zaklinac-3
Zaklínač 3: Divoký hon Článek Zaklínač 3

Zaklínač 3

Marek Švrkala

Marek Švrkala

4. 2. 2013 23:35 7
Reklama

Dnešní den měl být ve znamení oznámení třetího dílu Zaklínače, a to se beze zbytku potvrdilo. Ještě před slíbenými informacemi přímo od polské společnosti CD Projekt RED jej odhalil respektovaný americký magazín Game Informer, který ve svém březnovém čísle přináší velké odhalení. Hlavní poselství preview je jasné, The Witcher 3: Wild Hunt bude hrou z obrovského otevřeného světa, která naplno využije možnosti třetí generace REDenginu.

„V Zaklínači 2 jsme postrádali svobodu prozkoumávání. Hráč byl vržen do děje a nemohl jen tak utéct a dělat něco jiného. Nyní může objevovat svět a příběh, jak se mu zrovna chce,“ tvrdí vývojáři CD Projektu RED. Otevřený svět bude 30krát větší než svět druhého dílu série a o 20 % větší než The Elder Scrolls V: Skyrim. Pokud budete chtít na koni projet z jedné strany mapy na druhou, připravte se minimálně na 40minutovou projížďku.

Po známých místech ovšem bude možné znovu cestovat zrychleně. Velkým plusem pak je fakt, že hru by nijak nemělo otravovat načítání, nový engine totiž neruší žádnými loadovacími obrazovkami. Třetí dobrodružství šedovlasého zaklínače bude plynulé, přičemž jej nemají brzdit ani přechody mezi akty nebo kapitolami.

Tři roviny příběhu

Náznaky příběhu už známe, scenáristé jej připravují s ohledem na tři různé roviny – tu první si hráč určuje sám pro sebe, když může ve světě volně jezdit, plnit drobné questy a lovit příšery, což je vlastně klasická práce vědmáků z díla polského spisovatele Andrzeje Sapkowského. Za její plnění dostanete různé jinde nesehnatelné alchymické ingredience a mutageny. Stromy schopnosti budou tři – magický, alchymistický a šermířský – postupně tak budete získávat jednotlivé vlastnosti, případně si vylepšíte vybavení, což je vlastně tradiční náplň fantasy RPG z otevřeného světa. Scenáristé připravují přes 100 hodin podobných úkolů.

Jenže okolní svět zaklínače přinutí zabývat se i komplexnějšími událostmi, jako je expanze říše Nilfgaard do různých provincií a všemožné politické intriky. Hráči nemusí plnit všechny úkoly spjaté s touto dějovou linií, takové rozhodnutí však bude mít následky. Například nesplnění sady úkolů povede k tomu, že lidé svou vesnici raději opustí, než by se dostali do křížku s bandity, kteří ji ohrožují a s nimiž by se Geralt mohl vypořádat. Každá oblast přitom bude mít různé starosti. Třetí rovinou příběhu jsou osobní záležitosti Geralta. Vědmák bude hledat své blízké a ztracenou lásku. Scenáristé se tentokrát více zaměří na romantiku a méně na erotické scény, proslulé sexuální karty už hra nenabídne.

Plynulejší a atraktivnější souboje

Přestože se Geralt může po rozmanitém fantasy prostředí volně pohybovat, nepřátelé se nebudou měnit podle jeho levelu – některé oblasti budou vhodné spíše pro začátek hraní, jiné pro pozdější návštěvu. Výskyt a dokonce i chování nepřátel se navíc má měnit podle různých faktorů, jako je denní doba a počasí, jejž bude systém dynamicky generovat. Pro boj je pak nutné využívat znalostí nepřátel, které získáte jak vlastními zkušenostmi, tak z nalezených knih nebo z rozhovorů s různými lidmi.

Pokud tak dobře znáte anatomii a taktiku příšery a víte, jaké lektvary použít, můžete monstrum snadněji zasáhnout do kritických míst, a tak jej efektivněji zneškodnit. Když kupříkladu svádíte souboj s příšerou, která má jedovou žlázu, můžete ji zasáhnout a už vás svým jedem neohrozí. Ovšem pozor, tvůrci umělou inteligenci nepřátel oproti předchozímu dílu kompletně přebudovali. Nebudou chybět bossové (například ledový obr), ani tito hlavní nepřátelé však nemají být naskriptovaní, což kvitujeme.

Boj se tedy zřejmě celkově zásadně změní, a to nejen z pohledu příšer, ale i ze strany samotného Geralta. Jeho pohyby nově využijí na 96 různých bojových animací, což je znatelný pokrok oproti 20 animacím v druhém dílu. Vývojáři ale rozhodně nechtějí, aby se souboje zvrhly v dlouhé animované sekvence. K tomu by mělo přispět několik základních opatření – každé zmáčknutí tlačítka znamená jednu akci, všechny údery zaberou zhruba stejně času a všechny pohyby může narušit blok, úskok nebo otočka.

Větší využití v soubojích budou mít nové vlastnosti a prvky prostředí, přičemž se testuje dokonce zahrnutí ozbrojeného boje na koních. Vše ještě prý projde vývojem a balancováním, takže si raději na informace o konečné podobě soubojů různých typů počkejme. Každopádně je příznivé, že CD Projekt RED přiznává nedostatky z předchozích dílů a chce je napravit. Upravena by dále měla být práce v inventáři, magie, craftění zbraní a brnění, minihry a další menší, ale pro celkový dojem nesmírně důležité herní aspekty.

Větší hra, větší ambice, větší tým

V galerii si už můžete prohlédnout několik obrázků, které zatím nedokážeme podrobně popsat. Netušíme tak ani, kdo je Geraltův spolujezdec na koni. Tvůrci však už potvrdili, že grafika se ještě razantně zlepší, vykreslování je totiž stále ve vývoji a zatím je používána jeho zastaralá verze. Na daleko vyšší úrovni budou také stíny a dynamické osvětlení.

CD Projekt RED musel svým obrovským ambicím a mimořádnému významu projektu podřídit velikost týmu, počet vývojářů je tak oproti předchozímu dílu dvojnásobný. Vývoj ubíhá svižně, a my se RPG The Witcher 3: Wild Hunt dočkáme někdy v příštím roce, a to pro PC a „všechny konzole nejvyšší kvality“. To naznačuje, že třetí dobrodružství šedovlasého Zaklínače vyjde pro chystané nástupce konzolí Xbox 360 a PlayStation 3.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama