecháček

David Plecháček

2. 5. 2019 08:43 3
Reklama

Anthem ztrácí fanouškovskou základnu. Pokud někdo BioWare věřil nebo se mu Anthem líbilo a dokázal přejít některé až nepochopitelné přešlapy, už má hru z velké části za sebou a buď ji opustil, nebo se nyní věnuje endgamu. Ti, kteří ale se nechytli ze začátku, zatím nemají přílišnou motivaci k tomu do looter-shooter naskočit, snad kromě slibů a mlhavé vidiny lepších zítřků. Anthem by se jich ale nemuselo dočkat.

Tento stav je totiž pro hru kritický, neboť se zasekla na mrtvém bodě. Nedostatek kontinuálně hrajících hráčů znamená potíže s matchmakingem. Na tom je ostatně celá hra postavená a doslova ke každé činnosti někoho potřebujete s sebou. Pokud dotyčný chybí, máte problém, neboť s ním hra počítá včetně škálování síly nepřátel a podobně. A tak je hra, již je často přičítána její rozbitost, ještě rozbitější.

Pojďme si problém trochu rozebrat. Problém najít adekvátní spoluhráče existuje napříč celou hrou a napříč různými úrovněmi obtížnosti. Na nejvyšších obtížnostech se často objevíte v misi, kde jeden nebo několik členů chybí a v průběhu nepřibudou. Vzhledem k tomu, že s nimi hra ale počítá, je to krapet problematické. Bavíme-li se o Strongholdech, těch nejtěžších misích hry a prakticky o královské disciplíně endgamu, na úrovních Grandmaster 2 a 3 se prakticky nevyplatí hrát, neboť i kdybyste byli úspěšní, ustřílet bossfigh v omezeném týmu trvá dost času. Mluvíme i o půl hodině, možná i delším časovém období, během něhož projdete tu samou misi na úrovni Grandmaster 1 dvakrát, někdy i třikrát včetně závěrečného souboje – a lootu budete mít víc.

Tady problémy nekončí. Protože všichni chtějí být co nejefektivnější, stále dokola hrají Stronghold Heart og Rage (na GM1), a ty zbylé nikoliv, neboť se časově nevyplatí. Chcete-li zvolit jakoukoliv jinou kombinaci, a nemáte-li k sobě tři kamarády, narazíte. To samé, ale z jiného úhlu pohledu, zažijete, pokud budete hrou procházet od začátku. Misí sice není „zase tak tolik“, ale je jich dost na to, aby rozdrobily komunitu na malé fragmenty, které vám ale s vašimi činnostmi nijak nepomohou. Vynásobíte-li si každou misi třemi možnými nastaveními obtížnosti, problém roste exponenciálně.

Jak magazín Forbes připomíná, Anthem není jediná hra, která měla stejný problém. To samé se dříve týkalo například The Division. Jenže Division mělo mnohem více míst, kde matchmaking probíhal. Kromě misí a několika úrovní a světových tierů hru tříštily i možnosti bounties, dark zóny, PvP, strongholdy... Anthem v tomto ohledu nenabízí ani pětinu.

Zatímco edmontonské jádro přechází k Dragon Age, tým v Austinu se snaží napravit všechno, co je špatně, a uvést hru do stavu, v jakém měla dávno být. Dělá to ale s nejistou budoucností, v níž není zřejmé, zda se pro velké novinky najde publikum. Austinu navíc práce poměrně trvá - nejprve totiž musí odčerpat to špatné a až poté musí pod tlakem pumpovat nový, kvalitní a zábavný obsah. Mít v rukou takové karty, asi bychom si na úspěch úplně nevsázeli. BioWare může v tomto ohledu jen překvapit a v současnosti čekat, jaké další komplikace se objeví. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama