Vyšel první patch pro PC verzi Horizon ZD
Problémový počítačový port Horizon Zero Dawn dostává první větší aktualizaci. Patch s označením 1.01 nicméně napravuje jen hrstku problémů, které s největšími technickými problémy příliš nesouvisí, hráči si tedy na další opravy budou muset počkat.
Konkrétně si autoři ze studia Guerilla Games poradili s padáním hry vlivem špatného načítání SteamUI, opravili nefunkční slow-mo režim Concentration a hráčům s diakritikou ve jméně profilu už by měla jít ukládat hra i pořizovat screenshoty. Také došlo k řešení některých systémových problémů a na části hardwarových konfigurací by už nemělo docházet k výrazným artefaktům v obraze.
Na druhou stranu se značně rozšířil seznam dosud známých problémů a chyb. Guerilla registruje zádrhley v 4K rozlišení, nefunkční anizotropní filtrování textur, problémy se zasekáváním související s grafickými čipy a tak dále. Autoři potvrzují, že stále nedošlo k vyřešení všech případů padání hry při zapnutí a že stále dochází k masivním potížím při použití různých kombinací hardwaru.
PC verze původně PS4 exkluzivního hitu se příliš nepovedla. Technický web Digital Foundry ji označil za “zklamání” a řada hráčů se potýká s problémy, které přímo znemožňují hraní. Charakteristické jsou problémy s hardwarovými buildy, kdy Horizon často funguje bez problémů hráčům s výrazně slabším hardwarem, než mají ti, kteří hru téměř nemohou spustit. Jedním z velkých problémů je také dle expertu alokace RAM paměti, která především při prvním zapnutí zabere téměř všechen volný prostor a nefunguje jak má.