Landmark Článek EverQuest Next

EverQuest Next

David Sillmen

David Sillmen

1. 9. 2013 22:33 1
Reklama

Ještě před pár měsíci se mohlo zdát, že budoucnost sérieEverQuest, jejíž první díl se významnou měrou zasloužil o raketový rozvoj MMO žánru, není zrovna růžová. Poté, co před devíti lety dvojka drtivě prohrála souboj s World of Warcraft, bylo v zásadě jasné, že Sony Online Entertainment do této značky už větší sumy investovat nebude. Jenže neúspěchy časem upadají v zapomnění a v paměti milovníků on-line světůEverQuest stále nějakou hodnotu má. Sony na to jde navíc chytře - nedělá chybu s oznámením EverQuestu 3 v tradičním pojetí, který by zaujal málokoho; naopak oznamuje zbrusu nový projekt. Vizí pro budoucnost on-line hraní by měl být právě EverQuest Next, který má být pro univerzum EverQuestu zcela novou interpretací. A zdá se, že se autoři pustili do práce skutečně z gruntu, aby přepracovali jeden mechanismus po druhém. Výsledek bude zcela určitě odlišný od jiných MMO, a to jak v dobrém, tak možná i v tom horším.

Ničit a tvořit

Zapomeňte na klasický systém úrovní. Namísto toho si hráči mohou vybírat z přibližně 40 různých tříd a povolání. Každá postava je omezena na osm schopností, které se z poloviny opírají právě o zvolenou třídu a z poloviny o zvolenou zbraň. K tomu si připočtěte boje probíhající v reálném čase, zničitelné prostředí a především téměř Minecraftový editor, který vám umožní budovat v perzistentním světě vlastní stavby. Důležitou zprávou je také skutečnost, že to Sony od začátku vzdává s měsíčními poplatky a EverQuest Next koncipuje ve free2play modelu.

Se zničitelným prostředím se to má často všelijak. Obvykle tato marketingová floskule ústí v to, že můžete trochu pomlátit okolní objekty, které v lepším případě změní tvar. Tvůrci EverQuest Next se ale dušují, že to myslí opravdu vážně a každý objekt ve světě Norrath budou hráči moci zdemolovat. Za tímto účelem je herní prostředí EverQuest Next, stejně jako v Minecraftu, složeno z milionů malých kostiček. Je náhoda, že vývoj EverQuest Next započal v roce 2009 a před dvěma lety prošel restartem? Vždyť Minecraft se objevil v roce 2009 jako alfaverze a už o rok později bylo jasné, že z něj bude megahit a jeden z komerčně nejúspěšnějších herních projektů současnosti. EverQuest Next ale na rozdíl od Minecraftu umožní hráčům kostičky libovolně zplošťovat a zakulacovat, takže nakonec mohou vytvořit libovolný geometrický objekt a následně ho třeba i zničit, jako by to bylo lego.

Neustálý vývoj

Na rozdíl od Minecraftu bude v EverQuest Next kromě konstruktivních činností důležitá právě ona destrukce. Tvůrci slibují její smysluplné a logické využití. Představte si tak například obří bosse, kteří každým svým šlápnutím do země vytvoří kráter. Představte si mohutné obléhání, jehož prvním krokem je poničení hradeb, abyste se do pevnosti vůbec dostali. A představte si dungeony ukryté hluboko pod zemí, ke kterým se prokopete pouze jako pilný archeolog. Aby ale Norrath po pár dnech od spuštění nevypadal jako po útoku písečných červů, rozhodli se autoři pro implementaci možná trochu nepříjemné, ale pravděpodobně nutné funkce - svět se bude postupně "léčit" a obnovovat. Pouze v rámci speciálních "eventů" bude možné stavět a ničit na věčnost. Sony Online si od toho slibuje živoucí svět v neustálé proměně. Také autorský obsah by měl procházet vývojem. Rozhodně nepočítejte s tím, že určité typy nepřátel najdete vždy na stejném místě. Sony chce například simulovat kočující skupiny Orků, kteří svůj tábor rozloží pokaždé na jiném místě.

Aby si hráči mohli nový systém náležitě vyzkoušet a zjistili, co je vlastně čeká, vyjde už koncem letošního roku EverQuest: Landmark. Ten hráčům umožní osahat si všechny stavební funkce v prázdném světě dlouho před spuštěním ostrého provozu v příštím roce. Se spuštěním Landmarku vyrazí na každý server několik set hráčů, kteří si zde mohou rezervovat parcelu tak, že vztyčí svou vlajku. Zajímavý experiment, který povede pravděpodobně k tomu, že vznikne jakýsi druhý Norrath, jenž na rozdíl od toho skutečného postavějí od začátku sami hráči. I v hotové hře by mělo být možné získat kus půdy pro sebe a své trvalé experimenty, ale autoři zatím neodhalili, jakým způsobem to bude možné. Za podobnou výsadu se pochopitelně nabízí vytáhnout z hráčů nějaké peníze, ale podle SOE budou i další způsoby, jak vlastního pozemku dosáhnout.

Ostatně, na vybalancování možností daných platícím a neplatícím hráčům bude úspěch EverQuest Next do značné míry záviset. Autoři musí vytvořit natolik atraktivní titul, aby v nepřehledné nabídce free2play her zaujal a zároveň aby bezplatný obsah hráče připoutal natolik, že jim v pokročilých fázích nebude vadit za určité prvky zaplatit. Popravdě, nebude to vůbec jednoduché, na druhou stranu ale EverQuest Next působí nebývale sympaticky. Sony se do něj evidentně rozhodlo investovat velké prostředky s cílem vytvořit hru, která by ve free2play světě znamenala to samé, co World of Warcraft ve světě měsíčních poplatků.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama