Rising Force Online Článek RF Online

RF Online

Derek dela Fuente

Derek dela Fuente

18. 12. 2005 23:56
Reklama

Kdo vlastně stojí za RF Online? Jak víme, Codemasters hru pouze distribuují...

Vývojářem RF Online je tým CCR Inc. z Jižní Koreje. Je to jedna z největších vývojářských a distribučních firem v Jižní Koreji a na trhu MMO má v této zemi RF Online vůdčí postavení. Firma se zabývá i online hrami pro internetové prohlížeče, například Fortress 2, o které si můžete přečíst na webové stránce CCR. I když v tom případě asi budete potřebovat rychlokurs korejštiny. :-)

Jak se zaměřil tým na splnění specifických požadavků evropských hráčů? Myslíte si, že je nějaký rozdíl mezi evropským a americkým trhem?

Během zakládání Codemasters Online Gaming divize jsme provedli hodně průzkumů MMO trhu a velmi cennými poznatky přispěli i samotní hráči. Herní scéna je ostatně stále se měnící prostředí, ve kterém přicházejí a poté upadají v zapomnění konzole a další platformy. PC hraní už je tu snad od nepaměti a znamenalo revoluci v mnoha žánrech a také je pro některé herní žánry top platformou. MMO hry jsou novou a velmi úspěšnou částí herního trhu. Hry jako World of Warcraft ukázaly obyčejným hráčům, že online hry nejsou jenom pro „hráčské podivíny“. Svoboda dělat skoro cokoli a hloubka příběhu, které MMO hry nabízejí, jsou dalším klíčovým faktorem. Komunity, které se zformovaly kolem jednotlivých her lákají nové hráče z celého světa.

Řekněte nám o hlavních novinkách v RF, jaké jsou cíle hry a jak vidíte RF v porovnání s ostatními MMORPG. Proč je hra tak oblíbená u korejských hráčů?

RF Online vystupuje určitě z řady klasických MMO her, které jsou dnes na trhu dostupné. Taková normální MMO hra se odehrává ve fantasy prostředí s elfy, orky a magií nebo má sci-fi námět a bojujete na mezigalaktických cestách futuristickými zbraněmi. RF Online oba dva žánry poprvé spojuje a toto spojení je vyjádřené především ve výborném příběhu. Naším cílem je přinést hru na západní trh a využít talentu východních vývojářů, kteří jsou známí svou schopností vyrobit opravdu vynikající a úspěšné MMO hry a posunout žánr zase trochu vpřed. Hra nejenže nabídne vynikající systém PvP, ale nabídne i souboj jednotlivých ras. Když začnete hrát, připojíte se k jednomu z národů a za ten se potom budete bít po celou dobu hraní hry. Co ve hře děláte přímo ovlivňuje vaší rasu, od změn v ekonomice až po ovládnutí některých důlních oblastí či dokonce vedení armád do bitvy. Každý hráč je součástí nějakého většího celku. Myslím si, že je to právě tento aspekt hry, který je důležitý pro korejský trh, kde je součást kultury čest a na ní jsou hry často postavené. Nemůžeme také opomenout obrovské bojové roboty, které tak nějak k asijské kultuře patří.

Co nám můžete prozradit o prostředí hry, eventuelně o příběhu herního světa RF?

RF Online je epická fantasy MMO hra, která obsahuje prvky futuristické sci-fi akce, takže je to skutečně originální titul MMORPG žánru. Odehrává se v galaxii Novus, ve které si můžete vybrat ze tří soupeřících frakcí a své vyvolené potom vést až ke konečnému vítězství. Svým výběrem si také zvolíte, jaký typ boje upřednostňujete – chcete-li ovládat obří bojové roboty, vyberete si Unii Bellato, pokud vám říká víc magie a mysticismus, pak je pro vás nejlepší Svatá Aliance Cora a jestli se chcete proměnit v mimozemšťana a bojovat futuristickými zbraněmi, pak Accretianské impérium je to pravé ořechové.

Řekněte nám, jak se jednotlivé národy liší, jak se bude lišit hratelnost, podle toho, kterou frakci si vybereme.

Tři rasy mají každá unikátní schopnosti a dovednosti. Accretianské impérium je mechanizovaná rasa robotů, kteří se spoléhají na pokročilou technologii, což je vidět na jejich zbraních i brnění. Na rozdíl od ostatních ras Accretiané nepoužívají magii, ostatně v jejich nepříliš spirituálním vidění světa je všechna magie nezákonná. Cora je jejich protipólem. Je to spirituální a nábožensky založený národ, který své schopnosti odvozuje od boha Disema a dokáže využít magii k sebeobraně před cizími nájezdníky. Cora má k dispozici různé typy magie, které se rozvíjejí přesně cíleným výcvikem. Bellatové používají své konstrukční dovednosti i magické schopnosti k vytváření vybavení, zbraní a brnění, díky nimž získají více bohatství. Dokáží se nejlépe adaptovat na nové poměry a umějí vyrobit i unikátní zbraně, jež jim mohou poskytnout na bitevním poli výhodu nad ostatními rasami.

Jaký bude ve hře systém bojů?

Boje jsou pro hru klíčovou vlastností a pro mnoho hráčů důvodem, proč ji hrají. Aniž bych se chtěl pouštět nějak moc do hloubky a prozrazoval příliš mnoho, můžu říci, že každá rasa má unikátní high-endové zbraně, ale bude do značné míry na hráči, jestli se rozhodne je využívat, bude záležet na povolání, které si zvolí. Každá rasa má svou vlastní naprosto unikátní zbraň a o některých vám mohu říci už teď, na další si budete muset počkat. Cora dokáže využít schopnost koncentrace na základě spirituálního výcviku k přivolání velmi silných bytostí s unikátními bojovými schopnostmi. Accretiané používají svou pokročilou technologii a mechanická těla k vytvoření raketometů, které poté sami díky své velké síle dokáží přesouvat. Bellatové využívají konstrukčních dovedností k vyrábění obrovských mechů, jež je možné vybavit mnoha různými zbraněmi.

Jak moc se tým věnoval technologii? Graficky vypadá hra velmi dobře. Jaký 3D engine používáte a jakými technologickými vymoženostmi nás hra překvapí?

Engine je náš vlastní a vyvíjí jej CCR v Jižní Koreji. Protože se jedná o korejskou hru, byl brán v potaz i velký počet slabších počítačů, které se nacházejí v domácnostech nebo v internetových kavárnách, takže minimální požadavky na systém jsou poměrně rozumné. Ale jak vidíte z obrázků, pokud máte rychlý stroj, dokáže engine vykouzlit i nádherné scény a grafiku, kterou očekáváte od moderní současné hry. Obrázky, které vidíte, jsou z mého PC s procesorem P4 2,4GHz, 1 GB RAM a s grafickou kartou ATI X800XT Platinum Edition.

Můžete nám říci, jak hra začne a jaké budou první úkoly, se kterými se hráč setká a čím bude odměňován za úspěch?

Jako u asi všech MMO her se zalogujete a založíte si svůj osobní účet. Poté si vyberete postavu a rasu, která vás nejvíce zajímá. Také si vyberete povolání a vlastnosti, které chcete ve hře mít a můžete začít. Hned po začátku se spustí krátký tutorial, který představí funkce, klávesy a pomůže vám v začátcích hry za příslušnou rasu, kterou jste si zvolili. Také se dozvíte o tom, které questy musíte dokončit, abyste postoupili se svou postavou na další level a také kam máte jít, abyste tyto úkoly splnili. Začnete samozřejmě poblíž, ale můžete se pohybovat, kam chcete. Ovšem místní vás nemusejí vidět úplně rádi. Po každém úspěšném souboji najdete u mrtvého nepřítele zbraně, brnění nebo další užitečné věci. Můžete si je nechat nebo je směnit s obchodníky za kredity. Od vůdce vašeho národa občas dostanete také různé informace o tom, jak jste daleko a také o celkové situaci na ostatních válčištích. Je na vás, jak s nimi naložíte. Po začátku na vás čekají další questy a příležitosti. Ale to už bych prozrazoval příliš mnoho z příběhu...

Jak je svět velký? Můžete se na něm snadno procházet? A budete neustále bojovat?

Svět se skládá z několika velkých kontinentů. Dalšími updaty otevřeme nové oblasti, které bude moci hráč procházet a zažívat v nich různá dobrodružství, plánujeme i expandovat do dalších částí sluneční soustavy. Cestování z města do města nebo z tábora do tábora či z jednoho kontinentu na druhý je jednoduché. Můžete samozřejmě běžet, pokud se rádi díváte po okolní krajině, ale pokud spěcháte, zadarmo jsou v rušných oblastech teleporty. Chcete-li cestovat stylově, k dispozici jsou pravidelné raketoplánové linky, dopravující cestující mezi většími městy. PvP systém je jednou z nejdůležitějších částí hry a základem herní ekonomiky i hratelnosti. Každých osm hodin se v centrální důlní oblasti odehrává velká bitva mezi všemi třemi rasami o to, kdo bude oblast ovládat. Vítěz pak může dolovat jako o závod, protože rudu je možné zpracovat a vyrobit z ní zbraně, brnění či magické předměty, jimiž si můžete zlepšit statistiky nebo je prodat a vydělat velké peníze. Války o doly mají velký vliv na herní ekonomiku, jež je postavena na systému burzy cenných papírů, řízenou NPC, několika hráči v jednotivých rasách a dalšími faktory. Hráč s tím samozřejmě může experimentovat a tento systém dle libosti využívat.

Řekněte nám něco o interface, jak bude vypadat, jak bude hráč komunikovat s prostředím a jaké pohledy budou k dispozici?

Interface vypadá velmi podobně jako v jiných MMO hrách. RF ale přidává pohled shora, kterým je možné zoomovat nad krajinou a dívat se na bojiště z RTS pohledu. Pak jsou ve hře klasické mapy, stromy dovedností, prohlížení zásob, obchodování, volby pro partu a pro gildy.

Kolik bude hra stát? Bude se platit měsíčně nebo jedním paušálem, tedy koupí krabice?

Budete si moci zakoupit krabici a po prvním měsíci, který je zdarma, zaplatíte měsíční poplatek. Ten nebude vyšší než je cena na trhu obvyklá.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama