AI v Halo Infinite bude chytřejší a taktičtější
Umělá inteligence byla vždy devízou série Halo, už v prvním díle s podtitulem Combat Evolved uměli na svou dobu neobyčejně bystří nepřátelé hráčům pořádně zatopit. V připravovaném šestém díle by se mělo jejich “přemýšlení” opět posunout, rozmluvil se o tom pro web VGC šéfdesignér Jerry Hook.
Zatímco si internet utahuje z nepříliš atraktivní technické stránky hry a skrze memy vzývá úsměvného Bruta pojmenovaného Craig, Hook v rozhovoru prozradil, že Craig a spol. dostanou do vínku novou schopnost. Protože Brutes tradičně patří k obrovsky silným nepřátelům, budou po vás házet jejich drobnější spolubojovníky. Právě letící Grunt s odjištěnými granáty byl jedním z nejzajímavějších prvků gameplay dema uveřejněného během show Xbox Games Showcase, a zřejmě za ním stál jeden z příslušníků rasy Jiralhanae.
Zřejmě se tento prvek omezí pouze na kombinaci ras Jiralhanae (Brute) a Unggoy (Grunt), znamená to ale, že před dotěrnými Grunty rázem nebudete v bezpečí nikde.
„Pořád máte ten skvělý pocit z toho, že umělá inteligence využívá krytí a štítů, což vždycky byla klíčová součást zážitku z Halo, ale chtěli jsme vám dát víc. Chtěli jsme v nepřátelích vyvolat pocit jistého uvědomění sandboxu, a možnost využívat jej. Takže se nedivte, až uvidíte, jak si AI bere jinou zbraň aby nad vámi získala výhodu,“ chlubí se vylepšeními Hook.
Obecně by dle jeho slov mělo dojít k mnohem větší míře interakce nepřátel a prostředí.
Jak to bude vypadat v praxi uvidíme na konci letošního roku, kdy Halo Infinite vychází na Xbox Series X, Xbox One a PC.