Battle: Los Angeles Recenze Battle: Los Angeles

Battle: Los Angeles

Vojtěch Matěna

Vojtěch Matěna

30. 3. 2011 22:00 7

Vhodit filmového diváka do víru akce a nastartovat tak zběsilou jízdu až do finálních titulků, to neumí jen tak někdo. Alespoň ne v takové formě, aby nasazené tempo ani na chvíli neustrnulo a kino opouštěl dav, který na dvě hodiny zapomněl mrkat. Nový snímek Battle: Los Angeles od režiséra Jonathana Liebesmana začal invazí mimozemšťanů a o svižnou akci tu opravdu nebyla nouze. Ale ruku na srdce, nic světoborného film na plátně nepředvedl. A produkovat střílečku na motivy průměrného filmu už z principu nemůže dopadnout dobře. Nabízí totiž přesně to, co lze od klasické filmové hry z pohledu skeptického fanouška čekat, a možná ještě méně.

„Naspídovaná“ střílečka

Dámy a pánové, na Battle: Los Angeles stačí vyhradit ve vašem harmonogramu maximálně jednu – číslicí: 1, tiskacím písmem: JEDNU, anglicky: one – hodinu. Ne, nezapomněli jsme přihodit nulu na konec, protože seriálová délka je opravdu realitou, krutou, leč pravdivou. Od toho se pak bohužel odvíjí další zásadní problémy a nedostatky, kvůli nimž se hra jako taková topí v podprůměrnosti.

V číselných statistikách můžeme v rámci výčtu prvků klidně pokračovat, tj. například počet zbraní, které dostanete do ruky. Ty jsou celkem 3, nejvíce využijete asi klasický samopal, poté se podíváte skrz mířidla u odstřelovací pušky a k efektivní destrukci se dostanete také díky raketometu. Protože jsou nepřátelé silní a na vyřízení jednoho z nich mnohdy vypotřebujete celý zásobník, můžete využít i granátů, toť vše.

Tunel, a venku!

S příběhovou linkou si autoři hlavu nelámali, a proto do detailu kopírují sled událostí stejnojmenného filmu – avšak formou chudých statických obrázků jako z Mateřídoušky. Mimozemská rasa tedy přiletí, postará se o zrod paniky, přičemž vy a vaše tříčlenná jednotka má za úkol vysvobodit z centra Los Angeles nějaké ty bezbranné civilisty. No a když už jste tak vyzbrojeni a situace si to žádá, zaženete všechny mimozemšťany tam, odkud přiletěli. To celé zvládnete za necelou hodinku - parádní čas na záchranu světa, nemyslíte?

Battle: Los Angeles vás převážně nechá bojovat v exteriérech přímo ve zdevastovaných ulicích, samozřejmě rafinovaně uzavřených tak, abyste se mohli kochat tunelem, jímž procházíte, a také aby vám náhodou neušel či technicky nezkolaboval jeden z připravených efektních skriptů. Tu a tam něco většího vybuchne, támhle něco přeletí, a když už docházely nápady, kterak osvěžit jinak striktně lineární hraní, přišlo na řadu již tradiční a osvědčené posazení za kulomet, pod nějž si nepřátelé nabíhají jeden za druhým.

Ne, štábní seržante, opravdu ne!

Ačkoli by si hra jako celek měla najít nejbližší cestu k drtiči odpadků, musíme ji pochválit za kvalitní technické zpracování. Ani ne hodinová záležitost totiž použila obstojné grafické kulisy a vše podpořila jakous takous fyzikou se zničitelným prostředím. To bychom nečekali! Na druhou stranu, zaplatíme-li si za hodinový produkt, očekáváme, že bude hutný a technicky bezproblémový - když nic jiného. To se bohužel povedlo jen z části.

Označení "dojná kráva" se tak potvrdilo u další filmové hry, ale nyní se hlavním strůjcem neúspěchu stala již několikrát zmiňovaná tragická délka kampaně. I za ní se ale pak bude skrývat jen průměrná střílečka, za niž se nevyplatí dávat ani cent. Pokud myslíte, že ano, volba je vaše. Jen pozor: nechvástejte se, že jste zemřeli jen jednou. I to bude totiž ostuda...

Battle: Los Angeles

I přes nižší pořizovací cenu hra nenalezne obhajobu pro zatraceně krátkou kampaň, která rozhodně není pamětihodným zážitkem. Střetu s mimozemšťany se v tomto případě raději vyhněte.