Star Wars: The Old Republic Článek Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

Maggot

Maggot

21. 7. 2011 22:28 4
Reklama

Ač to zní vcelku podivně, BioWare si svůj obří MMO projekt v podobě Star Wars: The Old Republic drží pod zatraceně pevným zámkem už několik let. Vývojáři do světa pouští pravidelné dávky informací pouze na vybraných akcích a je tedy docela záhadou, že jsme se od našeho prvního pohledu z roku 2009 nedozvěděli tolik nových informací, kolik bychom se jich dozvědět chtěli. Univerzum slavných Star Wars je tak rozsáhlé, že by se v něm mohli fanoušci topit jako koťata a ještě by mnoho prostoru zbylo. Letošní E3 ovšem přinesla ovoce, jehož zadržování v prospěch osobního vlastnictví by mělo být trestné. Rychlost světla kapitáne Spocku! Aha, to už jsme zase jinde… to víte, není vesmír jako vesmír.

Dneska by to šlo...

Ačkoliv je The Old Republic koncipována čistě jako online projekt pro masy aktivně hrajících a platících hráčů, v mnoha ohledech bude suplovat pokračování oblíbených The Knights of the Old Republic. Ray Muzyka, jedna ze dvou vůdčích person společnosti BioWare přiznal, že je to právě The Old Republic, který utlumí volání hráčů po dalších rytířích staré republiky. Příběh odehrávající se těsně po uzavření míru mezi Sithským impériem a Galaktickou republikou není jen pouhou oponou desítek hodin hratelnosti založené na plnění generických úkolů, ale velice silnou a se svědomím psanou kostrou hry, která se může směle rovnat i čistě "singleplayer" titulům. Scénář se bude navíc lišit pro každou z 8 tříd vašich postav, mezi nimiž najdou uplatnění vrazi, ochránci, rytíři řádu Jedi a Sith, lovci odměn, či pašeráci. Ačkoliv má každá ze tříd své specifické schopnosti a použití v konkrétních situacích, vývojáři přislíbili i částečnou univerzálnost každé z nich tak, aby nemusela družina hráčů nutně čekat na jedince s konkrétním povoláním, což je nepraktické zejména při organizace výletů do místních dungeonů.

Příklad! Pokud budete hrát za rytíře Jedi, váš příběh bude do značné části podobný životu Luka Skywalkera z filmové trilogie. Do tří odlišných aktů bude rozdělen právě i příběh hry, přičemž každá část signalizuje charakteristické dění v konkrétním období filmu. Detaily o tom, jak budou konkrétní příběhy zakomponovány do sebe, jsou stále ukryté kdesi v hlubinách galaxie, jisté ovšem je, že čisté dokončení jednoho jediného příběhu, tedy putování konkrétní "classy", vám zabere až 200 hodin herního času. Frank Gibeau, ředitel společnosti EA, jež se stará o přísun čistých peněz – a samozřejmě také cenných rad – pro BioWare nedávno osobně potvrdil tuto skutečnost, přičemž oznámil, že jde opravdu jen o příběh. Pokud se budete věnovat řemeslům a návštěvě místních dungeonů, jakože určitě budete, máte před sebou o mnoho desítek hodin hraní více. Je tedy na hráči, jakým způsobem hru pojme. Spolupráce s ostatními je samozřejmě naprostou esencí celé hry a jejího výsledného vzezření, hráč si může ovšem částečně zvolit i cestu osamělého vlka, který se se svým předurčením vypořádá po svém. Otázkou však zůstává, jak moc záživný bude právě samotný příběh a zdali nebude jeho přílišné natahování spíše na škodu.

Dostupné třídy: Voják; Pašerák; Rytíř Jedi; Jedi konzul; Lovec lidí; Sithský válečník; Agent impéria; Sithský inkvizitor

Nechat být, či nechat tlít

Jak mají tvůrci ve zvyku, součástí hry je i nespočet možností jak v rámci možností ohýbat příběh jako takový a s ním i podobu galaxie. Pojem "morální dilema" už není tak silný jako dříve, možná by bylo vhodnější jej přejmenovat na "kariérní výhybka". Opět, uveďme na příkladu. Stojíte proti Sithovi, silnému učni, s nímž zápasíte jako zástupce dobra, tedy rytíř řádu Jedi. Pokud jej porazíte, není problém jej na místě popravit, mnohem vhodnější může být ovšem i varianta taková, kdy jej ušetříte. Po několika hodinách jej totiž znovu potkáte v akademii Jediů, do níž nastoupil, což s sebou nese další následky v podobě odměn a nových questů. Pokud se jej samozřejmě rozhodnete utratit, vaše karma se opět nakloní směrem na stranu temnoty a vaše pokožka začne svou křupavostí připomínat pekingskou kachnu. Rozhovory obecně připomínají mechanismy série Mass Effect jednak svým provedením, ale také polaritou jednotlivých reakcí, jež se odvíjí od „Ano, pomůžu vám najít vaši kočičku!“ přes „Nevím kdo je Sisi a neobtěžujte mě.“ až po „Mám vaší kočičku… v batohu, narvanou ve sklenici od okurek.“ Co lépe, všechny NPC budou obdařeny kompletním namluvením.

Ačkoliv se bavíme o titulu se silným zaměřením na příběh, stále máme na talíři MMO titul, jehož multiplayerová nátura jej dělá tím, co jej bude v budoucnu primárně živit. Při tvorbě postavy si můžete samozřejmě vybrat hned z několika rozličných galaktických ras, který obývají celé univerzum Star Wars. Modří Chiss, tajemní Miralukové nebo chobotnatí Twi’Lek? Jak je libo, každá z ras samozřejmě nabízí několik výchozích bonusů, které ovšem nerozhodují o vašem postavení na poli, pouze lidé si ovšem mohou vybrat jakoukoliv třídu a k ní korespondující schopnosti a ve výsledku tedy příběh. Boj je totiž značně intuitivní a víceméně vychází z úspěšných bojových mechanismů většiny dnešních masivních onlineovek. K ruce máte samozřejmě spousty speciálních schopností, lovci mohou používat ochranné štíty, rytíři mnohem rychleji reagují v boji na blízko, přičemž vývoj postav je obecně jedním z distinktivních znaků Star Wars: The Old Republic. Nejde jen o vaše schopnosti, ale právě také povahu, která se mění v závislosti na vašich činech, které ovšem zpětně ovlivňují i síly, jež máte k dispozici, ať už jde o vaše neutrální postavení, nebo silně zabarvenou duši.

Dostupné rasy: Lidé; Chiss; Miraluka; Mirialan; Rattataki; Sithský čistokrevník; Twi’Lek; Zabrak

Naskoč na můj kluzák

Mezi planetami se pohybujete ve vlastní lodi, kterou vyfasuje každý hráč, a vězte, že ji určitě budete potřebovat. Každá z planet nabízí opravdu mnoho rozsáhlých oblastí k seberealizaci, kde najdete jednak živoucí faunu, prahnoucí po vaší krvi, ale také spoustu příležitostí pro nové úkoly a raidování. Hromadné instance nenabízejí jen nikdy nekončící zástupy nepřátel, mini-bossů a závěrečných šéfů, z nichž můžete vytěžit vzácné a potřebné vybavení. Jsou mnohem členitější a v některých ohledech i nápaditější. Na ukázce se skupina hráčů snaží dobýt raid zvaný Eternity Vault, kde musí systematicky porazit první vlnu nepřátel, posléze zničit strážné věže, vyřadit bojová vozidla a nakonec vtrhnout do pokladnice celé pevnosti. Krom přepravního letadla se budou hráči pohybovat i v zatím neupřesněných vozidlech, typicky se tím myslí rychlá vznášedla, která můžete například znát ze slavné lesní honičky z filmu Return of the Jedi, nebo velké kráčející AT-ST. Svět Star Wars je tak rozsáhlý, že by zakomponování všech jeho existujících prvků mohlo zabrat skutečně mnoho dlouhých pracovních večerů. Čímž si ovšem vývojáři zároveň otevírájí opravdu velká zadní vrata.

Ostatně příběh a jeho provázání a integrace do existujícího schématu je na vývoji hry to nejnáročnější. EA do tohoto projektu nalila již přes 300 milionů dolarů, což o něčem vypovídá. Možná proto je hra stále zahalena mlhou tajemství, jestli to hra stihne ještě do konce tohoto roku. Po E3 se totiž začaly světem šířit fámy o roce 2012 jakožto nejpravděpodobnějším intervalu, kdy by Star Wars: The Old Republic mohla vyjít na světlo i pro širou veřejnost. My si ovšem stojíme za tím, že to hra stihne ještě do konce tohoto roku… možná proto, že se od přírody hlásíme k temné straně síly!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama