Arma 3 Článek ArmA III

ArmA III

Maggot

Maggot

25. 7. 2012 22:00 6
Reklama

V dnešní době už mladí nemusí povinně na vojnu, což je pro mnoho z nás nesmírně pozitivní zprávou. Pak tu jsou ovšem tací, kteří usnou jen s plnou polní pod hlavou. Pak je tu ale ještě jeden archetyp lidí, kteří by s plnou polní usínali, ale jsou moc líní na to, aby narukovali do armády. České studio Bohemia Interactive před lety přineslo univerzální řešení pro všechny uvedením válečné simulace Armed Assault. Pakliže nemáte s tímto jménem co dočinění, nevěřte všemu, co se říká. ARMA je světově uznávanou simulací, která s chystaným třetím dílem pro jednou upevní svou jistou pozici.

NATO má vojáka

Aliance NATO má opravdový problém. Ne, peníze ani ropa nedošly, to nepřátelská východní vojska odtáhla až do Evropy, odkud plánují další útok na spojenecké síly. To by totiž nebyl den, aby NATO nevyslalo skupinku tajných agentů na rozlehlý středomořský ostrov. Méně obvyklý je ovšem fakt, že všechny přípravy jdou do kopru v moment, kdy vaši jednotku dokonale rozemele nepřátelská defenzíva. Z operace Magnitude se tak náhle stává boj o přežití kapitána Scotta Millera, který v praxi konečně využije znalosti nasbírané sledováním všech řad Ztracených.

Válka se v Armed Assault 3 dokonale projeví v absolutně všech známých sférách. Těžká mašinérie i pěchota se střetne na souši, střílet ovšem budete i ze vzduchu, důležitou novinkou je pak také boj pod vodou. Evoluce skutečně má jméno, přičemž se toto jméno nachází ve slovníku Bohemia Interactive. Absolutní volnost pohybu a rozhodování jde ruku v ruce s pokročilou fyzikou a přirozeností života na ostrově. Využívání taktických prvků je tedy na prvním místě v žebříčku přežití a úspěchu. Věděli jste, že válka je jiná v normální noci a v noci za úplňku?

VOJÁK má kvéry

Každý režim, každé počasí a každá situace vyžaduje absolutně odlišní přístup, ale také speciální vybavení. Díky pokročilým grafickým a fyzikálním nástrojům tak skutečně musíte brát v potaz třeba i způsob nasvícení. Spolu s úpravou zbranía maskování tak vytváříte, případně eliminujete stopy, které za sebou zanecháváte pohybem, či střelbou. Nechcete být viděni? Tlumič je absolutní podmínkou. Ačkoliv vás nikdy dokonale nezamaskuje, procentuálně snižuje šanci na odhalení. Jak je totiž známo, i procento vás může dělit od večeře se satanem.

A co tedy s tím úplňkem? Když na vás měsíc svítí v plné kráse, jste mnohem snadněji detekovatelní. Jednoduché, leč efektivní. Na podobných, možná až hnidopišských detailech hra stojí, přičemž je díky nim dokonale odlišitelná a originální. Detailnější zmínku si zaslouží právě i akce pod vodou. Zde se totiž můžete pohybovat buďto „holí“ v neoprenu a se zbraněmi, případně v průzkumných a bojových ponorkách, pomocí nichž lze odstraňovat miny, označovat cíle, přivolávat podporu a samozřejmě mnoho dalších úkonů, ze kterých by se George W. Bush zbláznil nadšením.

KVÉRY střílí

Ovládání vozidel je dalším z charakteristických prvků nové hry. Přepracovaný fyzikální model pak může za to, že je ovládání pozemních, vodních i leteckých strojů mnohem autentičtější, stejně jako jejich dizajn a grafika obecně. ARMA je odjakživa technicky velice vyspělá hra, tentokrát je ono grafické pozlátko ovšem posazené ještě výše. Jak si ovšem brzy sami uvědomíte, ARMA 3 je skutečný válečný sandbox, v jehož středu musí zákonitě zaplesat srdce každého nefalšovaného militaristy.

Zároveň je ovšem potřeba počítat s tím, že ačkoliv je hra tentokrát mnohem vstřícnější absolutním začátečníkům, stále jde o úplně jiný typ hry, který dokonale semele typického zástupce dnešní komerčně nejúspěšnější vlny akcí. Abyste se vyhnuli téměř jisté smrti, musíte se neustále plížit, co je důležitější, musíte dokonale prozkoumávat prostředí a rozhlížet se i směry, z nichž by „teoreticky neměl nikdo přijít, protože…“ Když se totiž teoreticky zastavíte na několik hodin na jednom místě, svět kolem vás bude fungovat dále, může vás tak teoreticky zabít, ale teoreticky také ne. Díky minimálnímu použití skriptovacích sekvencí se z vás stává pověstná Schrödingerova kočka.

VOJÁK umírá... teoreticky

S čímž se tedy pojí i struktura jednotlivých úkolů, které lze v mnoha případech plnit na přeskáčku, či dle vlastního uvážení. S volností samozřejmě přichází i povinnosti, a tak budete k úspěchu potřebovat informace, které lze získat jen pečlivým pozorováním. Ačkoliv je důležitost akce stejně významná, jako samotné přípravy, pravdou zůstává, že ten nejvíce vzrušující faktor Armed Assault 3 plyne právě z komplexnosti a práci s detaily. Vývojáři navíc slibují, že nová hra bude přístupná všem díky přívětivé technické optimalizaci. Je čas oprášit barety.

Náruživí tvořitelé se pak dočkají tradičního, leč značně rozsáhlé editoru misí, kde si budou moci vytvářet vlastní války a bitvy. Díky technické pokročilosti enginu tak tvůrci slibují, že bude možné dohlédnout až do vzdálenosti 20 kilometru. Ovládání vrtulníku je posléze podporováno pokročilou technologií z Take On Helicopters, kterou si tvůrci také nedávno zařadili do svého portfolia. Mohli bychom pokračovat dále, třeba přes podporu DirectX 11, volumetrické mraky, PhysX 3, pokročilý systém nasvícení a mnoho dalších udělátek, které ve výsledku nehrají až tak velkou roli. ArmA 3 vychází v zatím neupřesněném datu roku 2013.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama