Back To The Future: Episode 2 - Get Tannen Recenze Back to the Future: Get Tannen!

Back to the Future: Get Tannen!

19. 3. 2011 23:00 3

Jakkoli má developerské studio Telltale Games na triku obrovský počet adventurních sérií, jejichž kvalita v posledních letech stoupala, první díl nového seriálu na motivy věhlasného filmu Návrat do budoucnosti díru do světa rozhodně neudělal. I tak jsem se velmi těšil na druhou epizodu, neboť tvůrci v minulosti už několikrát ukázali, že druhé díly bývají diametrálně lepší než úvody do sérií, což je vlastně logické. Hráči už jsou seznámeni s postavami a prostředím, v němž se bude zápletka odehrávat, do konce je ještě velmi daleko a nic tak nebrání pořádnému adventurnímu vyžití. Navíc feedback od kritiků i hráčů umožňuje zaměřit se na kritizované nedostatky. Všechny předpoklady hovořily pro to, že druhý díl BttF zkrátka a dobře bude pecka, u níž se skvěle pobavíme. Ale jak se říká, není nic horšího než přehnaná očekávání. Možná za to mohly erupce na Slunci, možná za to mohla jen lenost tvůrců, ale druhá epizoda spadá do stejné šedi průměru jako díl první.

Zpátky do minulosti

Když se ještě na chvíli zamyslíme, zjistíme, že průměrnost není náhodná. Může za ní strategické zaměření Telltale Games na občasné hráče – fanoušky filmu, pro které by příliš složité puzzly a herní mechanismy byly jen překážkou. I díky tomu se z první epizody stal nejlépe prodávaný kousek za celou historii studia, tak proč to měnit, když se dolary sypou. Ale konečně ke hře, příběh Get Tannen! navazuje přesně v místě, kde skončil díl první. Martyho a Doca zastihne při snaze vrátit se zpět do současnosti strážník Parker, který se posléze psychicky zhroutí z faktu, že mu auto zmizí doslova před nosem. A když se ruka zákona psychicky zhroutí, nemůže pořádně vykonávat svoji práci, to je více než jasné. Tato malá změna historie způsobí obrovské změny v časoprostorovém kontinuu, díky čemuž se z rodiny Tannenů stane jedna z nejmocnějších mafiánských organizací ve Státech. Je na čase se tedy opět vrátit zpět do minulosti a napravit škody, které tam Marty s Docem při své poslední cestě napáchali.

Řádně zašmodrchaný scénář

Zde konečně přichází ke slovu ten správný Back to the Future feeling, kdy se postavy musí vyhýbat svým já, které se ve městečku pohybují ve stejné době. Marty navíc začne pozvolna mizet, neboť změny historie způsobí, že se nikdy neměl narodit. Spletitá zápletka se postupně stane čím dál tím víc zašmodrchaná (a podle ukázek z chystaného třetího pokračování bude ještě vše ještě hodně zamotané), což se bude líbit především fanouškům původních filmů. Jak už jsem ale naznačil, hra se nese ve stejném duchu jako jednička – zejména co se týče jednoduchosti a všelijakých omezení. S počtem lokací si tvůrci hlavu nelámali, za zmínku stojí zejména nový bar, v němž se odehraje většina herní doby. Také se opět dostaneme na náměstíčko, v němž se opět vyskytují proklínané neviditelné stěny. Nechápu, jednoduše nechápu, proč tvůrci nenamodelují celou ulici – problém s projíždějícími auty by přeci šel vyřešit elegantněji než zákazem vstupu do otevřeného prostoru.

V jednoduchosti je přeci jen krása

Jak už jsem naznačil, úroveň obtížnosti puzzlů se blíží k absolutnímu minimu, asi nejvíce jsem se zasekl ve chvíli, kdy jsem se snažil prolomit šifrovanou řeč u vrátného v baru. Jenomže jsem se nezasekl proto, že by se jednalo o těžký úkol, ba naopak – řešení bylo tak triviální, že jsem si jej nevšiml, neboť jsem hledal cosi složitějšího! Na druhou stranu, pokud se vám podaří oprostit od těchto omezení a od faktu, že se zkrátka a dobře jedná o hru pro nehráče, budete se velmi bavit, to vám garantuji. Setsakra zašmodrchaný scénář podporují výtečně napsané dialogy a parádní filmový střih u příběhových videosekvencí. A abych tvůrcům jenom nehaněl mainstreamový přístup k obtížnosti hádanek, ve druhé epizodě najdeme i odkazy například na poslední sezonu Sama a Maxe, když Marty v baru musí měnit noty klavíristovi. Díky tomu začne Trixie na podiu zpívat jinak naladěný song, což v konečném důsledku dostane strážníka Parkera z alkoholové pasti. Ale opět, nejde o nic obtížného, co by hráče netrklo prakticky okamžitě. Při zásecích dobře poslouží i třístupňová nápověda, která při záseku nejprve lehce nakousne, co by se dalo dělat, poté poradí více, a pokud nebudete vůbec vědět, hra vám vyslepičí další postup.

Ne, Get Tannen! není špatná hra. Je jen neskutečně jednoduchá a zaměřená na masy, což znamená, že ji zběhlý adventurista proběhne za dvě hodinky a vůbec se nezapotí. Ale v těch dvou hodinách si bude užívat skvěle ozvučené dialogy, parádní střih a pro Back to the Future typicky zašmodrchaný scénář. Neduhy první epizody – od jednoduchých puzzlů až po neviditelné stěny na náměstíčku – však zůstaly a jak se zdá, až do konce sezony se jich nezbavíme.

Back To The Future: Episode 2 - Get Tannen

Druhá epizoda série Back to the Future se nezlepšila prakticky v ničem, ale také se nezhoršila. I tak se u ní lze skvěle pobavit, za což vděčíme parádnímu scénáři a výborným dialogům.