Problematický vývoj Star Citizen
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Problematický vývoj Star Citizen

Problematický vývoj Star Citizen

Radek Raudenský

Radek Raudenský

6. 5. 2019 12:44 43
Reklama

Star Citizen je megalomanský vesmírný simulátor, jehož vývoj se už nějakou dobu táhne. Minulý týden vyšel na webu Forbes report, který se právě tomuto vývoji věnuje, a to včetně toho, v jakých problémech se studio Cloud Imperium Games současně nachází.

Star Citizen má mít několik částí, a to multiplayerové bitvy, obchodování a singleplayerovou kampaň Squadron 42. Celá hra je ve vývoji od roku 2011 s tím, že datum vydání bylo naplánováno na rok 2014. Od té doby se ale datum vydání několikrát odložilo a v současné době není vůbec známé. Navíc se nezdá, že by se finální verze vůbec blížila – například ze slíbených 100 slunečních soustav není hotova ani jedna.

Důvodů, proč je hra ve vývoji tak dlouho a navíc jí dochází peníze, je mnoho. Hlavním z nich je ale zakladatel studia Chris Roberts. Z poznatků 20 bývalých zaměstnanců Cloud Imperium není Roberts schopný ukočírovat svůj tým a ve studiu panuje chaos. Z maličkého studia se totiž stala velká firma s 537 zaměstnanci a 5 oddělenými studii. To vše stojí studio 30 milionů dolarů ročně

Z neuvěřitelných 288 milionů dolarů, z nichž naprostou většinu studio vybralo od fanoušků, se v roce 2017 nacházelo na účtě pouhých 14 milionů dolarů. Pro porovnání – vývoj GTA 5 prý stál okolo 300 milionů dolarů. Roberts si s tím ale hlavu neláme a za necelých 5 milionů dolarů si koupil dům v Los Angeles.

Dle bývalého grafika je navíc vývoj velice neefektivní. Roberts prý trvá na maličkostech místo toho, aby se soustředil na důležité věci. Například vývoj pěti hratelných charakterů trval 17 měsíců, a to pouze z toho důvodu, že Roberts návrhy neustále vracel a trval na svém. Další z grafiků zase pracoval několik měsíců pouze na tom, aby štíty na vesmírných lodích vypadaly v různých procesech dobře. Tento problém panuje napříč celým studiem.

V minulosti se Cloud Imperium také rozhodlo prodávat lodě na míru, každá z nich stála 3 tisíce dolarů. Dohromady se prodalo 135 modelů, z nichž je ve hře hotových pouze 87. Hráči si to ale už nenechávají líbit a proti studiu podávají žaloby a dožadují se vrácení peněz, a to jak za podporu projektu, tak za útratu ve hře. Těchto žalob je v současné chvíli 129. Je tak otázkou, jestli Roberts dostane rozum a rozhodne se hru skutečně dokončit, nebo celá firma zanedlouho zkrachuje.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama