World of Warcraft: Cataclysm Článek World of Warcraft: Cataclysm

World of Warcraft: Cataclysm

Filip Sladký

Filip Sladký

10. 9. 2009 22:30 14
Reklama

Všeobecný úspěch titulu World of Warcraft je v dnešní době naprosto nezpochybnitelný. Vývojářský tým Blizzardu tak logicky nezahálí a snaží se miliónům loajálních příznivců poskytnout co nejvíce nového herního obsahu. Původní filosofie jednoho přídavku ročně se sice jeví jako nedosažitelné přání, na nedostatek pozornosti si však hráči stěžovat rozhodně nemohou. Nový datadisk s oficiálním názvem Cataclysm slibuje mnohé. O radikálnosti některých změn se hojně diskutuje již v dnešních dnech a ještě dlouhou dobu to tak bude.

Globální oteplování v pravém slova smyslu

V předchozích rozšířeních jsme byli zvyklí na celkem standardní změny. Ať už na nový kontinent v podobě Outlandu a Northrendu či na pravidelných deset levelů navíc pro naše charaktery. Tentokrát se však můžeme těšit na něco úplně jiného. Co se týče maximální dosažitelné úrovně, zvedne se sice “pouze“o pět příček, nejpodstatnější a nejočekávanější změnou je však totální restrukturalizace herního světa. Jak je možno shlédnout v traileru na oficiálních stránkach, do Azerothu se po dlouhých letech vrací revitalizovaný drak Deathwing, který svou zlobou a touhou po moci kompletně změnil vzezření všech kontinentů. Velice známé lokace, jako jsou například Barrens, pohltila láva a oheň. Na každém kroku vidíme obrovské krátery a po životě není ani stopa. Naopak do té chvíle opuštěná a vyprahlá místa se probouzejí k novému životu. K tomu všemu budeme moci navštívit sedm kompletně nových zón, mezi nimiž je například i předělaný Mount Hyjal či bájné podmořské město Vashj'ir.

Velkých změn se dočká také systém postav. Připraveny jsou zbrusu nové kombinace ras a povolání, jako kupříkladu Tauren Paladin (ano, beze srandy) či Undead Hunter. Každá z frakcí navíc získá nové spojence. V případě Hordy se bude jednat o gobliny, kteří se po nuceném úniků ze svých domovů usadili na exotických Lost Isles. Alianční hráči budou moci na druhé straně barikády okusit mocné worgeny, pocházející z tajemného, původně lidského města Gilneas. Podle rasově specifických schopností gobliny využijeme hlavně z hlediska výhod a nejrůznějších slev při obchodování, zatímco hrůzu nahánějící worgeni budou kralovat svou rychlostí a úderností v boji. Toto se možná na první pohled zdá jako nepoměr, uvědomte si však, že Aliance již pěknou řádku let prohání po světě své miniaturní gnomy, kteří jsou, ruku na srdce, obrovským terčem posměchu hráčů opačné frakce. Inu, nyní přišla řada na Horďáky. Ach bože.

Pět levelů a nové talenty

Revoluce se chystá také v talentových systémech a vývoji postavy obecně. Za pět levelů navíc sice nezískáme mnoho bodíků navíc, ovšem mnoho nových dovedností a obměny talentových stromů slibují hodiny a hodiny zábavy při hledání ideálních buildů. V této souvislosti je také nutno zmínit systém „Path of the Titans“, který je sice zatím zahalen spoustou tajemství, ale už v tuhle chvíli je jasné, že bude právě díky tomuto rozhraní možné získat nejrůznější aktivní i pasivní schopnosti nezávislé na vaší rase a povolání. Co na to říkáte?

Co se nových profesí týče, budou se hráči moci vžít do role historických badatelů v rámci archeologie. Nejrůznější nalezené poklady pak bude možno za co největší peníz prodat či následně využít pro jiné účely, které posílí váš herní charakter.

Nejočekávanějším aspektem datadisku je pak pro mnohé hráče zbrusu nový PvE obsah. Dočkáme se dle autorů mnoha a mnoha nových instancí, přičemž například známé Shadowfang Keep a The Deadmines budou konvertovány do heroických high-level módů. Zbrusu novou raidovací instanci mimo jiné také nalezneme v Blackrock Spire, lokaci, kam se už pěknou dobu na oficiálních serverech prakticky nikdo nepodíval. Zbytek obsahu zatím zůstává vývojářským tajemstvím.

Naopak pro příznivce boje hráče proti hráči Blizzard již připravil mnoho novinek. Nová bojiště (kupříkladu Battle of Gilneas) budou obsahovat staronový systém hodnocení pomocí skupinových ratingů, stejně jako v arénách. Budeme moci okusit další čistě PvP lokaci, jako je v dnešní době hojně navštěvovaný Wintergrasp. Arény se také dočkají nových bojišť a map. Bude toho prostě a jednoduše hodně, těšte se!

Oheň, láva a krajina plná strachu

Kdybych měl popsat a vysvětlit všechny novinky a pozměněné aspekty hry, byli bychom tu společně asi hodně dlouhou dobu. Z těch nejmenovaných ještě zmíním například guildovní systém achievementů společně s užitečnými odměnami, využití létajících mountů ve “starém“ světě a tak podobně. Pro mě osobně je tou nejkontroverznější novinkou rozhodně totální překopání herního světa. V tuhle chvíli si stále nejsem jist tím, zda-li se mi nová koncepce zamlouvá, či nikoliv. Přece jen jsem byl zvyklý na perfektní kontrast travnatých lokací s těmi drsnějšími a bojím se, že lávy a ohně bude všude až přílíš. Možná až tak moc, že by to mohlo hráče i znechutit. Tohle všechno každopádně zjistíme. Za jak dlouho? To v tuto chvíli nelze s jistotou říci. Můj osobní tip má hodnotu rok a půl. Co si myslíte vy? Každopádně vám s radostí oznamuji, že kolos s názvem World of Warcraft stále funguje. Zatímco se Azeroth připravuje na obrovskou bitvu s Arthasem, králem lichů, v hloubi oceánů se rodí mohutný maelstrom, který se chystá vše změnit. Navždy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama