Mordhau obklopuje kontroverze se ženami

3. červenec 2019 17:53 / Patrik Jelínek / Novinky / Diskuze (17)

Pomalu si již začínáme zvykat, že nejrůznější obvinění z rasismu a sexismu začínají být téměř na denním pořádku. Jak je vidět podobná kontroverze se nevyhnula ani autorům úspěšné multiplayerové akce Mordhau.

AKTUALIZACE

Dle nejnovějšího vyjádření autorů mělo být finální řešení problému pomocí spínače čistě teoretické a nikdy nebylo zamýšleno jako finální.

PŮVODNÍ ZPRÁVA

Samotný konflikt však začal, ostatně jako téměř vždy, poměrně nevinně. Členové slovinského studia Triternion pouze chtěli hráčům svého nejnovějšího počinu nabídnout možnost výběru pohlaví a rasy svého válečníka. Zmíněné možnosti se však nesetkaly s takovým přijetím, v jaké samotní autoři zřejmě doufali. Namísto ovací nastoupila kritika přítomnosti charakterů, jež svým vzhledem neodpovídají zasazení, do kterého je celá hra situována. Velké množství příspěvků na fórech Mordhau hovoří o tom, že tyto volby narušují realismus, o který se hra snaží.

Aby toho nebylo málo, později se na fórech Mordhau začaly objevovat i rasistické a sexuální narážky. Klasickým krokem většiny herních studií je podobné příspěvky okamžitě mazat. Zde se však dostáváme k samotnému jádru problému. Autoři, pravděpodobně z obav, jaké by jejich případné jednání mohlo vyvolat, nechali příspěvky i nadále přítomné. Touto nečinností se však vystavili i nemalé kritice ze strany dalších hráčů. V rozhovoru mezi PC Gamerem a Mikem Desrosiersem, vývojářem pracujícím na Mordhau, bylo řečeno, že původním úmyslem autorů bylo nabídnout hráčům, pokud možno, co nejvíce volnou ruku ve způsobu, jakým mohou Mordhau hrát.

Ve stejném rozhovoru bylo dále nastíněno i možné řešení celého problému, pro které se autoři nakonec nejspíše rozhodnou. Má se jednat o možnost vypnout zobrazení rozdílných pohlaví či ras. Volba tedy bude čistě na samotném hráči. Tyto vizuální změny by měly být přítomné v samotném nastavení hry a neměly by žádným způsobem ovlivňovat hratelnost. Autoři doufají, že se tímto krokem vyhnou další budoucí kritice, která by se potenciálně mohla znovu objevit.

V případě, že máte k tématu jakékoli zajímavé komentáře a chcete se o ně s námi podělit, neváhejte a zamiřte níže do naší komentářové sekce.

Zdroj: IGN

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20919665
Zerosekai napsal 5. 7. 2019 v 10.16

prso: hmm to je škoda, přišlo mi to jako takovej dobrej kompromis, ted je holt fakt nutný si rozmyslet kterou skupinu naštvat, protože v tenhle moment bez možnosti nějakýho toho filtru, sto procentně někoho naštvou

Nahlásit nevhodný obsah

20875936
prso napsal 5. 7. 2019 v 07.26

Až na to, že žádnej filtr vypínající pohlaví nebo rasu nikdy nebyl reálně v plánu, že jo... Je to doslova napsáno ve vyjádření vývojářů
http://mordhau.com/forum/topic/18661/tr…, na který odkazuje váš zdrojovej článek, kterej to přímo cituje. "This is an absurd idea that stems from a misunderstanding in a recent interview by PC Gamer with two of our artists." Achjo...

EDIT: Ok, předpokládám, že jste to zveřejnili ještě před updatem. Nicméně i ten už je starej dva dny, takže jste to mohli aktualizovat.

Btw líbí se mi, že v názvu článku původně chybělo to "se ženami", ale pak jste to tam prozíravě dodali. Sweet, sweet clicks... :)

Editováno: 5. 07. 2019 v 07.34

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 5. 7. 2019 v 00.22

Reseni je v pohode, asi nejlepsi mozny pokud se chtej zavdecit vsem. Jedinej problem je ze opet bude kazdej clovek ve svy realite a bude hrat tu svoji hru a nebude jeden svet pro vsechny. To je problem sam o sobe, ale muze to mit i vliv na hratelnost pokud budou mit zeny mensi hitboxy apod.

Jediny jiny reseni by bylo rozmyslet se, kterou skupinu hracu uspokojit, jestli realisty nebo nerealisty a podle toho delat tu hru, jenze to samozrejme nechteji, protoze by ta neuspokojena skupina hracu odesla.

A jentak mimochodem, neni tohle ta hra s tim limitem 1000 hracu na mapu? A pokud ano, zaplnilo se to od launche vubec?

Editováno: 5. 07. 2019 v 00.25

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
Aleš Adam napsal 4. 7. 2019 v 17.11

Tyhle SJW jsou většinou malé velmi hlasité skupinky, kterým se zbytečně ustupuje. Často jde o mizivé procento populace. Nechápu, že se jim dává takový prostor. Prosazují se zásadně díky své neodbytnosti a agresivitě. Předchůdci těchto jsou třeba antifa nebo feministky. Bylo by vhodné tyhle výkřiky ignorovat a třeba o nich ani neinformovat. Umím si představit, že články o SJW jsou velmi čtené a diskuse plné. To láká média tomu věnovat více prostoru, než by se mělo. Některá média dokonce staví SJW kauzy z jediného tweetu.

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 4. 7. 2019 v 15.41

Mitsurugi: No to je mi garance, když u mě to o tom je. Ve článku zmiňovaná možnost řešení naznačuje, že je to i o tom.
A nemyslím, že jsem s tímhle názorem jedinej.

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 4. 7. 2019 v 15.41

Amos: na okraj - z psychologickeho hlediska je pro vojaky vice demoralizujici videt padat sve spolubovniky, co jsou zeny, nez muze. Proto se moc nepouzivaji smisene jednotky, ne ze by tam pichali v zakopech, ale proste kvuli tomuhle.

A k tematu - je to celkem jedno, za koho se hraje, ne ? Ve For Honor to nikomu nevadi :)

Editováno: 4. 07. 2019 v 15.41

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 4. 7. 2019 v 15.22

Amos: Můžu ti garantovat, že o tom to fakt není. Respektive většinou, někomu to určitě vadí.

Editováno: 4. 07. 2019 v 15.40

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 4. 7. 2019 v 12.37

Jakože místo plotny jsou ty rodičky dětí ve zbroji? Jde se na review bombing :D

Nahlásit nevhodný obsah

20851060
Legoldos napsal 4. 7. 2019 v 11.16

Tomee: spousta her je uspesnych ale to neznamena ze na nich neni nic ke kritizovani, navic hra urcite neni uspesna protoze neni realisticka...kdyby si tam bojoval s anime meci nebo nejakyma jinyma fantasy silenyma zbranena ktere nemaji s historii a realismem nic spolecneho tak si myslim ze by to lidi vubec nelakalo

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 4. 7. 2019 v 10.42

Zerosekai: JJ, tohle řešení mně přijde úplně cajk.

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 4. 7. 2019 v 10.26

hele pokud tam jde mít to nastavení pro vypnutí těhle změn, tak asi není co řešit ne? ti co si užívaj rozsekávat ženský na kusy nebo běhat po bojišti a rozsekávat jiný jako baba budou mít tu možnost a těm, kterým to z jakýhokoliv důvodu vadí se na to nebudou muset koukat, upřímně mě zaráží, že něco takovýho nejde dát do více her aby byly všichni spokojeni. Mě osobně je to povětšinu času jednu ale jsou hry kde mi to příjde divný, třeba když sem na bojišti druhé světové a do ucha mi křičí 3 umírající ženský, to mě osobně prostě na atmosféře moc nepřidá.

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 4. 7. 2019 v 09.55

Mitsurugi: To je spíš o tom, že rozsekávání ženských na kusy ruší atmosféru středověkého boje.
Jsou prostě na světě lidi, kterým rozsekání ženy přináší o dost nepříjemnější pocity než pocit genderové rovnosti.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 4. 7. 2019 v 09.42

lukys.b: Souhlas, tolik lidí se může posrat z toho, že ve hře jde hrát za holku. Nedokážu si představit, jak velký člověk musí být incel, aby zuřil z toho, že je možnost hrát za ženskou :D

Editováno: 4. 07. 2019 v 09.43

Nahlásit nevhodný obsah

20913302
Tomee napsal 4. 7. 2019 v 08.38

Legoldos: hraj je docela úspěšná, takže to takový nesmysl nebude, když to tolika lidem vůbec nevadí... jak jsem psal... na bojišti je to úplný shit fest... ale reagoval jsem na článek, že lidem vadí narušení realismu...ta hra se nikdy o realismus nesnažila..a pokud ano, vývojáři se sekli a hráči si našli zábavu jinde

Nahlásit nevhodný obsah

20922511
lukys.b napsal 4. 7. 2019 v 07.31

Svět se už v prdel obrátil :)

Nahlásit nevhodný obsah

20851060
Legoldos napsal 3. 7. 2019 v 21.06

největší porce zábavy v tom že je hra naprosto nerealistická a neohrabaná? To je teda nesmysl. Mě vždycky strašně naštve když kopí projde někým jako nic a nedá dmg protože ještě nedojela animace bodnutí (nejvíc patrné na koni když se bojuje s někým jiným na koni) Můj mozek řve jak je celá hra neintuitivní a nedává smysl:
např hitboxy jsou strašlivé, většina ran nemám páru jak mě může trefit a naopak jak já někoho mohl trefit (hlavně když koukám ze třetí osoby), nejvíc je když zbraň dá plný dmg i když už je postava animačně v bodě kdy v reálu by zbraň ztratila sílu i rychlost a tak stačí když hráč začne sprintovat a celý se i se zbraní posune

acely a decely jsou naprosto hloupé a nesmyslné ( to v reálu prostě nemůže fungovat)

lahůdka je podání tupým mečem nebo kladivem (misto toho aby zbraně trochu odlišili tak jen mění dmg a dosah, takže každá zbraň je ve výsledku úplně stejná, protože může dělat všechno, to naprosto ničí jakýkoliv strategický význam loadoutu)

dále neexistuje minimální vzdálenosti pro úder dlouhou zbraní takže když je u mě někdo na blízko tak ho stále můžu trefit halapartnout i když v reálu bych ho trefil maximálně tou tyčkou a ne koncem

neexistuje žádný poise takže i malý nožík přeruší úder protvníka v plné platové zbroji (další hra kde zbroj je pro okrasu)
luky a kuše mají smešný dmg a projektily lítají jak ve zpomaleným filmu

sečteno podtrženo, realismus by téhle hře do určité míry prospěl. V tuhle chvíli je míň realistická než For Honor, jenže for honor si na realismus nikdy moc nehrálo, za to mordhau ano a to mě štve


k tématu - spíše mě sere že autoři místo toho aby fixnuli nevybalancovanos map ve frontline nebo přidali nějaký zajimavý mapy/zbraně, ztrácejí čas ženskýma modelama

Nahlásit nevhodný obsah

20913302
Tomee napsal 3. 7. 2019 v 18.51

Realismus? Zrovna Mordhau mi příjde jako úplný shit fest (myšleno v dobrém) kde je právě největší porce zábavy v té nereálnosti a topornosti pohybu a animaci...

Nahlásit nevhodný obsah