Wargame: Red Dragon Článek Wargame: Red Dragon

Wargame: Red Dragon

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

5. 9. 2013 22:01 1
Reklama

V době, kdy si Chruščov a Kennedy hráli s lodičkami poblíž Kuby, eskalovala ve světě Studená válka. Nehezké období po druhé světové, ve kterém mocnosti chrastili zbraněmi a zkoušeli, kam až mohou zajít. Právě v tomto období se odehrává příběh strategické série Wargame a vypadá to, že se vývojáři z Eugen Systems pozvolna propracovali až po bok mistrů z Creative Assembly, tvůrců Total War. Jejich pojetí válečné strategie je takřka totožné - strategická část + real-time bojiště - v obou případech pak jde o to nejlepší, co si můžete v daném žánru zahrát. Nic ale není dokonalé, a to je jedině dobře! Právě neustálá snaha zlepšit kvalitu svých her je hnacím motorem k neutuchající práci, na jejímž konci momentálně čeká Red Dragon!

Ahoj, tady Asie!

Wargame se doposavad se svými dvěma díly a několika rozšířeními soustředila na Evropu. Během Studené války se našlo poměrně dost konflitků, na nichž jsou vystavěny více či méně reálné scénáře, nicméně zásoba činností, bojových postupů a lokací není bezedná. Netvrdíme, že by se nám hraní předchozích European Escalation a Airland Battle nezamlouvalo, spíše naopak, změnou ale rozhodně nepohrdneme. Navíc, jedná-li se o zcela nový díl, který jsme si mohli v ranné fázi vývoje pořádně omrknout a přitom si popovídat s Alexisem Le Dressayem, duchovním otcem série a šéfem Eugen Systems.

"Naše nová hra se jmenuje Wargame: Red Dragon," načal Alexis sympaticky laděnou prezentaci pro čtyři lidi a sám od sebe začal vysvětlovat, proč s hrou vyrukovali tak brzy po vydání Airland Battle. Jde především o to, že si v Eugen velice váží půl milionu hráčů, kteří hrají jejich hru a velkoryse naslouchají jejich žádostem. Jsou prosté - hráči chtějí víc obsahu a víc možností. Kromě bezplatných DLC se proto vývojáři rozhodli nabídnout i další velkou expanzi, která nepřinese pouze nové frakce, ale také zcela přepracované možnosti boje, jednotky a spoustu dalšího.

Na souši i ve vodě

Jak už napovídá název, Red Dragon bude mít co dočinění s Asii, konkrétně pak zeměmi jako je Čína, Jižní a Severní Korea, Japonsko, ale také Austrálie. Právě tyto státy byly mezi lety 1975 - 1991 zapleteny do nejrůznějších bojůvek, které si Red Dragon dává za cíl interpretovat. Samozřejmě v souladu s tím, jak fungují předchozí hry, tedy s citem pro reálný základ, nicméně s možným alternativním zakončením podle toho, jak se s jednotlivými scénáři a misemi hráči vypořádají.

"Podobnost s předchozími díly ale na tomto místě končí," upozorňuje Dressay a s myší v ruce se pouští do prezentace samotné hry. "Byli jsme si vědomi toho, že Evropa v našem podání připomíná placku. Na mnoho kopců jste během hry nenarazili, což ale chceme s Red Dragon změnit." Pohled kamery na členitou kopcovitou krajinu pak jasně potvrzuje jeho slova a na řadu přichází první podstatné vylepšení hratelnosti. "Hory netvoří jen kulisu, očekáváme, že se v nich uskuteční tuhé boje, k čemuž chceme dát hráčům dostatek příležitostí," ukazuje Dressay a zoomuje na malou vesničku zasazenou v jednom z mnoha horských sedel: "Jak vidíte, až sem mohou jednotky dojít, musí však počítat s tím, že zvrásněný terén značně ovlivňuje jejich palebný rádius." S lehkým úsměvem pak předvádí, že tankem kopeček před vámi opravdu neprostřelíte...

"Do hry nově přibývají i ovladatelná plavidla, zejména útočné fregaty, které mohou ostřelovat pobřeží, případně jinak pomoci v konfliktu."

Dalším značným vylepšením je obojživelná technika, která žalostně chyběla v předchozích hrách a většinu soubojů omezovala na tahanice o mosty. Jistě, takových bitev zná historie mnoho, není však krásné vykašlat se na úzké hrdlo mostu, naházet pěchotu do transportérů a řeku přeplavat? Určitě ano, počítat však musíte s reálnými riziky: "Jednotky budou na vodě hodně zranitelné. Pokud dostanou zásah, pravděpodobně se potopí a všichni na palubě mohou zemřít. Může se rovněž stát, že se během plavby něco porouchá a jednotka zůstane uvězněná ve vodě," říká Dressay a v nezměněné grafice předchozích dílů vše názorně demonstruje. A když už jsme v té vodě, do hry nově přibývají i ovladatelná plavidla, zejména útočné fregaty, které mohou ostřelovat pobřeží, případně jinak pomoci v konfliktu. A to dokonce i možností nechat si po vodě přisunout na bojiště čerstvé jednotky. Dohromady jich pak v Red Dragon najdete více než 1200, což sám Alexis považuje za maximum, co mohou do hry dostat, byť jde v mnoha případech pouze o jiné verze té samé techniky.

Celý svět ve válce

Co se týče kampaní, vývojáři jich do Red Dragon chstají přibližně 20, ve všech případech by měly obsahovat dynamické prvky, měnící se podle hráčova konání. "Zároveň chceme, aby bylo hraní poutavé," říká Dressay a slibuje příběh a další prvky, které budou držet jednotlivé boje pohromadě. Jako příklad uvádí poměrně vleklý konflikt mezi Vietnamem a Kambodžou, který se táhne několik let a počítá nejprve s obsazením Kambodži, tuhými boji a následným osvobozením okupované země. Podobných momentů ale podle slov vývojářů zažijeme ve hře mnohem víc, na detaily si ale budeme muset počkat.

Pro tuto chvíli se tedy musíme spokojit s tím, že se mohnutně pracuje na zpřístupnění alfa verze a zahájení testování. V této fázi by mělo jít o uzavřenou akci řízenou pozvánkami, sám Dressay ale připustil, že chtějí feedback od co největšího počtu hráčů, proto je možné, že se nakonec brány otevřou všem. S vydáním hry se počítá na první čtvrtletí příštího roku, pokud vývojáře nepotkají problémy, anebo je nepopadne záchvat megalomanství. Při pohledu na převážně zašedlou mapu světa z Airland Battle se nám totiž dostala na mysl závěrečná otázka a odpověď nás ani trochu nepřekvapila. Ptali jsme se Alexise, zda někdy v budoucnu dostaneme Wargame s kompletně přistupným světem a armádami všech zemí, jen se na nás usmál, pokrčil rameny a řekl, ať ještě chvíli počkáme!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama