Anti-Cheat nakonec z Doom Eternal zmizí
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Anti-Cheat nakonec z Doom Eternal zmizí

Anti-Cheat nakonec z Doom Eternal zmizí

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

21. 5. 2020 11:08 1
Reklama

Je to jen pár dní, kdy internetem proběhla velmi vášnivá diskuze dotýkající se nové aktualizace populární frenetické střílečky Doom Eternal. Ta totiž přinesla novou ochranu Denuvo Anti-Cheat, která narozdíl od svého nechvalně proslulého bratříčka cílí na cheatery. Zatímco však s warezem bojující Anti-Tamper někteří hráči kritizují “jen” za snižování výkonu, Anti-Cheat byl podezříván z nebezpečnějšího vlivu na systém.

Jádrem problému byla úroveň, na které procesy běží. Anti-Cheat totiž dle některých členů komunity běží na úrovni kernelu a má tudíž přístup k naprosto základním procesům. Vedle jistého nebezpečí, že by podobný zásah mohl snižovat stabilitu systému se mluvilo především o potenciálu hackerských útoků. Kdyby se podvodníci skrze Anti-Cheat a jeho práva dostali takto hluboko do “útrob” počítače, měli by prakticky neomezené možnosti trápení uživatelů. Navíc se rozhodně nejedná o obvyklý princip opatření proti cheaterům a dle všeho hra úplně přestala fungovat na zařízeních s operačním systémem Linux.

Sami představitelé společností Denuvo a Irdeto se na druhou stranu proti tvrzení ohradili, ubezpečili hráče že jim žádné bezpečí nehrozí a do karet jim hrají i obrovské zkušenosti a technologický základ. Názor hráčů je ale zřejmě pro id Software přece jen přednější a názor opět mění.

Výkonný producent projektu Marty Stratton na Redditu oznámil, že s nejbližší aktualizací Denuvo Anti-Cheat ze hry zmizí. „Nehledě na naše nejlepší úmysly feedback hráčů velmi jasně potvrdil, že musíme změnit náš přístup k integraci opatření proti cheatům. Proto v naší další PC aktualizaci anti-cheat technologii odstraníme,“ okomentoval krok.

Hlavním důvodem pro implementaci byla dle všeho kritika rebootu z roku 2016, který byl pod palbou za příliš pomalé řešení problému cheaterů. Také upozornil na to, že technologie nemůže za šířící se technické problémy a pády hry, související s chybnou alokací VRAM paměti. Závěrem dodal, že na změnu neměl žádný vliv vydavatel Bethesda a rozhodnutí vyšlo čistě z kanceláří id Software.





Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama